Hur vet du att det är samhällets åsikt att folk med bara ett par kg övervikt ska bli utstirrade?Det är inte mina personliga åsikter utan samhällets
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur vet du att det är samhällets åsikt att folk med bara ett par kg övervikt ska bli utstirrade?Det är inte mina personliga åsikter utan samhällets
Varför snackar du om roligt då? Dina inlägg är helt obegripliga.
Om @Saeta kommentar handlat om kändisars scenshower och inte okända på stan så hade hon möjligen kunnat ha en poäng.Fast alltså, är det ingen här som kommer ihåg efterspelen från Lady Gagas show på Superbowl? Hon gjorde en fantastisk show med hur mycket dans och akrobatik som helst, och vad fokuserade omvärlden på efteråt? Den yttepyttelilla minivalken på magen. Det räcker med en minivalk för att bli stämplad som överviktig och sedan bli dömd av omgivningen. @Saeta har en poäng.
Hur vet du att det är samhällets åsikt att folk med bara ett par kg övervikt ska bli utstirrade?
Och hur vet du att det är samhällets syn? Att man ska stirra ut folk med övervikt som inte syns. I vart fall inte om man går på stan.Inte att dom ska, dom blir det. Samhällets syn, helt enkelt.
Det är inte mina personliga åsikter utan samhällets
Och hur vet du att det är samhällets syn? Att man ska stirra ut folk med övervikt som inte syns. I vart fall inte om man går på stan.
Ska man gissa vem som är överviktig?
Då lever jag i ett parallellt samhälle. Helt klart, för ingen tittar då snett och/eller dömande på mig, vare sig nu eller när jag hade x antal fler kilon för mycket.
Fast just nu så är du "samhället", när du skriver som du gör..
Men snälla, "samhället" tittar inte snett på någon med "något kilos övervikt". Det syns ju knappt ens!Det är inte mina personliga åsikter utan samhällets
Här skriver du att folk gör det, har du redan glömt? Du slingrar dig, står du inte för vad du skrivit?För att det är rätt uppenbart att tjocka är mindre accepterade. Jag har inte sagt att någon ska stirra ut någon.
Jag undrar fortfarande hur folk tittar ut någon för att de har en övervikt som inte syns? 1-2 kg sysn inte med normala kläder på stan i den mån man ens kan enas om vad normalvikten för just den personen är.Inte bara riktigt feta utan det räcker med bara något kilos övervikt för att folk en ska bli uttittad och dömd.
Fast du är ju inte alla, ellerhur? Tjocka människor är mindre accepterade. Det är ju jättebra att du inte har upplevt det. Men bara för att du inte har gjort det så betyder det inte att problemet finns.
Men snälla, "samhället" tittar inte snett på någon med "något kilos övervikt". Det syns ju knappt ens!
Nej! "Något kilos" övervikt syns knappt.Hur vet du det? Allt som inte följer normen är ju "udda". Jag håller med dig, jag personligen ser inte folk på det sättet. Men det är så det är.
Du är alltså inte en del av samhället?Hur vet du det? Allt som inte följer normen är ju "udda". Jag håller med dig, jag personligen ser inte folk på det sättet. Men det är så det är.
Man lottar och stirrar ut någon på måfå. Någon av alla smala måste ha ett extra kg eller tvåNej! "Något kilos" övervikt syns knappt.
Uppenbarligen syns det inte alls, jag blev ju klassad som smal/normal trots 5-6 kilo mjukt hull och innan "samhället" reagerar så kan de flesta säkerligen ha som minst upp emot 10 kilo till av den varan innan de ens är i närheten av att betraktas som tjock. Personligen skulle jag nog kalla +15 kg för mullig..Nej! "Något kilos" övervikt syns knappt.
Här skriver du att folk gör det, har du redan glömt? Du slingrar dig, står du inte för vad du skrivit?
Jag undrar fortfarande hur folk tittar ut någon för att de har en övervikt som inte syns? 1-2 kg sysn inte med normala kläder på stan i den mån man ens kan enas om vad normalvikten för just den personen är.
Övervikt är inget absolut begrepp att du är överviktig när du väger 57 kg men inte när du väger 55. Där handlar det om personligt tycke och smak. BMI funkar inte alls på så små viktskillnader i den mån det funkar alls.
Man lottar och stirrar ut någon på måfå. Någon av alla smala måste ha ett extra kg eller två
Problemet jag och många andra har är dina påståenden som att "samhället" dömer ut såna som mig eftersom vi enligt "samhället" är tjocka pga några kilon för mycket och sorry, men den som tycker andra är tjocka pga några enstaka kilon har en helt snedvriden kroppsuppfattning och då är det ju inte längre "samhället" tycker.
Fö, så tror jag det är extremt få som ens skulle komma på tanken att jag och andra med lite för mycket mjukt hull är tjocka.