H
Hobnob
Sv: Stor vit hund bortsprungen i NV Skåne
Tack! All hjälp är välkommen.Har lagt ut ett halvdussin annonser,har ett par kvar som jag vet men ej hunnit.
Ingen är bättre på att spana efter bortsprunget än vi djurägare.
Vet du hur hundar "brukar" göra,hålla sej i området eller springa långt bort?
Eller ien cirkel hemmåt?
Kan man se ett mönster?
Han blev ju inte skrämd,men han kan ju blivit bortjagad av nån som inte vill ha honom på sin gård om han sökt sej till ngn.
Om han lever tror jag han spårar och irrar lite planlöst.
Gud vet var han hamnar då.
Sen är ju frågan om nån vågar ta i en så stor jycke,inte alla vill.
När jag pratade med den vi arrenderar av sa h*n att "Det vet man ju inte vad en sån hund gör när den springer lös så där.." Lite "vargskräck"-varning..
H*n verkade utgå från att Nimbus skulle attackera folk ute bara för att han vaktar gården hemma.
Jag har svårt att tro att han skulle göra det.Hän är ju hur snäll som helst egentligen.
Den naturliga vaktinstinkten kan vi ju inte ta ur såna här raser.
Sitter ju i deras ryggmärg.
Hoppas att de som ser honom iaf ringer oss alt polisen direkt.
Helst oss för då kör vi omg dit.
Väljer de att ringa polisen så tar det ju ett tag innan vi får veta det för de hinner ju inte alltid synka ihop hittad och saknad med det samma.
Det gör de ju på nattskiftet när de har mindre att göra,efter vad jag fick besked om när jag ringde i natt.
Tack! All hjälp är välkommen.Har lagt ut ett halvdussin annonser,har ett par kvar som jag vet men ej hunnit.
Ingen är bättre på att spana efter bortsprunget än vi djurägare.
Vet du hur hundar "brukar" göra,hålla sej i området eller springa långt bort?
Eller ien cirkel hemmåt?
Kan man se ett mönster?
Han blev ju inte skrämd,men han kan ju blivit bortjagad av nån som inte vill ha honom på sin gård om han sökt sej till ngn.
Om han lever tror jag han spårar och irrar lite planlöst.
Gud vet var han hamnar då.
Sen är ju frågan om nån vågar ta i en så stor jycke,inte alla vill.
När jag pratade med den vi arrenderar av sa h*n att "Det vet man ju inte vad en sån hund gör när den springer lös så där.." Lite "vargskräck"-varning..
H*n verkade utgå från att Nimbus skulle attackera folk ute bara för att han vaktar gården hemma.
Jag har svårt att tro att han skulle göra det.Hän är ju hur snäll som helst egentligen.
Den naturliga vaktinstinkten kan vi ju inte ta ur såna här raser.
Sitter ju i deras ryggmärg.
Hoppas att de som ser honom iaf ringer oss alt polisen direkt.
Helst oss för då kör vi omg dit.
Väljer de att ringa polisen så tar det ju ett tag innan vi får veta det för de hinner ju inte alltid synka ihop hittad och saknad med det samma.
Det gör de ju på nattskiftet när de har mindre att göra,efter vad jag fick besked om när jag ringde i natt.