Fortfarande, jag utgår från det du har skrivit. Jag har gått tillbaka och skummat igenom några sidor, och hittat att du KÄNDE dig osäker och hotad (helt okej, det säger jag inget om), att det männen GJORDE var att gå mot dig och ta kontakt med dig, och att det du UPPFATTADE var att de hade ett hotfullt beteende och ett kroppsspråk som du uppfattade som en varningssignal för fara. Har du beskrivit mer någonstans som jag missat, får du gärna berätta i vilket inlägg.
Problemet här är ju fortfarande inte din känsla och din uppfattning, som jag fortfarande inte har sagt något om. MEN, baserat på det jag läst, så låter det inte som en situation som bör få en sån reaktion av hunden. DU blev rädd och kände dig hotad - hunden reagerade. Den reagerade alltså på din rädsla genom att uppvisa aggressivitet. Utan att du sa till honom att det var rätt sak att göra, han tog saken i egna tassar och fattade sitt eget beslut baserat på din rädsla. Jag förstår absolut att det kändes bra för dig där och då, när du upplevde det som en hotfull situation (oavsett om den var det eller ej) men nu såhär i efterhand kan jag önska att även du kunde se problematiken i det.