Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mig syns det absolut ingenting på, förutom ngt större byst. Är i v12 och har väl inte kunnat äta lika mkt som jag vanligtvis gör. Jag blir mätt väldigt fort och är inte alltid sugen på att äta. Väldigt tråkigt för mig som är väldigt matglad och aktiv, man blir trött utan mat :grin:
 
Här är allt sämre igen. Tyckte jag var på rätt väg med illamåendet och tröttheten men igår och idag så har jag mått illa igen, blir liksom inte bättre även om jag äter oftare, eller mindre, eller mer eller äter mer sällan.....
 
@Olina hur långt är du gången? Tar du några tabletter för illamåendet? Provat sea-bands?
Jag är i v 13 (12+2)
Nä jag tar inga tabletter för när jag var till barnmorskan så var jag ju bättre... Jag har provat sea-bands och får nog prova dessa igen, tyckte att de hjälpte lite när jag provade dessa för några veckor sen.
 
Det finns recepfria tabletter på apoteket med (pimperan och/eller postafen), köp hem en burk och ha hemma vid behov :)
 
Det finns recepfria tabletter på apoteket med (pimperan och/eller postafen), köp hem en burk och ha hemma vid behov :)
Jag har testat postafen men tyckte att jag blev så trött av dom, är ju redan så trött. Behöver nog testa de där med koffein i så fall. Visst kan man ringa barnmorskan och be att få de utskrivna?
 
Ah, jag förstår :). Tror du skrev det någonstans, men var det så att i ditt landsting så erbjuds alla ett tidigt ul? Vad spännande! Inte långt kvar till ditt första nu ju.

Ja alla erbjuds tidigt ul med eller utan NUPP. Väldigt generöst måste jag säga, börja gilla mitt landsting mer och mer :). Superspännande, nu åker vi iväg i övermorgon till Frankrike och kommer hem ett par dagar innan ul så jag lär inte hinna räkna dagarna så mycket heller. Livet känns väldigt underbart just nu :)
 
Ja alla erbjuds tidigt ul med eller utan NUPP. Väldigt generöst måste jag säga, börja gilla mitt landsting mer och mer :). Superspännande, nu åker vi iväg i övermorgon till Frankrike och kommer hem ett par dagar innan ul så jag lär inte hinna räkna dagarna så mycket heller. Livet känns väldigt underbart just nu :)
Ja, det var generöst :). Tycker själv att tiden går väldigt långsamt just nu så förstår att en resa är välkommet för att speeda upp det lite ;).
 
Apropå blixtrande huvudvärk, hur resonerar ni kring värktabletter?
Jag som normalt pga av Ehlers danlos käkar ganska mycket smärtstillande har dragit ner rejält. Men har just tryckt i mig 2 citodon och kan det ta udden av det onda så kan jag med lite tur klara mig med Alvedon resten av dagen. Vissa dagar tar jag ingenting. Låter även bli mina paraflex trots att de anses mer ok att ta än citodon, jag vet inte om de är så ok med muskelavslappnande just nu när inte ens läkaren vet om kroppen försöker göra sig av med tvåan eller om det är ettans moderkaka som blöder. Har en hel del sammandragningar så fort jag rör mig och då ökar blödningen.
Mina Ketogan jag har som vb har jag med lätthet låtit bli sen i våras.

Jag har hela tiden balansgången att inte låta edsproblematiken ta överhanden för då blir jag rejält dålig eller att undvika ta smärtstillande. Men jag har inte dåligt samvete för att jag äter smärtstillande så länge jag gör det med medvetenhet och i övrigt försöker vara preventiv i vad jag gör...
 
njä by the way: tror man ska undvika Voltaren och diklofenak under vissa delar av graviditeten då det finns en ökad blödningsbenägenhet precis som av ipren. Själv tål jag dom inte utan får anafylaktisk chock nuförtiden. Men vet att när jag väntade dottern så åt jag ganska mycket ipren i början och hade då blödningar, när jag slutade med dom så slutade blödningarna också...
 
Ja alla erbjuds tidigt ul med eller utan NUPP. Väldigt generöst måste jag säga, börja gilla mitt landsting mer och mer :). Superspännande, nu åker vi iväg i övermorgon till Frankrike och kommer hem ett par dagar innan ul så jag lär inte hinna räkna dagarna så mycket heller. Livet känns väldigt underbart just nu :)

Det gör mitt landsting också. KUB eller endast ul om man inte vill göra KUB.
 
Hoppar in i tråden :) Har varit med och läst ett tag men inte velat skriva innan vi har börjat berätta för några.
Inte för att vi har berättat för så många nu heller men jag är i vecka 13 så nu börjar det ju bli lite svårt att dölja.
Hade tänkt att jag skulle börja må bra den här veckan men är fortfarande illamående ibland och den här eftermiddagen sov jag bort. Jag skulle hjälpt min halvfodervärd på ridbanan men vaknade när han ridit färdigt :o

BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
 
@carmarnic grattis och välkommen. Svårt att dölja skrev du, jag är i slutet på v 12 och det syns ingenting, har du redan fått mage :)?
Det är jätteolika hur och när magen växer. Vi är ju några här som redan växt ur våra vanliga jeans (med gummiband i knappen...) och börjat med gravidbyxor :p

Såhär såg jag ut igår, v12+2
https://picasaweb.google.com/m/view...23800/6060330024572797089/6060330375798335410

2 bilder. Ursäkta länken, men lyckas inte infoga bilderna direkt från telefonen...
 
9053c96fbb2f7ae7926fbfac872458e82f0e1e72.jpeg

Detta var min mage i v 11+6, den är inte mindre nu... Har bara gått upp ett ynka kilo :/
 
och här är solotvillingen på v. 12+0 vid KUB ultraljudet. Längst ned till vänster strax bakom huvudet ser man den döda tvillingens ände av sin fostersäck.. Det ul vi gjorde i söndags pga blödningarna skiljer sig jättemycket åt från denna bilden, allt på fostret var så mycket tydligare, ryggrad osv. Försöker i allt elände se förmånen att få kika in till bebben titt som tätt vs om graviditeten hade varit problemfri.

c34d91f611ac51a60bf01d52418fbf272608e625.jpeg
 
Ja, du kan verkligen inte dölja det girasol :D har du fått stor mage de andra gångerna? Eller brukar den stanna av senare?
 
Oj det syns verkligen på er! Jag är nästan mindre än annars, gissar att det beror på illamåendet.
 
Det är jätteolika hur och när magen växer. Vi är ju några här som redan växt ur våra vanliga jeans (med gummiband i knappen...) och börjat med gravidbyxor :p

Såhär såg jag ut igår, v12+2
https://picasaweb.google.com/m/view...23800/6060330024572797089/6060330375798335410

2 bilder. Ursäkta länken, men lyckas inte infoga bilderna direkt från telefonen...

Får inte upp någon magbild då jag klickar på länken, kommer till några bilder och logga in, klickar jag på logga in så vet du vad som händer då?!!!! jo då kommer mitt universitets loginruta upp, tror ett och annat spökar med mig idag :P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 283
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 314
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp