Jag är lärare på mellanstadiet och jag hade blivit SÅ lättad om jag hade kunnat slopa läxor helt. Det tar helt galet mycket tid att planera BRA läxor som passar alla i klassen, ge skriftliga och muntliga instruktioner som alla kan ta till sig, påminna, påminna och påminna om läxorna och sedan rätta, följa upp, ge feedback och gärna använda i undervisningen på något sätt så att eleverna känner att läxan var givande. Alltså, vi lärare har vansinnigt mycket att göra på för lite tid och personligen upplever jag att läxorna är på topp tre av de saker som tar mest tid. Tid som jag mycket hellre hade lagt på att planera och förbereda lektionerna.