S
sandrorita
För ett år sedan köpte jag ett shettissto. Hon var urgullig att longera de två första veckorna. Sen började hon krångla. Då hon inte ville mer så började hon visa tändera för mig. Det blev värre och värre och tillslut attackerade hon mig, slog med frambenen m.m. Jag körde henne också och det gör jag fortfarande. Då är hon hur snäll som helst, även annars vid all annan hantering också. Hon är verkligen gullig, kommer även då jag ropar på henne. Så nu har jag inte vågat longera henne på ett år, bara kört, rastat i ridhuset och gått långa promenader och varit på picknick med henne. Det är bara då man ska longera som hon beter sig som om hon fått ett monster i sig. Älskar henne verkligen och vill så gärna kunna longera. Ingen av mina andra hästar har krånglat då jag longerat. känns som om hon tagit över mig då det gäller den grejen. Vet någon om det går att göra något? Vad kan det vero på? Kan man börja om från början på något vis? Skriv gärna något tips på hur man ska kunna få henne att tycka om det igen utan att hon skadar mig eller sig själv. Jag känner mig förvirrad och desperat