Varför är det OK att....

Men vad jag menar är att "bara ord" inte är något rimligt. Ord är små behållare för stora begrepp, vi kan inte göra dem ännu mindre.

Jag fattar ingenting om vad du pratar om :P jag säger bara att det är tråkigt att dessa två ord har fått dessa betydelser, när det egentligen bara är två beskrivande ord på något.

Jag fattar ingenting om vad du pratar om :P jag säger bara att det är tråkigt att dessa två ord har fått dessa betydelser, när det egentligen bara är två beskrivande ord på något.
Många beskrivande ord har någon form av värdeladdning. Det ligger i sakens natur.

Nix! Inget av det är okej att säga och det tror jag att de flesta av oss vet innerst inne, men ändå säger vi det. Tyvärr blir riktigt feta människor och riktigt smala personer extra mycket uttittade också.
Lazy Pethead

Inte bara riktigt feta utan det räcker med bara något kilos övervikt för att folk en ska bli uttittad och dömd.

(Helt OT, men jag måste bara fråga vad Lazy Pethead betyder. Har tänkt på det såå länge och först trodde jag att det var något som automatiskt stod där varje gång du skrev :o:o)

Inte bara riktigt feta utan det räcker med bara något kilos övervikt för att folk en ska bli uttittad och dömd.

(Helt OT, men jag måste bara fråga vad Lazy Pethead betyder. Har tänkt på det såå länge och först trodde jag att det var något som automatiskt stod där varje gång du skrev :o:o)
Seriöst? Klart att det finns enstaka som ens kan bedöma enstaka kgs övervikt (vad det nu är) och än färre dömer folk för det, men rent generellt så har folk inte koll på enstaka kg övervikt i den mån man ens kan enas om vad gränsen går då det är individuellt.

Överdriver du inte en hel del?

Seriöst? Klart att det finns enstaka som ens kan bedöma enstaka kgs övervikt (vad det nu är) och än färre dömer folk för det, men rent generellt så har folk inte koll på enstaka kg övervikt i den mån man ens kan enas om vad gränsen går då det är individuellt.

Överdriver du inte en hel del?

Såklart jag överdriver. Det är bara påhitt och inbillning att tjocka är mer dömda och utstirrade än smala!

Såklart jag överdriver. Det är bara påhitt och inbillning att tjocka är mer dömda och utstirrade än smala!
Din ironi är inte rolig då den är obegriplig och orelaterad till det jag skrev.

Vad har det att göra med att folk kan se om folk har ett par kg övervikt eller inte?

O_o
Så i dina ögon är jag tämligen tjock då, med mina just nu ca 5-6 kg övervikt :confused:
unnamed_zpsszexlpcg.jpg

Nä vet du vad, baserat på det ovan citerade står det ganska klart att du har en ganska skev syn på vad som ligger inom spannet av begreppen "normal" "mullig" "tjock" "fet"..

O_o
Så i dina ögon är jag tämligen tjock då, med mina just nu ca 5-6 kg övervikt :confused:
unnamed_zpsszexlpcg.jpg

Nä vet du vad, baserat på det ovan citerade står det ganska klart att du har en ganska skev syn på vad som ligger inom spannet av begreppen "normal" "mullig" "tjock" "fet"..

What? Nej verkligen inte! Jag tycker att du ser ut att vara smal/normalviktig!

Fast alltså, är det ingen här som kommer ihåg efterspelen från Lady Gagas show på Superbowl? Hon gjorde en fantastisk show med hur mycket dans och akrobatik som helst, och vad fokuserade omvärlden på efteråt? Den yttepyttelilla minivalken på magen. Det räcker med en minivalk för att bli stämplad som överviktig och sedan bli dömd av omgivningen. @Saeta har en poäng.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
44 555
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 732
Senast: Luleå
·
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
39 020
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama