Sv: Varför dessa kvoter o foderstatsräknande???
Ja har aldrig påstått att du missköta dina hästar, jag har inte sett dem.
Däremot har jag ifrågasatt den syn på hästhållning som du ger uttryck för här på nätet när du propagerar för alt ursäktar användandet av DK till tävlande hästar( även då beskyllde du mig för att inte veta vad jag talade om o att vara en usel okunnig vet, hellre det än att acceptera smärtstillande på tävlande hästar!)
Ja jag ifrågasatte ditt sätt att uttala dig om detta då det preparatet finns i alla möjliga olika preparat för hästar som säljs helt utan någon karens och som tillskott. Du anklagade mig då för att tävla och träna skadade hästar och att jag gick över lik för att vinna priser etc om du glömt det!
Jag talade om för dig de olika karenserna på kylning men då talade du om för mig att det inte var tillåtet på tävling oavsett före eller efter. Nu så framkom det att det var ok att kyla efter start oavsett om hästen skulle gå dagen efter. Detta erkände du aldrig att du hade fel i!
eller nu när du propagerar mot uträknade foderstater o att när ngt brister använda aminosyrakoncentrat istället för att fösöka sätta dig in i utfodringen.
Åter igen: Jag propagerar inte mot uträknade foderstater. Jag skrev att jag inte räknade, men visst om det är samma sak så visst
Vad brister??? Menar du in min foderstat då eller?? Nu har fler än du sagt att jag faktiskt räknar ändå. Och den brister inte ett enda dugg. jag orkar inte åter igen upprepa det jag upprepat så många gånger för dig om och om igen men måste kanske för att du skall kunna förstå vad jag menar:
1. Hästen musklar helt normalt tävlar helt utan några problem, felfri varje start
2. ligger väldigt bra i blodprov
3. är i bra hull
4. är pigg och frammåt
5. jag ökar träningssekvensen och han skall kvala vilket betyder meeting ett par helger i rad med större klasser än han gått.
6. jag vill ha mera styrka i honom utan att höja kraftfodret för mkt
7. folk tycker att han ser helt ok ut muskelmässigt
8.
JAG vill att han skall kunna muskla lite till, frågar Roffe och kliniken till råds. Båda rek Myoplast för att se om det kan hjälpa honom på väg.
9. hästen är stor rätt sen och var inte speciellt musklad när han kom till mig ett halvår tidigare
Allt detta ovan har jag förut beskrivit för dig. Pratade även med fodertillverkaren vid detta tillfälle och då gav jag honom hösilagevärderna och han rek att höja lite på kraftfodret vilket jag då gjorde, detta hjälpte INTE honom förutom att han blev bra mkt piggare. En effekt jag inte ville ha!
Därför gav vi myoplast för att se vad som hände. Det hjälpte honom. Vilket tydligt kan ses på bilderna som du inte vill referera till
Sedan har jag ytterliggare 4st som tävlade och ingen av dessa hade svårt för att sätta muskler vid denna tidpunkt. Jag kan absolut inte se vad som kunde ändrats på i detta fallet. Hästen fick uträknad foderstatus och gick på rätt värden enl min bekant.
När en häst elittränas så kräver den mer än vad en uträknad foderstat erbjuder och jag ser inget konstigt i det för alla tränar sina hästar olika för att få dem att orka mentalt och prestera.
Tror inte att foderstatsprogrammen räknar ut att jag tränar mina fälttävlanshästar genom att intervall träna på galoppbana var tredje dag under säsong. Och till det arbetar i både dressyr, hoppning och långa uteritter med långa travpass. Jag tror inte att hårt arbete nlg de som jag sett motsvarar verklighetens träningsintensitet
Om du inte kan acceptera att jag ifrågasätter de ideer o synpunkter du presenterar här utan att ta åt dig vad beträffar dina egna hästar förstår jag inte vad du har på ett diskussionsforum att göra?
PL
Jag accepterar att du ifrågasätter men att ifrågasätta är inte att nedvärdera och totalt förkasta en annans åsikter eller erfarenheter.