Varför är det OK att....

Fast alltså, är det ingen här som kommer ihåg efterspelen från Lady Gagas show på Superbowl? Hon gjorde en fantastisk show med hur mycket dans och akrobatik som helst, och vad fokuserade omvärlden på efteråt? Den yttepyttelilla minivalken på magen. Det räcker med en minivalk för att bli stämplad som överviktig och sedan bli dömd av omgivningen. @Saeta har en poäng.
Om @Saeta kommentar handlat om kändisars scenshower och inte okända på stan så hade hon möjligen kunnat ha en poäng.

Och hur vet du att det är samhällets syn? Att man ska stirra ut folk med övervikt som inte syns. I vart fall inte om man går på stan.

Ska man gissa vem som är överviktig?

För att det är rätt uppenbart att tjocka är mindre accepterade. Jag har inte sagt att någon ska stirra ut någon.

Då lever jag i ett parallellt samhälle. Helt klart, för ingen tittar då snett och/eller dömande på mig, vare sig nu eller när jag hade x antal fler kilon för mycket.

Fast just nu så är du "samhället", när du skriver som du gör..

Fast du är ju inte alla, ellerhur? Tjocka människor är mindre accepterade. Det är ju jättebra att du inte har upplevt det. Men bara för att du inte har gjort det så betyder det inte att problemet finns.

För att det är rätt uppenbart att tjocka är mindre accepterade. Jag har inte sagt att någon ska stirra ut någon.
Här skriver du att folk gör det, har du redan glömt? Du slingrar dig, står du inte för vad du skrivit?
Inte bara riktigt feta utan det räcker med bara något kilos övervikt för att folk en ska bli uttittad och dömd.
Jag undrar fortfarande hur folk tittar ut någon för att de har en övervikt som inte syns? 1-2 kg sysn inte med normala kläder på stan i den mån man ens kan enas om vad normalvikten för just den personen är.

Övervikt är inget absolut begrepp att du är överviktig när du väger 57 kg men inte när du väger 55. Där handlar det om personligt tycke och smak. BMI funkar inte alls på så små viktskillnader i den mån det funkar alls.

Fast du är ju inte alla, ellerhur? Tjocka människor är mindre accepterade. Det är ju jättebra att du inte har upplevt det. Men bara för att du inte har gjort det så betyder det inte att problemet finns.

Problemet jag och många andra har är dina påståenden som att "samhället" dömer ut såna som mig eftersom vi enligt "samhället" är tjocka pga några kilon för mycket och sorry, men den som tycker andra är tjocka pga några enstaka kilon har en helt snedvriden kroppsuppfattning och då är det ju inte längre "samhället" tycker.

Fö, så tror jag det är extremt få som ens skulle komma på tanken att jag och andra med lite för mycket mjukt hull är tjocka.

Här skriver du att folk gör det, har du redan glömt? Du slingrar dig, står du inte för vad du skrivit?

Jag slingrar mig inte och jag har inte glömt? Klart jag står för vad jag skriver!

Jag undrar fortfarande hur folk tittar ut någon för att de har en övervikt som inte syns? 1-2 kg sysn inte med normala kläder på stan i den mån man ens kan enas om vad normalvikten för just den personen är.

Vad är normala kläder? Jag vet väl inte hur folk kan se ner på någon, oavsett. Det är en fråga jag verkligen inte kan svara på. Vad som syns eller inte är väl upp till var och en.

Övervikt är inget absolut begrepp att du är överviktig när du väger 57 kg men inte när du väger 55. Där handlar det om personligt tycke och smak. BMI funkar inte alls på så små viktskillnader i den mån det funkar alls.

Nej jag vet, jag har inte sagt något om det heller! :)

Problemet jag och många andra har är dina påståenden som att "samhället" dömer ut såna som mig eftersom vi enligt "samhället" är tjocka pga några kilon för mycket och sorry, men den som tycker andra är tjocka pga några enstaka kilon har en helt snedvriden kroppsuppfattning och då är det ju inte längre "samhället" tycker.

Fö, så tror jag det är extremt få som ens skulle komma på tanken att jag och andra med lite för mycket mjukt hull är tjocka.

Jag tycker också att det är helt sjukt. Jag har verkligen inte sagt något annat. Mina åsikter är att samhällets syn på hur en kropp ska se ut är åt helvete skevt.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
44 555
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 732
Senast: Luleå
·
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
39 020
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama