Varför gör hon så?

H

heylan

Nu har det hänt igen. Zelda har flygit på en tik. Sist det hände "på riktigt" var i maj (hon smet ut). Då var det dock hennes värsta "ärkefiende" (som flög på henne som valp) och, trots att det inte är någon ursäkt, tog jag det som förklaringen till händelsen. Men idag hände det igen... Jag var i trädgården och tränade lite, hon satt "fot" när en staffetik knallade förbi staketet. Zelda satt kvar men spände sig. De gick förbi och utom synhåll och Zelda satt forfarande kvar. Så skulle jag fortsätta träningen men jag hann knappt blinka så hade hon stuckit runt huset, ut ur trädgården och efter hunden. Hörde ett j-a liv o när jag kom fram hade de lyckats sära på hundarna (ingen blev skadad). Vet ju inte exakt vad som hände när hon kom fram, men faktum är ju att hon stack efter dom, o deras hund var kopplad.

Detta var ju, iaf i mina människoögon, helt oprovocerat, det var ingen som hotade henne - varför gjorde hon så?

...usch...känner mig alldeles darrig...:(
 
Sv: Varför gör hon så?

Könsbunden aggressivitet är inget ovanligt inom vissa raser. Det finns gott om tikar som inte tål andra tikar och alla hundar gillar inte andra hundar. Dock ska de läras att hålla sig i skinnet och inte mucka gräl.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Mamma ringde nyss och var lite förtvivlad. Hennes hund (blir 11 år i november) hade fått något slags anfall sent i går kväll. Hade legat...
Svar
4
· Visningar
2 737
Senast: Fibusen
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 904
Senast: Lingon
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 656
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp