varför är alla så rädda för schäfrar?

Sv: varför är alla så rädda för schäfrar?

Ha,ha ja visst ser de töntiga ut i den här åldern-jag förstår de som skrattar! ;)

Vår gosse är ganska modig för sin ålder dock...men visst kliver de bara rakt på då kan även han undra om de är ute efter pälsen eller nåt. :rofl:

Sv: Re: varför är alla så rädda för schäfrar?

Hm jag undrar varför jag inte kan se bilderna?

Mina grandisar har också en "mördargrop" färdig härute!

*knapplån*

{6689012b-ac03-4041-9be2-9ee4ba828193}.jpg
Jag ska sliiiiita dig i stycken!!

{469becbf-f571-4576-947b-ef71482e947c}.jpg
Kom an bara!!

{bb1d05ab-7d7f-44f1-b65c-8b9b58c394c4}.jpg
Eh, jag???

Hehe, han är inte så farlig som han ser ut :D

Skratt ... Ska lägga ut lite bilder på honom i eftermiddag då jag kommer hem.. håll utkik efter den tråden och bidra gärna själv med några bilder. roligt att se en GD i samma ålder..

Vilket poker-face han har!Min ena greyhound kan se ut som hämtad ur "psycho"...det brukar ta ett bra tag innan okända hundar förstår att det bara är ett poekr-face och inget allvar.Men nog både ser det allvarligt ut och låter därefter.

Slänger in lite bilder på min gd hane som är 11 mån....fast han ser väl aldrig direkt arg ut-han ser så snäll ut.Hoppas det funkar med bilderna nu.

Du har nog sett bilder på honom innan-på vovve!Men jag ska försöka slänga in några här om jag lyckas!

Huttan

Huttan

Hoppas nu det funkar bara.... ;)

naaaww, så söt! :love: nä, fattar inte heller de.. :crazy: min kompis och en av våra grannar har också långhåriga schäfrar, och dom är helt mysiga båda två! :love:

Hihi :)
Har själv varit med om samma sak! jag och min kompis var ute jag höll i en schäfer och hon i en liten blandras, då en familj kom fram och frågade om dom fick klappa.
Javisst svarade jag, men då såg dom förskräckta ut och sa att det går bra med den lilla hunden. Så där fick jag stå med min jättesnälla schäfer och titta på. :p

Jag tror folk är rädda för dom för att dom ändå är rätt så stora :rofl: , och så är det ju så att många går runt och säger att "dem är så farliga" fast dem kanske inte ens träffat en... :smirk:
Och dessutom är dem ju polishundar..! ;)

En gammal tråd :)
En liten knapplån.

Jag ser att dom flesta tror att vek är motsats till hård vilket inte alls är korrekt när en hund beskrivs. En förarvek hund kan vara mycket hård samtidigt. Vekheten beskriver bara viljan att vara tillags medans hårdheten beskrivet hur bra en hund skapar minnesbilder av obehag.
En bra sida att läsa om vad de olika delarna i en mentalbeskrivning heter och vad dom betyder finns här:
http://www.wingren.se/smallsize/mental.htm
Eftersom länken på min långhåriga schäfer jag hade inte funkar längre får ni en ny bild ;)

Modesty%20Blaze%20(19).jpg

tja fördommar kommer man ju aldrig ifrån... men det är ngt visst med b.la. schäfrar som gör att att jag tror att många människor får för sig att de är aggressiva o inte att lita på. som med rottweiler mfl.

Liknande trådar

H
Övr. Hund Nimbus,vår vita Kuvasz-korsning försvann från gården strax utanför Mjöhult i natt. Det ligger 1 mil öster om Höganäs.Mitt emellan...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Modig_Korn
·
K
Övr. Hund I den närmsta bekantskapskretsen finns två hundar som vållar lite problem som vi har svårt att lösa. "Fido" är jämnårig med min hund...
Svar
15
· Visningar
1 538
Senast: Jadzia
·
J
Övr. Hund Vilka idioter jag träffade härom dagen. Var ute med min hund på gröningen och lekte.. ett par ligger och vilar i solen.. Innan jag...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 253
Senast: J3O
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka