Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nog för att det är lite tidigt för mig att börja tänka på förlossningen, men sånahär artiklar gör mig livrädd... :(
Länk till artikel
Just BB Sofia har ju fått en del kritik, just bla för att de inte har någon akutvård... Kan man välja, så hade jag valt bort det stället (bor i skåne så det lär inte vara aktuellt för mig ;))

Tips är att åka runt på de olika ställena och se vilka man själv får förtroende för :)
Här står valet mellan helsingborg, lund eller ystad.
Malmö går bort helt, för dåligt ryckte. Ystad födde jag på sist och var jättenöjd, men dit har vi nog lite över en timme nu...
Så helsingborg eller lund lär det bli. Besök dit avgör vilket :)
 
Just BB Sofia har ju fått en del kritik, just bla för att de inte har någon akutvård... Kan man välja, så hade jag valt bort det stället (bor i skåne så det lär inte vara aktuellt för mig ;))
Själv har jag läst på om vad de har för kompetens eftersom BB Sophia är ett alternativ för mig, och jag är inte ett dugg orolig för att föda där om det skulle bli så. De är mitt andrahandsval om KS har fullt.
 
Jag kan tycka att det är ett väldigt skralt beslutsunderlag när man ska välja förlossning, bara snäppet mer sakligt än att fråga om råd på Familjeliv ;)
 
Själv har jag läst på om vad de har för kompetens eftersom BB Sophia är ett alternativ för mig, och jag är inte ett dugg orolig för att föda där om det skulle bli så. De är mitt andrahandsval om KS har fullt.

Jag är född på KS så det måste ju vara ett jättebra ställe :p
 
Hur är de med vikten för er alla? Spec kanske då ni som är runt samma vecka som mig, 12-13.

Jag har inte mått illa öht eller spytt en endaste gång men har gått ner flera kilo. Har ju redan varit på vul annars hade jag trott att jag inte var gravid. Mår så himla bra :confused:
 
Hur är de med vikten för er alla? Spec kanske då ni som är runt samma vecka som mig, 12-13.

Jag har inte mått illa öht eller spytt en endaste gång men har gått ner flera kilo. Har ju redan varit på vul annars hade jag trott att jag inte var gravid. Mår så himla bra :confused:

Jag ligger kvar på ungefär samma vikt som innan, men med gigantiska bröst och på kvällen ganska tydlig mage. Har mått väldigt illa, men inte spytt och har kunnat äta ungefär som vanligt.
 
Hur är de med vikten för er alla? Spec kanske då ni som är runt samma vecka som mig, 12-13.

Jag har inte mått illa öht eller spytt en endaste gång men har gått ner flera kilo. Har ju redan varit på vul annars hade jag trott att jag inte var gravid. Mår så himla bra :confused:

V 12 idag och har gått upp nåt kilo. Har mått väldigt illa och mest kunnat äta dålig mat och inte tränat nåt :-( Gymmar annars 5-8 pass i veckan. Men förra helgen som var kunde jag iaf ta en promenad :-) första på 8 veckor, heeeelt underbart!!
 
Hur är de med vikten för er alla? Spec kanske då ni som är runt samma vecka som mig, 12-13.

Jag har inte mått illa öht eller spytt en endaste gång men har gått ner flera kilo. Har ju redan varit på vul annars hade jag trott att jag inte var gravid. Mår så himla bra :confused:

Jag har inte rört mig vare sig upp eller ner enligt senaste vägningen. Tycker dock att vissa byxor sitter lite lösare runt lår och rumpa, men det kan vara inbillning.
 
Hur är de med vikten för er alla? Spec kanske då ni som är runt samma vecka som mig, 12-13.

Jag har inte mått illa öht eller spytt en endaste gång men har gått ner flera kilo. Har ju redan varit på vul annars hade jag trott att jag inte var gravid. Mår så himla bra :confused:

Jag har nog gått upp ett kilo ungefär, är i vecka nio just nu. Jag har inte gått ner nåt iaf men det där kilot är nog snarare ett kilo som jag pendlar på och har nog inte så mycket med graviditeten att göra..
Har mått sjukt illa (utan att kräkas mer än en gång) men kan äta ganska normalt ändå faktiskt.

Jag vägde kanske fem kilo för mycket innan och är 'rädd' att få bannor av bm vid inskrivningen om ett par veckor. Har hör så mycket om att 'nu får du inte gå upp så mycket mer' , 'nu får du faktiskt tänka på vad du äter' och liknande om just de här barnmorskorna. Sen förstår jag att man går upp olika mycket och att för mycket vikt kan påverka mamma kropp såklart. Men i just den meningen att man är för tjock liksom. Nojig? Japp!:angel: Känslig? Japp!:angel: :banghead:
 
Jag har gått upp et kilo eller två. Är i vecka 16 i dag. Har ju inte alls rört mig så mycket som vanligt så tycker det är konstigt at jag inte har gått upp mer. Konstant sliten och trött.... Hoppas det vänder snart.
 
Oj, lyllos er som bara gått upp något kilo. Jag har nog gått upp 6-8 kg tror jag.... Plus att jag nu får ont på kvällarna i svanken så det gör inte heller att man rör sig överdrivet mycket...
 
Inte vägt mig nu, men misstänker att jag är tillbaka på +-0 nu :) varit ner på -4 som mest nu tror jag... (v 13+5)

Dagens positivt: första dagen utan tabletter, och jag har inte kräkt!!! Först nu på kvällen jag börjar må dåligt, men det är överkomligt :) Har kunnat vara ute och röra mig och leka med sonen, helt underbart :love:

Dagens negativt: foglossning :( vänster bakfog gör rejält ont. Inga "knivhugg" eller fastlåsningar ännu, men haltar rejält här hemma och har svårt att vända mig i soffan nu :(
Det verkar inte som om det är meningen att jag ska kunna röra mig denna graviditet...
 
Jag gick in i v 14 idag och börjar må bättre. Har nog gått upp lite, har fått en tjock mage, beror mest troligt på glassdieten jag går på.

Min sambo berättade för sin familj idag. Träffade hans föräldrar förra veckan och då hade hans mamma sagt efteråt att jag nog var gravid. Syntes tydligen på kinderna :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 285
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 315
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp