Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@vilse får inte heller upp någon bild

Här är det i alla fall bättre igen.... i tisdags var det verkligen katastrof på måendefronten, kändes mest som jag ville lägga mig ner och grina och sova i all oändlighet....

Nu känner jag av illamåendet ibland med det är inte alls lika stark som i tisdags och jag klarar av att göra saker nu utan att vara illamående hela tiden, så det känns faktiskt bra. Men längtar fortfarande till den dagen man känner sig pigg.
 
Ja, du kan verkligen inte dölja det girasol :D har du fått stor mage de andra gångerna? Eller brukar den stanna av senare?

Med första så syntes den inte förrän i 6-7 månaden, jag behövde inte ens mammakläder. Vid andra ungefär likadant fast jag köpte mammabyxor att ha sista månaderna men på innersta knapphålen etc. Vid tredje syntes det tidigt och växte rätt snabbt men lugnade sig andra halvan. Kollegorna frågade i v 8 om jag var gravid...
Vid fjärde så märktes ingenting och jag upptäckte graviditeten precis i v 16 och bara veckan senare kände jag de första sparkarna. Det är ju dock nio år sedan. Men i söndags då jag var hos läkaren så konstaterade han att själva livmodern är 5-6 veckor större än förväntat vs graviditetslängden. Det har den inte varit tidigare graviditeter vad jag minns. Men jag var stor direkt och kollegorna har sett det från start typ... Och mina brukare såg direkt då jag kom tillbaka från semestern för 5 veckor sedan...
 
Ja, du kan verkligen inte dölja det girasol :D har du fått stor mage de andra gångerna? Eller brukar den stanna av senare?

Med första så syntes den inte förrän i 6-7 månaden, jag behövde inte ens mammakläder. Vid andra ungefär likadant fast jag köpte mammabyxor att ha sista månaderna men på innersta knapphålen etc. Vid tredje syntes det tidigt och växte rätt snabbt men lugnade sig andra halvan. Kollegorna frågade i v 8 om jag var gravid...
Vid fjärde så märktes ingenting och jag upptäckte graviditeten precis i v 16 och bara veckan senare kände jag de första sparkarna. Det är ju dock nio år sedan. Men i söndags då jag var hos läkaren så konstaterade han att själva livmodern är 5-6 veckor större än förväntat vs graviditetslängden. Det har den inte varit tidigare graviditeter vad jag minns. Men jag var stor direkt och kollegorna har sett det från start typ... Och mina brukare såg direkt då jag kom tillbaka från semestern för 5 veckor sedan...
 
Konstgt att visa ser, men andra inte.. Får försöka fixa sen när jag sitter vid en dator. Varit sängliggande hela dagen, krasslig och en mage som jävlas igen. Fick inte behålla frukosten och magen slår bakut såfort jag tar en klunk dricka :(

Ang om det syns tydligare eller sämre beroende på illamående så tror jag inte det spelar någon roll. Jag ligger fortfarande något kg minus sen startvikten så :)

@Girasol vet de varför din livmoder växt så mycket? Är det något som kan skapa problem?
 
Min mage ser ungefär ut som @vilse (bilden funkade på mobil men ej dator.)

Har inte heller mått så bra idag. Mådde illa strax innan lunch så var tvungen att gå hem. Dock blev det bättre av att äta. Däremot är jag fortfarande trött som bara dem. Sov i ca 2 timmar efter lunchen. Det är jätteirriterande, känner att jag inte får så mkt gjort om dagarna :S
 
Min mage syns det inte direkt något på än, den är fortfarande platt i v 9. Brösten däremot, måste köpa nya bh:ar snart om det fortsätter så här :eek:
Har också jobbigt med trötthet just nu, skönt att läsa att man inte är ensam... Somnar i soffan så fort jag får chansen.
 
Alltså, ursäkta uttrycket, men dessa jävla läkare :mad:

Fick ju konstaterat uvi förra veckan, fick utskrivet antibiotika med laktos i fast jag påtalat för läkaren att jag inte tål det.
Ringde jourläkaren, som inte tyckte ha sig tid att se om det fanns något annat, för det värsta som kan hända är att jag mår illa och blir dålig i magen....

Imåndags ringde jag bm och påtalade problemet, en ny läkare ringde upp. Hon sa ärligt med en gång att hon inte kunde så mycket om mjölk/vilka produkter som hade mjölk, men om jag kom in och lämnade ett nytt urinprov så fick hon någon dag på sig att leta. Helt ok då jag är helt symptomfri nu :)

Idag ringde ytterligare en ny doktor upp och tyckte att jag kunde äta tabletterna som jag fått utskrivet.
Jaså är tål du inte mjölk/laktos? Hmm, ja, men där är så lite så det värsta som kan hända är att jag mår dåligt och magen blir lite orolig *bankar huvudet hårt i väggen*
Att jag som idag inte fått behålla varken mat eller vätska spelade ingen roll, för det var ju så lite laktos............

På frågan om det inte fanns något annat så svarade han att det visste han inte såhär på rak arm... Men han var inte villig att kolla upp det heller :crazy:

Tyvärr har jag mått ganska risigt idag/inatt med febervarning. Troligen bara en förkylning men kan vara ett symptom på urinvägsinfektionen blivit värre. Symptomfri i övrigt, men känner mig tvungen att ta tabletterna nu... :(
Urk och blä.

Varnar redan nu för kommande väldigt frustrerande inlägg från mig ;)
 
Alltså, ursäkta uttrycket, men dessa jävla läkare :mad:

Fick ju konstaterat uvi förra veckan, fick utskrivet antibiotika med laktos i fast jag påtalat för läkaren att jag inte tål det.
Ringde jourläkaren, som inte tyckte ha sig tid att se om det fanns något annat, för det värsta som kan hända är att jag mår illa och blir dålig i magen....

Imåndags ringde jag bm och påtalade problemet, en ny läkare ringde upp. Hon sa ärligt med en gång att hon inte kunde så mycket om mjölk/vilka produkter som hade mjölk, men om jag kom in och lämnade ett nytt urinprov så fick hon någon dag på sig att leta. Helt ok då jag är helt symptomfri nu :)

Idag ringde ytterligare en ny doktor upp och tyckte att jag kunde äta tabletterna som jag fått utskrivet.
Jaså är tål du inte mjölk/laktos? Hmm, ja, men där är så lite så det värsta som kan hända är att jag mår dåligt och magen blir lite orolig *bankar huvudet hårt i väggen*
Att jag som idag inte fått behålla varken mat eller vätska spelade ingen roll, för det var ju så lite laktos............

På frågan om det inte fanns något annat så svarade han att det visste han inte såhär på rak arm... Men han var inte villig att kolla upp det heller :crazy:

Tyvärr har jag mått ganska risigt idag/inatt med febervarning. Troligen bara en förkylning men kan vara ett symptom på urinvägsinfektionen blivit värre. Symptomfri i övrigt, men känner mig tvungen att ta tabletterna nu... :(
Urk och blä.

Varnar redan nu för kommande väldigt frustrerande inlägg från mig ;)

Beroende på vilka bakterier du har i urinen, men tror inte Selexid innehåller laktos..
 
Min mage syns det inte direkt något på än, den är fortfarande platt i v 9. Brösten däremot, måste köpa nya bh:ar snart om det fortsätter så här :eek:
Har också jobbigt med trötthet just nu, skönt att läsa att man inte är ensam... Somnar i soffan så fort jag får chansen.
Brösten ja! Jag var tvungen att köpa nya BH:ar för några veckor sedan, inte det roligaste men hittade en jätteskön BH som jag bara älskar!!! Förhoppningsvis växer jag inte ur den men den är bygellös och stretchig i materialet så expediten trodde inte att det skulle behövas.
 
Har börjar med mammabyxor, men det är för att jag inte tål något tryck över magen. Alla vanliga byxor går fortfarande igen över magen.
 
@Lo_ Jag ser mest ut som jag är väldigt mätt :p Så har jag en tajt tröja så syns det. Men det var bara drygt ett år sen som jag var gravid förra gången så jag hade väntat mig att jag skulle fått mer mage vid den här tidpunkten.
 
Det är väl egentligen bara positivt att det inte syns än, men för mig som har lite svårt att greppa att det är på riktigt skulle behöva lite konkretisering eller vad man ska säga ;). Men det är övervägande bra, eftersom jag är rätt privat av mig. Oroar mig en del för alla som (eventuellt) kommer komma fram med tindrande ögon och vilja klämma på mig:crazy:.
 
Det är väl egentligen bara positivt att det inte syns än, men för mig som har lite svårt att greppa att det är på riktigt skulle behöva lite konkretisering eller vad man ska säga ;). Men det är övervägande bra, eftersom jag är rätt privat av mig. Oroar mig en del för alla som (eventuellt) kommer komma fram med tindrande ögon och vilja klämma på mig:crazy:.

Hahaha, känner precis samma sak ;)
 
Här kommer en till som spyr hela tiden, har fått Lergigan men snittar nog på fem kräkor om dagen. Det har dock inte påverkat mitt midjemått eftersom jag, när jag inte kräks, måste äta hela tiden för att hålla illamåendet i schack. Win-win, eller? :P

Det parti som gett mig RUT för att outsourca det här projektet hade fått min röst i helgen. Jag tror inte jag är gjord för att vara gravid. Alla andra verkar vara så glada och käcka, jag vill mest lägga mig ner och sova (och spy samtidigt typ). Jag känner mig vansinnigt gnällig och om min sambo klarar sig igenom den här perioden med mig, så klarar vi allt tror jag. Är det inte april snart?
//Gnälltanten


BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
 
@Comatose , välkommen hit. Jag är inte det minsta glad och käck:grin:. Jag är sur, illamående, orolig, tvär, sömnlös, hungrig, överdrivet mätt.... En fest sammanfattningsvis :up:. Det är tur att jag är slav under blodsockret även vanligtvis, så min sambo är hyfsat van. Stundvis glimtar vardagen fram också, och jag beter mig fullt normalt :)
 
Jaha då kan jag skriva in mig på bf listan. Plusat på samm adag som med sonen =)


BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
21 maj, Magzzan 2:a barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 284
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 315
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp