Varför glömmer hon?

Lyan

Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad Ping håller på med, det är precis som om hon glömmer olika kommandon som hon egentligen kan.

Tex om hon kan sitt ena dagen så kan hon inte ligg, om hon kan ligg så kan hon inte slalom, om hon kan slalom kan han inte snurra, kan hon snurra så kan hon inte sitt osv

Fattar ingenting! Jag förstår om det är ett kommando som är nytt men det gäller även kommandon som kan ha suttit som rinnande vatten innan, tex idag kunde hon helt plötsligt inte "upp" som betyder att hon ska stå på bakbenen, ett av hennes favoritkommandon! Hon bara står och stirrar väldigt förvirrat på mig.

Jag får lära in det borttappade kommandot halvt på nytt, när jag visat henne några gånger brukar det släppa men då försvinner nästa grej. I vintras var det sitt och ligg som var problem mest och jag höll på i nästan två veckor med att lära in dem på nytt för så fort hon fattade det ena på nytt försvann det andra igen!

Hon är väldigt okoncentrerad över lag, tex går in i saker eller glömmer att hon går på tex en mur. Om jag säger något kommando som hon kan brukar det räcka med att jag säger hennes namn lite "halvvarnande", då gör hon det på en gång (om det då inte försvunnit som ovan)

Väldigt snurrigt blev det :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 259
Senast: Milosari
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 701
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 053
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 863
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka