Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev flyttad vid dagens UL så hej hopp!! :)

Min vecka 17 (tydligen!)-mage:
http://elabelabus.blogg.se/2014/september/vecka-19-183-bilder.html


BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Senast ändrad:
Blev flyttad vid dagens UL så hej hopp!! :)

Min vecka 17 (tydligen!)-mage:
http://elabelabus.blogg.se/2014/september/vecka-19-183-bilder.html

Jag passar också på att kliva in i tråden och listan.
Har varit nästan konstant illamående sedan jag plussade, har aldrig spytt utan känner mig "bara" åksjuk. I övrigt mår jag ganska bra, behöver tänka på att äta mycket frukt/grönsaker för att hålla igång magen.

BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
7 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Kul att vi blir fler!

Jag är nu i mitten på v 13 och har i några dagar varit befriad från illamående, vilket jag firat med att äta mest hela tiden. Väldigt gott. Ridit lång tur i höstvädret och hoppas hoppas hoppas jag kan fortsätta med det länge till. Annars är jag fortfarande förbluffande trött och har verkligen uppskattat två dagars ledigt efter en minst sagt intensiv jobbhelg. Tyvärr är det tillbaka till arbetet som gäller imorgon, med först ett långt möte om hur vi ska kunna entusiasmera våra medarbetare (svårt när man själv är tämligen omotiverad och sömnig) och sedan ett långt kvällspass. Håller tummarna för att jag själv blir lite entusiasmerad under mötet ;):up:
 
Jag är ju än så länge skonad från illamåendet, men är ju bara i vecka 6 så det lär väl komma snart. Eller så kanske jag har tur och slipper :idea:
 
Välkomna alla nya!! Jättekul att vi är så många nu.

Jag har fått mina första riktigt grava cravings. Kunde knappt sova igår för att jag var så himla sugen på sushi och idag kan jag inte sluta tänka på det! Visst att jag är sugen på något ätbart för det mesta men denna känsla är något helt annat!
 
Hmm, sitter och funderar på hur tidigt man kan känna den lill* egentligen. Förra graviditeten var jag tidig, v16 var jag säker på att jag känt den lille. Nu är jag i v14 (13+2) och tycker redan att jag känt fladder flera gånger?! :confused:
Är ju ganska vanligt att man känner tidigare med nr 2, men ja, såhär tidigt?
Kan man ens känna så tidigt? Någon som vet?
@Girasol, du har ju några graviditeter bakom dig ;) Vad säger din erfarenhet? :p
 
Hmm, sitter och funderar på hur tidigt man kan känna den lill* egentligen. Förra graviditeten var jag tidig, v16 var jag säker på att jag känt den lille. Nu är jag i v14 (13+2) och tycker redan att jag känt fladder flera gånger?! :confused:
Är ju ganska vanligt att man känner tidigare med nr 2, men ja, såhär tidigt?
Kan man ens känna så tidigt? Någon som vet?
@Girasol, du har ju några graviditeter bakom dig ;) Vad säger din erfarenhet? :p

Jag kände min tvåa i v 14, men sen dröjde det någon vecka till innan det blev regelbundet varje dag. Första kände jag i v 17.

Så nog går det! Tror det är större sannolikt att känna tidigare om man nyligen varit gravid och hjärnan är inställd på hur det ska kännas. :)
 
Var ju tvungen att googla lite :D Och tydligen är det inte helt ovanligt att känna nr 2 redan i v 13-14 :)
Och precis som du säger, är ju inte jättelängesen jag var gravid (kommer vara lite mindre än 2 år mellan dem), så det ligger ganska färskt i minnet hur det där lilla fladdret känns :)
 
Var ju tvungen att googla lite :D Och tydligen är det inte helt ovanligt att känna nr 2 redan i v 13-14 :)
Och precis som du säger, är ju inte jättelängesen jag var gravid (kommer vara lite mindre än 2 år mellan dem), så det ligger ganska färskt i minnet hur det där lilla fladdret känns :)
Precis, jag har 22 månader mellan mina. :)
 
Håller med många av er andra, så roligt att vi är så många i tråden!

Här är illamåendet (med kräkningar) riktigt illa, jag klarar knappt av att se mat (inte ens mat som jag i normala fall gillar jättemycket!) och det värsta av allt: jag klarar inte av att se tomt godispapper eller annat papper/plast som innehållit något ätbart!! Köpte annars druvsocker som jag tänkte att jag skulle kunna ta vid behov (har sån yrsel att jag håller på att svimma varje morgon/natt när jag måste gå och dricka eller gå på toa) men jag kan inte ens titta på dem (eller pappret runt om). :yuck:

:p

Har funderat lite på om rosamolnengravida bara finns på film :idea: (?)

Jag med! :D
 
@Sinus lider med dig :( enda tipsen jag har är att ta det lugnt, stå alltid still ett par sekunder efter att du rest dig, samt håll dig nära väggen (bra som stöd).

Ett glas med vatten vid sängen kanske kan fungera någon gång under natten?

Och vattenflaska med dig jämt dagtid, allt för att minska risken för uttorkning. Mat klarar man sig utan, men börjar man dricka dåligt blir man sämre väldigt snabbt...
 
@Sinus lider med dig :( enda tipsen jag har är att ta det lugnt, stå alltid still ett par sekunder efter att du rest dig, samt håll dig nära väggen (bra som stöd).

Ett glas med vatten vid sängen kanske kan fungera någon gång under natten?

Och vattenflaska med dig jämt dagtid, allt för att minska risken för uttorkning. Mat klarar man sig utan, men börjar man dricka dåligt blir man sämre väldigt snabbt...

Tack, vattenflaska var en bra idé! Jag är överlag väldigt dålig på att dricka.:)

Glömde skriva det förut: häftigt att ni börjar känna av era bebisar! :up:
 
Hmm, sitter och funderar på hur tidigt man kan känna den lill* egentligen. Förra graviditeten var jag tidig, v16 var jag säker på att jag känt den lille. Nu är jag i v14 (13+2) och tycker redan att jag känt fladder flera gånger?! :confused:
Är ju ganska vanligt att man känner tidigare med nr 2, men ja, såhär tidigt?
Kan man ens känna så tidigt? Någon som vet?
@Girasol, du har ju några graviditeter bakom dig ;) Vad säger din erfarenhet? :p

Första v18 innan jag fattade att det var DET som var bäbisen. Andra tidigt i v15, tredje v.16 och fjärde v16 men på de två sista så har jag haft moderkakan i framvägg och det försenar att känna då den agerar dämpare och man känner bara när det träffar utanför. I denna graviditet upptäcktes för 14 dagar sedan att moderkakan ligger lågt och i framvägg och med ett foster som har fötterna just mot moderkakan. Har dock känt i en veckas tid något konstigt som mer är en liten buff istället för fladder och bara utåt sidorna, men var först i förrgår som jag fattade att det inte är tarmen utan bäbisen, så kände i v15 men osäkert och mitten av v16 fattade jag, går in i v 17 idag el imorgon beroende på hur man räknar.
 
Tycker mitt illamående börjat komma igång lite nu, detkommer och går, främst på förmiddagarna. Är bortrest i veckan med utbildningen och det är ingen hit att vilja spy på fältexkursion ute på ett kalhygge med 50 andra. Jag klarade mig idag och håller tummarna för att det går bra imorgon med! Är för tidigt att säga något till de jag delar stuga med även om frukosten gjorde mig grön i ansiktet imorse...
 
Idag tycker junior i magen att livet är ballt, för det har varit rock´n roll åtskilliga gånger idag :love:.... Ganska skönt med tanke på allt strul... Så förbaskat trött på dessa blödningar så jag tror jag kräks snart.. by the way, medan jag tänker på det så har jag inte kräkts på 4 dagar idag. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 285
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 315
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp