Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, så typiskt! Hade hoppats på att det fanns något man kunde göra i alla fall, men jag har väl inte heller märkt någon större förändring beroende på vad och hur mycket jag har ätit, så det är säkert som du säger.

Håller tummarna för att det vänt för dig nu - och naturligtvis även för att mitt eget illamående släpper snart!

Kommer ni andra att ta reda på kön? Själv ogillar jag överraskningar så om möjligt - JA! :)
Jag kommer ta reda på kön!:)
 
Grattis!! :)

Nej nu kan jag inte hålla mig längre. Tänkte vänta med att skriva här tills alla i min närhet vet, men då min kära mor knappast hänger på Buke så ger jag mig. Vill också vara med!! Plussade i lördags, det var misstänkt men kändes ändå väldigt chockerande. Första barnet för både mig och sambon, planerat i hemlighet kan man säga (dock visste min syster att vi försökte). Jag är 24 och han 26 och vi har bara varit tillsammans i 10 månader men what the hell. Är så sjukt excited!! Det enda som känns lite mjä är att berätta för min mamma, har ingen aning om hur hon kommer reagera.

Är bara i v 5+2 så det är fortfarande tidigt. Mår än så länge bra förutom hungrig och trött. Rätt orolig för att jag ska bli illamående snart då jag precis börjat en tre veckor lång utbildning för ett nytt jobb där man inte får missa något. Längtar dock tills det börjar synas, vill ha en mysig gravidmage!

BF-Lista
Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Åh, så typiskt! Hade hoppats på att det fanns något man kunde göra i alla fall, men jag har väl inte heller märkt någon större förändring beroende på vad och hur mycket jag har ätit, så det är säkert som du säger.

Håller tummarna för att det vänt för dig nu - och naturligtvis även för att mitt eget illamående släpper snart!

Kommer ni andra att ta reda på kön? Själv ogillar jag överraskningar så om möjligt - JA! :)


Ska absolut ta reda på kön :-) skulle aldrig kunna säga nej till att få en överraskning avslöjad :-p
 
Åh, så typiskt! Hade hoppats på att det fanns något man kunde göra i alla fall, men jag har väl inte heller märkt någon större förändring beroende på vad och hur mycket jag har ätit, så det är säkert som du säger.

Håller tummarna för att det vänt för dig nu - och naturligtvis även för att mitt eget illamående släpper snart!

Kommer ni andra att ta reda på kön? Själv ogillar jag överraskningar så om möjligt - JA! :)


Ska absolut ta reda på kön :-) skulle aldrig kunna säga nej till att få en överraskning avslöjad :-p
 
Såg att Magnum fallit ur listan.

BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Ang illamående så är mitt tips att testa testa och testa. Det som funkar perfekt ena veckan, kan vara rena döden veckan efter. Och tvärt om förstås :)

Från mina graviditeter är erfarenheten att första illamåendet kan hävdas lite med mat, andra fasen går inte att göra något åt. Man kräker, mår illa och håller på att svälta ihjäl för man är inte ett dugg hungrig :p
Tredje fasen så börjar man äta igen, har magen något att jobba med hålls illamåendet hyffsat i schack :)

Ex, mitt matschema en (bra) vardag:
6.00 frukost 1 macka samt fruktsoppa med linfrön.
8.00 frukost 2 på jobb. 2 mackor
10.00 en frukt
11.15 lunch
14.00 en frukt
(15-16 ibland en frukt)
17.00 fika, alt liten portion middag

Från ca 19 blir jag dagligen illamående, för då klarar jag inte äta mer. Popcorn kan jag småäta för att hålla illamåendet under kontroll, men det ger också resultatet "sprängd mage".

En sämre dag får jag inte i mig mat = mer illamående. Trötthet påverkar också, samt bilkörning.


För er som håller på att testa er fram så finns det många olika tabletter, vissa av dem kan man kombinera för att maximera dosen. Prata med er barnmorska så hjälper hon er :)
 
Välkomna alla nyplussade :).

@vilse Vilken trevlig läkare som ber om ursäkt och att hon faktiskt lyssnade på dig :).

@Sinus Jag vill ta reda på kön om de är villiga att berätta vid ultraljudet. Har förstått det som att det inte är alla som vill uttala sig om det så kan vi inte få reda på det där får det va. Tänker inte göra ett till UL bara för könets skull, men kan man se vid första vill jag gärna veta. Främst pga det skulle kännas lite mer som en person där inne, bebisen skulle inte vara lika anonym. :)
 
Angående att ta reda på kön så har vi inte bestämt oss än men jag tror att vi kommer vilja göra det. Överraskningar är varken min eller sambons grej :o

Berättade för min mamma igår att hon skulle bli mormor och fick väl den reaktionen jag hade väntat mig, dvs inte odelat positiv. Jag hade gärna velat ha lite glädjetårar och lyckönskningar som svärmor reagerade med men det är väl okej. Kan väl inte förvänta mig att alla ska vara lika exalterade över min graviditet som jag är...
 
@1887 Tråkigt att din mamma reagerade så men det kanske hinner ikapp henne. Kan tänka mig att det inte ligger i många föräldrars tankar att de ska bli mor/farföräldrar så kvickt och de kanske behöver ett tag att vänja sig vid tanken för att känna glädje över det :).
 
@1887 Tråkigt att din mamma reagerade så men det kanske hinner ikapp henne. Kan tänka mig att det inte ligger i många föräldrars tankar att de ska bli mor/farföräldrar så kvickt och de kanske behöver ett tag att vänja sig vid tanken för att känna glädje över det :).

Så är det säkert :)

@1887 vad har din mamma för skäl att inte glädjas med dig?

Hon ville nog att jag skulle vara färdigutbildad innan det blev bebis. Jag kan väl förstå den tanken men det är ändå inte riktigt hennes sak. Men hon blev ju glad också.
 
@1887 då förstår jag, så hade nog min mamma också kunna tycka. Nu fick hon vänta så länge så hon nästan hade gett upp hoppet så hon inte ens har nämt det faktum att jag inte fått jobb efter min utbildning...:down:
 
Hade hoppats på några mirakeltips för illamåendet jag också ;)

Mår extremt illa, hela tiden. Seabanden har ingen större verkan och jag har hejdlöst svårt med tabletter varför det inte är ens ett alternativ ....

Finns det andra alternativ till folacin än piller förresten?
Det finns inte på världskartan att jag kan få i mej piller när jag mår illa. Jag antar att det inte är så bra....??
 
Det finns tabletter som smälter på tungan :)
Kan du inte svälja tabletter så får du säkert dessa utskrivna :)

Hade det funnits några mirakeltips mot illamåendet så hade vi inte varit så många här i tråden med illamående ;)

Enda tipsen jag har är att prova olika tabletter, olika sorters mat, olika sorters kläder (!!), och sen hoppas på att man tillhör en av dem som slipper illamåendet vid v 12 :)


Själv firade jag ingången i vecka 14 med att kräka i bilen (i påse dock! :D) så jag börjar tappa hoppet lite om att det någonsin ska försvinna :p
 
Nej, illamåendet är väl endel av charmen också ;)

Jag ska höra om jag kan få smälttabletter istället. Tyvärr är det så illa att jag inte ens kan hantera en pillerburk utan kväljningar när det är såhär. (Japp detta är förmodligen ett mycket psykiskt problem:angel: , som få har förståelse för.)

Är i vecka 8 nu bara, eventuellt kanske det lugnar sej framåt 12. Återstår att se :D
 
Charm? CHARM? :eek: :eek: :eek:
Jag håller inte med dig där :p

Själv skickade jag in blanketten "gravid" och ansökte om en superlätt graviditet, helt utan problem. Ni vet de man kan läsa om, de svävar på rosa små moln och bara tycker livet och graviditeten är underbart. En SÅN graviditet ansökte jag om.
Men självfallet så slarvade posten bort mitt brev, och brev två kom fram efter utsatt datum. :meh:

:angel: :D
 
Hade hoppats på några mirakeltips för illamåendet jag också ;)

Mår extremt illa, hela tiden. Seabanden har ingen större verkan och jag har hejdlöst svårt med tabletter varför det inte är ens ett alternativ ....

Finns det andra alternativ till folacin än piller förresten?
Det finns inte på världskartan att jag kan få i mej piller när jag mår illa. Jag antar att det inte är så bra....??

Jag såg tuggtabletter med jordgubbsmak på apoteket hjärtat. Nån gravidmultivitamin som innehöll det man behöver.
 
Nej, illamåendet är väl endel av charmen också ;)

Jag ska höra om jag kan få smälttabletter istället. Tyvärr är det så illa att jag inte ens kan hantera en pillerburk utan kväljningar när det är såhär. (Japp detta är förmodligen ett mycket psykiskt problem:angel: , som få har förståelse för.)

Är i vecka 8 nu bara, eventuellt kanske det lugnar sej framåt 12. Återstår att se :D

Vi förstår iaf :-) folk får inte ens prata om kyckling i mun närhet och kan inte gå förbi den avdelningen i affären. Jag lever i vanliga fall på kyckling...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 285
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 315
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp