Och det är hemskt att ord har fått en positiv eller negativ klang. Varför inte bara låta det vara ord?
Språk är kommunikation, du kan inte ha ett språk där orden saknar värde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och det är hemskt att ord har fått en positiv eller negativ klang. Varför inte bara låta det vara ord?
Språk är kommunikation, du kan inte ha ett språk där orden saknar värde.
Ja alltså, det fattar jag väl. Jag tycker bara att det är dumt att ordet tjock har en negativ klang och att smal är något positivt.
Men vad jag menar är att "bara ord" inte är något rimligt. Ord är små behållare för stora begrepp, vi kan inte göra dem ännu mindre.
Många beskrivande ord har någon form av värdeladdning. Det ligger i sakens natur.Jag fattar ingenting om vad du pratar om :P jag säger bara att det är tråkigt att dessa två ord har fått dessa betydelser, när det egentligen bara är två beskrivande ord på något.
Nix! Inget av det är okej att säga och det tror jag att de flesta av oss vet innerst inne, men ändå säger vi det. Tyvärr blir riktigt feta människor och riktigt smala personer extra mycket uttittade också.Inget av det är ok. Någonsin. Ever. Punkt slut.
Nix! Inget av det är okej att säga och det tror jag att de flesta av oss vet innerst inne, men ändå säger vi det. Tyvärr blir riktigt feta människor och riktigt smala personer extra mycket uttittade också.
Lazy Pethead
Seriöst? Klart att det finns enstaka som ens kan bedöma enstaka kgs övervikt (vad det nu är) och än färre dömer folk för det, men rent generellt så har folk inte koll på enstaka kg övervikt i den mån man ens kan enas om vad gränsen går då det är individuellt.Inte bara riktigt feta utan det räcker med bara något kilos övervikt för att folk en ska bli uttittad och dömd.
(Helt OT, men jag måste bara fråga vad Lazy Pethead betyder. Har tänkt på det såå länge och först trodde jag att det var något som automatiskt stod där varje gång du skrev )
Något kilos övervikt? Knappast.Inte bara riktigt feta utan det räcker med bara något kilos övervikt för att folk en ska bli uttittad och dömd.
(Helt OT, men jag måste bara fråga vad Lazy Pethead betyder. Har tänkt på det såå länge och först trodde jag att det var något som automatiskt stod där varje gång du skrev )
Seriöst? Klart att det finns enstaka som ens kan bedöma enstaka kgs övervikt (vad det nu är) och än färre dömer folk för det, men rent generellt så har folk inte koll på enstaka kg övervikt i den mån man ens kan enas om vad gränsen går då det är individuellt.
Överdriver du inte en hel del?
Din ironi är inte rolig då den är obegriplig och orelaterad till det jag skrev.Såklart jag överdriver. Det är bara påhitt och inbillning att tjocka är mer dömda och utstirrade än smala!
Inte bara riktigt feta utan det räcker med bara något kilos övervikt för att folk en ska bli uttittad och dömd.
Så i dina ögon är jag tämligen tjock då, med mina just nu ca 5-6 kg övervikt
Nä vet du vad, baserat på det ovan citerade står det ganska klart att du har en ganska skev syn på vad som ligger inom spannet av begreppen "normal" "mullig" "tjock" "fet"..
Din ironi är inte rolig då den är obegriplig och orelaterad till det jag skrev.
Vad har det att göra med att folk kan se om folk har ett par kg övervikt eller inte?
Då blir ju att du skrev "det räcker med bara något kilos övervikt för att folk en ska bli uttittad och dömd." totalt obegripligtWhat? Nej verkligen inte! Jag tycker att du ser ut att vara smal/normalviktig!
Vet du vad ironiskt betyder? Inte är det roligt i vart fall.Det var inte meningen att det skulle vara roligt heller
Vet du vad ironiskt betyder? Inte är det roligt i vart fall.
Då blir ju att du skrev "det räcker med bara något kilos övervikt för att folk en ska bli uttittad och dömd." totalt obegripligt
Varför snackar du om roligt då? Dina inlägg är helt obegripliga.Ja, det vet jag. Jag skrev ju att det inte var menat att det skulle vara roligt.