Det är bättre att du tänker på det när du tror att du kommer att råka illa ut.Om jag råkar illa ut så skall jag tänka på det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är bättre att du tänker på det när du tror att du kommer att råka illa ut.Om jag råkar illa ut så skall jag tänka på det.
Det är klart om jag blir nedslagen så är det ju dumt att tänka "Denna gången trodde du inte det var farligt och du hade fel".Det är bättre att du tänker på det när du tror att du kommer att råka illa ut.
Det är din tolkning och som jag skrev var du inte där. Har förtydligat i andra inlägg hur jag upplevde situationen.
Jag förstår ärligt inte varför min känsla av situationen skall förminskas så. Jag är trots allt 40 år så en och annan situation har jag upplevt i mina dagar och aldrig upplevt det så obehagligt som jag gjorde då.
Du verkar inte alls förstå poängen. Känna sig hotad vs vara hotad, tro att man ska råka illa ut vs råka illa ut, tro att man ska bli nedslagen vs bli nedslagen. Du sätter likhetstecken mellan din känsla och en faktisk fara. "Jag blev rädd för den killen, alltså var han farlig".Det är klart om jag blir nedslagen så är det ju dumt att tänka "Denna gången trodde du inte det var farligt och du hade fel".
När jag går hem från tåget efter festande i Göteborg så passerar jag ett större villa område och ett mindre där jag inte hör hemma, jag hälsar om jag träffar någon, jag beter mig inte normal då jag är full och klockan kan vara när som på natten, om någons jävla hund hade gott till anfall då för att ägaren blir rädd får en polisanmälan.Alltid lika trevligt när någon förminskar ens känslor. Tack så mycket.
Har förtydligat i andra inlägg varför och hur jag upplevde situationen.
Men hur vet du att han inte var farligt?Du verkar inte alls förstå poängen. Känna sig hotad vs vara hotad, tro att man ska råka illa ut vs råka illa ut, tro att man ska bli nedslagen vs bli nedslagen. Du sätter likhetstecken mellan din känsla och en faktisk fara. "Jag blev rädd för den killen, alltså var han farlig".
Det vet varken du eller jag. Det vi vet är att du blev rädd.Men hur vet du att han inte var farligt?
Men jag läser ju precis det du skriver och tolkar inte, jag återupprepade ju i princip bara din beskrivning av händelsen? Eller menar du att det inte var så som du skrev? Jag förstår ärligt talat inte vad det är jag tillskriver situationen eller tolkar när jag till och med citerar dig?Det är din tolkning och som jag skrev var du inte där. Har förtydligat i andra inlägg hur jag upplevde situationen.
Återigen, det är tråkigt att du behövde uppleva en sådan situation men att ha en hund som reagerar på sin ägares rädsla och inte släpper utan svarar upp är inte att sköta situationen snyggt. Du skriver ju själv att han inte släpper i ditt första inlägg?Dessutom skötte han det hela snyggt. Han jagade bort utan att skada och tappade aldrig kontrollen. Och han kom när jag ropade. Nej jag ser verkligen inga problem med det.
Ja och det har du din fulla rätt att göra. Och jag har min fulla rätt att skydda mig i en hotfull situation.När jag går hem från tåget efter festande i Göteborg så passerar jag ett större villa område och ett mindre där jag inte hör hemma, jag hälsar om jag träffar någon, jag beter mig inte normal då jag är full och klockan kan vara när som på natten, om någons jävla hund hade gott till anfall då för att ägaren blir rädd får en polisanmälan.
Måste säga att jag finner det intressant att det verkar väldigt viktigt för vissa att förklara för mig hur fel jag upplevde situationen. "Nej men lille vän det förstår du väl att det inte var farligt. Nej ingen av oss var där men vi vet minsann att det inte var något farligt".
Nej det är inte lagligt att ha hundar som vapen eller skydd mot andra personer.Ja och det har du din fulla rätt att göra. Och jag har min fulla rätt att skydda mig i en hotfull situation.
Ja om du faktist BLIR utsatt. Du har inte rätt att ta till våld för att något ser skum utJa och det har du din fulla rätt att göra. Och jag har min fulla rätt att skydda mig i en hotfull situation.
När jag går hem från tåget efter festande i Göteborg så passerar jag ett större villa område och ett mindre där jag inte hör hemma, jag hälsar om jag träffar någon, jag beter mig inte normal då jag är full och klockan kan vara när som på natten, om någons jävla hund hade gott till anfall då för att ägaren blir rädd får en polisanmälan.
Nej du tolkar det på ditt sätt, dvs du utgår från att min magkänsla var fel att där inte fanns någon fara.Men jag läser ju precis det du skriver och tolkar inte, jag återupprepade ju i princip bara din beskrivning av händelsen? Eller menar du att det inte var så som du skrev? Jag förstår ärligt talat inte vad det är jag tillskriver situationen eller tolkar när jag till och med citerar dig?
Återigen, det är tråkigt att du behövde uppleva en sådan situation men att ha en hund som reagerar på sin ägares rädsla och inte släpper utan svarar upp är inte att sköta situationen snyggt. Du skriver ju själv att han inte släpper i ditt första inlägg?
Och det låter mer som om det var ren tur att han inte skadade någon snarare än skicklighet från hans sida, av det du beskriver, så jag hoppas verkligen att ni inte blir skrämda av någon annan och hunden reagerar igen eftersom det lika gärna kan gå åt skogen.
Okej nästa gång skall jag vänta tills jag blir nedslagen innan jag skyddar mig.Ja om du faktist BLIR utsatt. Du har inte rätt att ta till våld för att något ser skum ut
"Inte släpper fram folk" - visst, det är en nackdel om man ligger där och är skadad, men jag personligen tar den risken och har en hund som gör att jag känner mig trygg i utsatta situationer. Jag är glad över att ha en reserverad ras och ingen folkälskande retriever. Om något skulle hända kan jag i bästa fall hinna kalla på någon som hunden litar på och som kan ta undan hunden.Det är inte ok att hundar beter sig på mörka promenader, inte släpper fram folk till ägaren osv.
Det är inte "duktigt" av hunden.