Varför är det OK att....

Jag slingrar mig inte och jag har inte glömt? Klart jag står för vad jag skriver!

Vad är normala kläder? Jag vet väl inte hur folk kan se ner på någon, oavsett. Det är en fråga jag verkligen inte kan svara på. Vad som syns eller inte är väl upp till var och en.

Nej jag vet, jag har inte sagt något om det heller! :)
Jag ska svara när du svarat på den frågan du slingrat dig ifrån upprepade gånger. Hur ser du att någon du möter på stan/ i skolan/ på jobb etc har 1-2 kg övervikt när du missade 5-6 kg här i tråden?

Jag tycker också att det är helt sjukt. Jag har verkligen inte sagt något annat. Mina åsikter är att samhällets syn på hur en kropp ska se ut är åt helvete skevt.
Det är en helt annan sak en att du eller någon kan se övervikten. De som har 1-2 kg övervikt brukar liksom inte vika ut sig i underkläder.

Jag ska svara när du svarat på den frågan du slingrat dig ifrån upprepade gånger. Hur ser du att någon du möter på stan/ i skolan/ på jobb etc har 1-2 kg övervikt när du missade 5-6 kg här i tråden?

Men jag har ju sagt att jag inte slingrar mig? JAG ser inte sånt. JAG vet inte om en person har 1-2 kg övervikt. För det första bryr jag mig inte ett dugg för det är så oerhört ointressant. Sen är inte jag någon som går och tänker på hur folks kroppar ser ut. Så den frågan är inte en fråga jag kan svara på.

Det är en helt annan sak en att du eller någon kan se övervikten. De som har 1-2 kg övervikt brukar liksom inte vika ut sig i underkläder.

Varför brukar dom inte det? Eller va? Hur kan du ens veta om en person som har 1-2 kg övervikt "viker ut sig" i underkläder eller inte? Alltså, 1-2 kg pendlar en ju mellan hela tiden. Jag pendlar alltid mellan 1-4 kg från dag till dag samt beroende på om jag har mens eller inte.

Men jag har ju sagt att jag inte slingrar mig? JAG ser inte sånt. JAG vet inte om en person har 1-2 kg övervikt. För det första bryr jag mig inte ett dugg för det är så oerhört ointressant. Sen är inte jag någon som går och tänker på hur folks kroppar ser ut. Så den frågan är inte en fråga jag kan svara på.
Hur vet du att folk tittar ut folk med 1-2 kg övervikt om du inte kan se vem som har det själv och dessutom inte bryr dig?

PS. Vi är alla en del av samhället här, det är du , jag manda, din mamma, Elsa 3 år, Agda 80 med flera som ska utföra uttittandet.

Hur vet du att folk tittar ut folk med 1-2 kg övervikt om du inte kan se vem som har det själv och dessutom inte bryr dig?

PS. Vi är alla en del av samhället här, det är du , jag manda, din mamma, Elsa 3 år, Agda 80 med flera som ska utföra uttittandet.

Men vad är det du inte förstår? JAG vet inte för JAG kan inte se om någon har 1-2 kg övervikt. JAG bryr mig inte om en person är tjock eller inte.

Ja, absolut. Jag har inte sagt att någon speciell grupp är samhället.

Varför brukar dom inte det? Eller va? Hur kan du ens veta om en person som har 1-2 kg övervikt "viker ut sig" i underkläder eller inte? Alltså, 1-2 kg pendlar en ju mellan hela tiden. Jag pendlar alltid mellan 1-4 kg från dag till dag samt beroende på om jag har mens eller inte.
Ja det var just det som var frågan, hur folk kan veta att någon är överviktig och därmed titta ut dem som du påstår att man gör.

Ska man kunna se övervikt i liten skala behöver man se dem i bikini typ (och inte retuscherat) i den mån det är möjligt, men du påstår glatt att folk blir uttittade pga den övervikten.

För att göra @Saeta s poäng något tydligare:

16-lady-gaga-super-bowl-feb-2017-billboard-1548.jpg

Den här kvinnan blev alltså stämplad som överviktig, tjock och till och med fet efter sitt framträdande på Superbowl. En helt normalviktig kvinna.

Men vad är det du inte förstår? JAG vet inte för JAG kan inte se om någon har 1-2 kg övervikt. JAG bryr mig inte om en person är tjock eller inte.

Ja, absolut. Jag har inte sagt att någon speciell grupp är samhället.
Precis, coh gör man inte det så syftar man i allmänhet på gemene man, en stor majoritet.

Ja det var just det som var frågan, hur folk kan veta att någon är överviktig och därmed titta ut dem som du påstår att man gör.

Ska man kunna se övervikt i liten skala behöver man se dem i bikini typ (och inte retuscherat) i den mån det är möjligt, men du påstår glatt att folk blir uttittade pga den övervikten.

Jag påstår att folk som är tjocka och inte stämmer in i samhällets normer blir uttittade och dom är inte lika accepterade. Något annat har jag inte sagt.

Jag påstår att folk som är tjocka och inte stämmer in i samhällets normer blir uttittade och dom är inte lika accepterade. Något annat har jag inte sagt.
Så du har inte sagt att de med 1-2 kg övervikt blir uttittade utan någon annan kapade ditt konto?

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
44 559
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 734
Senast: Luleå
·
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
39 020
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022