Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en som iaf mår jättebra! :) har inte spytt eller mått illa alls, ingen trötthet eller något,pigg och glad som vanligt. Hade de inte varit för att jag redan gjort vul i förra veckan skulle jag tro att jag inte var gravid :D
 
Lite uppdatering från min sida. Ringde till mvc igår och fick tid för hälsosamtal redan idag och kom hem därifrån nyss. Bm var väldigt trevlig och hade en djup och filosofisk utläggning om livet när jag uttryckte min oro över att något skulle gå fel. Ska försöka slappna av litet, även om jag längtar otroligt mycket till v. 12.
Jag mår hittills väldigt bra och det känns som jag hittills kommit lindrigt undan med lite ömmande bröst och svullen mage kvällstid. Ni som har problem med illamående och krämpor av andra slag har min fulla sympati!
Jag hade ramlat ur listan, så lägger in mig själv igen :)
Grattis till er som dykt upp senaste dagarna!

BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
 
Blir fasen galen. Det strular med min ersättning då jag är avstängd från arbetet och nu sjukskriven. Idag ringde kassan och vill ha ett moderskapsintyg vilket bm inte ville ge mig förra veckan -annars ska jag inte få några pengar. Ringer således dit direkt igen och säger som det är att försäkringskassan KRÄVER intyget akut. Varpå de tittar i min journal ja men du fick ju din bäbis daterad på KUB så det är inga problem, du ska ha den 12/3 eeek what! Det är en ivfbäbis och vi vet exakt då den är tillverkad -nä då har de räknat från när jag fick tillbaka äggen och det är ju felaktigt för då hade de ju redan blivit befruktade och celldelade flera gånger. Förklarade också att mina små redan från start legat något dygn mindre i stl än vs befruktning men jag vet ju ganska exakt när de befruktades och om man ändrar bf-datum så mörkar man ju statistik på om det skiljer något i utveckling mellan ivfbarn och de som blivit till på naturlig väg enligt forskarna. Barnmorskan var som en fågelholk.

Blir bara så arg. Men nu orkar jag inte bry mig för hon skriver ett intyg i alla fall, och två dagar hit eller dit gör inte så stor skillnad så här långt gånget i grav. Eftersom jag dessutom ska ha graviditetspenning och den upphör är det tio eller elva dagar före beräknad förlossning så sparade jag mig ju någon dag ;) samt att det blir snitt så då sparar jag mig en vecka där också om jag nu ska tänka synnerligen snålt och elakt. Men blir så förgjordat trött på att allt ska krångla hela tiden.

Efterlyste även kallelse till RUL då vi inte fått någon och det känns lite att vara släppt vind för våg från i söndags till RUL med tanke på blödningarna. Så här blir det RUL då jag går in i v 20, 16/10 och det känns som en evighet bort då jag är i v 16 nu.

Hej hormonsvallet :angel:
 
@Girasol Vad jobbigt med allt strul! Här får man boka RUL själv. Fast jag glömde att fråga hur långt innan man behövde boka så det får jag nog kolla upp.

Har ni andra fått några cravings? Jag var så besviken förra graviditeten för då var jag inte sugen på någonting men nu så har jag fått två :)
Vinäger: Pizzasallad eller grönsallad med vinägrettdressing, mmmmmmm...
Tomatsås: Varma mackor med krossade tomater eller pizza med extra tomatsås.
Så skum man kan bli :)
 
@Girasol Vad jobbigt med allt strul! Här får man boka RUL själv. Fast jag glömde att fråga hur långt innan man behövde boka så det får jag nog kolla upp.

Har ni andra fått några cravings? Jag var så besviken förra graviditeten för då var jag inte sugen på någonting men nu så har jag fått två :)
Vinäger: Pizzasallad eller grönsallad med vinägrettdressing, mmmmmmm...
Tomatsås: Varma mackor med krossade tomater eller pizza med extra tomatsås.
Så skum man kan bli :)


Förutom att jag vill ha massa kolhydrater, tyvärr helst i form av bröd så har "rå" fisk varit en höjdare... käkat sushi, gravad lax och sill i mängder :-) kanske haft att göra med att jag under flera veckor inte kunnat äta lagad mat pga illamående :-( Men det börjar släppa nu, så tacksam för det!
 
Skriver in mej själv i listan :D
Jag är nog inte så 'känd', men om någon vet vem jag är så ber jag er hålla det för sej själv.:bow: Hos mej är det endast absolut närmsta släkten som vet ännu.

Är bara i vecka sju och vill vänta ett tag tills jag berättar för vänner och andra.

Har inte alls varit hyper över att bli gravid utan tagit det med ro. Insåg sen direkt vad som skett när jag var en vecka sen och inte bara en enda DAG som jag trodde först :angel:. Stickan kunde inte vara tydligare och redan då hade jag mensvärksvärk och ömmande bröst och så förstås denna overkliga trötthet:nailbiting:. Illamåendet är nu konstant och enorma mensvärken kommer och går. Jag är fruktansvärt trött och toppar nu med att börja kräkas..
Seaband används konstant utom på jobbet då inget där vet. En anings klurigt med illamåendet på jobbet dock då jag jobbar som...kock...:cool:



Roligt att läsa om er andra och följa varandra i tråden! Känner verkligen ingen irl som ska ha barn i samma veva än, hoppas jag inte blir ensam sen :p


BF-Lista
Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet
April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet
Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
 
Jag har inte läst något från livsmedelverkets rekommendationer att man inte får äta det, så länge det är färskt. Sushi ska inte vara någon fara, vilket känns skönt då jag älskar sushi:love:
Jag törs inte äta något vakumförpackat alls jag. Har vart för mycket skriverier om listeria på sista tiden :(
 
@Girasol
Har ni andra fått några cravings? Jag var så besviken förra graviditeten för då var jag inte sugen på någonting men nu så har jag fått två :)
Vinäger: Pizzasallad eller grönsallad med vinägrettdressing, mmmmmmm...
Tomatsås: Varma mackor med krossade tomater eller pizza med extra tomatsås.
Så skum man kan bli :)

Jag har inte några direkt som jag känner på rak arm men pizzasallad har jag gjort själv och åt typ upp allt själv. Annars var det vitt bröd ett tag och det klarar jag inte nu så nu är det knäckebröd som gäller.
 
Jag har inget jag skulle kalla för "cravings" men har haft lite problem med illamående och då har smörgåsrån med smör och vitt bröd varit min livboj. Pasta har också fungerat, medan jag inte alls vill ha tex kaffe.
 
Oj, jag har förstått att man inte får äta sånt under graviditeten @Melisen
Eller kanske du fryst fisken innan?

Man ska vara noga med att det inte är Östersjöfisk man äter bara och att t ex gravad lax är nyförpackad så är det lugnt :-) sushi är fritt fram men köper alltid på sushirestaurang, skulle aldrig våga mig på sån färdigpackad... men det gör jag inte som ogravid heller:-)
 
Alltså, ursäkta uttrycket, men dessa jävla läkare :mad:

Fick ju konstaterat uvi förra veckan, fick utskrivet antibiotika med laktos i fast jag påtalat för läkaren att jag inte tål det.
Ringde jourläkaren, som inte tyckte ha sig tid att se om det fanns något annat, för det värsta som kan hända är att jag mår illa och blir dålig i magen....

Imåndags ringde jag bm och påtalade problemet, en ny läkare ringde upp. Hon sa ärligt med en gång att hon inte kunde så mycket om mjölk/vilka produkter som hade mjölk, men om jag kom in och lämnade ett nytt urinprov så fick hon någon dag på sig att leta. Helt ok då jag är helt symptomfri nu :)

Idag ringde ytterligare en ny doktor upp och tyckte att jag kunde äta tabletterna som jag fått utskrivet.
Jaså är tål du inte mjölk/laktos? Hmm, ja, men där är så lite så det värsta som kan hända är att jag mår dåligt och magen blir lite orolig *bankar huvudet hårt i väggen*
Att jag som idag inte fått behålla varken mat eller vätska spelade ingen roll, för det var ju så lite laktos............

På frågan om det inte fanns något annat så svarade han att det visste han inte såhär på rak arm... Men han var inte villig att kolla upp det heller :crazy:

Tyvärr har jag mått ganska risigt idag/inatt med febervarning. Troligen bara en förkylning men kan vara ett symptom på urinvägsinfektionen blivit värre. Symptomfri i övrigt, men känner mig tvungen att ta tabletterna nu... :(
Urk och blä.

Varnar redan nu för kommande väldigt frustrerande inlägg från mig ;)

*fortsätter svära*
Läkaren jag pratade med förra måndagen ringde upp idag igen (hon jag gillade), och bad faktiskt om ursäkt för den sista läkaren :eek: Hon frågade hur det gått med tabletterna (orolig mage hittills, svårare att äta på morgonen), och frågade om hon skulle skriva ut andra - som jag tål. För det fanns absolut...... :banghead:
Men skriver hon ut nya nu, kan jag hämta tidigast efter jobb, och jag har sista dagen med de andra tabletterna imorgon. Så kändes inte lönt att byta. Men skulle jag behöva fler doser så vet jag att det finns andra i varje fall :)
 
Nej nu kan jag inte hålla mig längre. Tänkte vänta med att skriva här tills alla i min närhet vet, men då min kära mor knappast hänger på Buke så ger jag mig. Vill också vara med!! Plussade i lördags, det var misstänkt men kändes ändå väldigt chockerande. Första barnet för både mig och sambon, planerat i hemlighet kan man säga (dock visste min syster att vi försökte). Jag är 24 och han 26 och vi har bara varit tillsammans i 10 månader men what the hell. Är så sjukt excited!! Det enda som känns lite mjä är att berätta för min mamma, har ingen aning om hur hon kommer reagera.

Är bara i v 5+2 så det är fortfarande tidigt. Mår än så länge bra förutom hungrig och trött. Rätt orolig för att jag ska bli illamående snart då jag precis börjat en tre veckor lång utbildning för ett nytt jobb där man inte får missa något. Längtar dock tills det börjar synas, vill ha en mysig gravidmage!

BF-Lista
Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Gjorde som Lime och skaffade mig ett nytt konto så att jag kan få hänga i tråden lite jag också. :) Inte för att jag känner någon som jag vet hänger på Buke, men då mitt vanliga nick inte är särskilt anonymt. Går in i 8:e veckan imorgon.

Illamåendet är för djävligt rent ut sagt och jag försöker med både Seaband och Postafen (som jag läst om på Buke såklart) utan resultat. Hur gör ni andra för att förebygga problemet? Har naturligtvis problem med maten och det är i princip bara dricka och lite frukt som går bra att få i mig. En frukt på morgonen hjälper dock icke mot illamåendet. I bästa fall kan jag äta lite mer rejält på kvällen.

Skriver in mig i listan!

BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Gjorde som Lime och skaffade mig ett nytt konto så att jag kan få hänga i tråden lite jag också. :) Inte för att jag känner någon som jag vet hänger på Buke, men då mitt vanliga nick inte är särskilt anonymt. Går in i 8:e veckan imorgon.

Illamåendet är för djävligt rent ut sagt och jag försöker med både Seaband och Postafen (som jag läst om på Buke såklart) utan resultat. Hur gör ni andra för att förebygga problemet? Har naturligtvis problem med maten och det är i princip bara dricka och lite frukt som går bra att få i mig. En frukt på morgonen hjälper dock icke mot illamåendet. I bästa fall kan jag äta lite mer rejält på kvällen.

Skriver in mig i listan!

BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet


Har tyvärr inga råd att komma med förutom att härda ut :-( För mig har det inte varit nån skillnad beroende på vad jag har ätit, mängder eller intervall. Nu i v 11 har jag dock vissa dagar som är bra så jag hoppas att det vänder nu :-) Hoppas du hittar nåt som kan lindra för dig!!
 
Har tyvärr inga råd att komma med förutom att härda ut :-( För mig har det inte varit nån skillnad beroende på vad jag har ätit, mängder eller intervall. Nu i v 11 har jag dock vissa dagar som är bra så jag hoppas att det vänder nu :-) Hoppas du hittar nåt som kan lindra för dig!!

Åh, så typiskt! Hade hoppats på att det fanns något man kunde göra i alla fall, men jag har väl inte heller märkt någon större förändring beroende på vad och hur mycket jag har ätit, så det är säkert som du säger.

Håller tummarna för att det vänt för dig nu - och naturligtvis även för att mitt eget illamående släpper snart!

Kommer ni andra att ta reda på kön? Själv ogillar jag överraskningar så om möjligt - JA! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 285
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 315
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp