Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag kommit hem från inskrivning. Mina värden var jättebra tydligen (jag har knappt gjort ett blodprov i hela mitt liv eller kollat blodtryck) så det kändes skönt :). Ultraljud tisdag vecka 40, blir spännande :).
 
*mutter och svordomar*

Det är tusan inte billigt att vara gravid :p Var ju på inskrivning igår och bad då att även få lämna ett prov för uvi. Hade haft liiite känningar, även om jag trodde det var en biverkning av uttorkning.
Men icke. idag ringde de och berättade att det bara var att åka till apoteket och hämta medicin. :meh:
Jäkla tur högkostnadsskyddet finns, utan det så hade jag närmat mig 4000 kr för mediciner under graviditeten :eek: (och då är det bara illamående medicin och nu då mot uvi)

Ska dessutom lämna nytt prov en vecka efter att medicineringen påbörjats så att man är säker på att alla bakterier är borta. De bakterierna är tydligen inte så bra när man är gravid...
 
Skönt är i varje fall att jag inte direkt har några känningar alls av det idag. Så tror inte det är så farligt.
Mest frustrerande, känns som om jag bor på apoteket numera :p
 
Skönt att värdena ser bra ut @Kanintant :). Men ska du på ul redan v. 40? Är det vul kanske?

Ja det var skönt :). Nej det är vanligt ultraljud med nupp-test. Är på 12+0 då (tror vi). Sedan är det ett till när jag är i v. 18.

De som inte vill göra nupp-test får ändå göra själva ultraljudet v. 12-13 om man vill.
 
Åh!! Bara ca två veckor till första ultraljudet :) så spännande!! :)

Sen blir det inget före rutinultraljudet och sen troligtvis några i slutet också, för att hålla koll på hur bebis växer :).
 
Alltså läkare :arg:
Fick ju konstaterat uvi och fick utskrivet antibiotika.
Kommer hem, läser bipacksedel och inser att där är laktos i :meh: trots att jag sagt till läkaren att jag inte tål mjölk.... :meh:
Ringer jourkliniken för att få nytt recept, och får till svar:
"Det finns bara väldigt lite laktos i tabletten, och det är ju en intollerans, dvs det värsta som händer är att du mår lite dåligt och blir lite dålig i magen"

När jag då påpekar att jag redan äter massa tabletter för att försöka må bra, och inte på något sätt vill göra det värre så svarar hon:
"ja, jag kan tyvärr inte göra något, men blir det illa så får du återkomma imorgon"


Gaaaah! Jag vet sen förr att jag inte kan äta tabletter med laktos i, inte ens om där är väldigt lite. Varför i helskotta ska jag då ta dessa och därmed frivilligt se till att jag mår ännu sämre än vad jag redan gör?!?

Nä, jag skiter i tabletterna, ringer vanliga bm på måndag.
Har inga symptom längre, såförhoppningsvis räcker det att jag kommer och lämnar kissprov om en vecka igen. Är där bakterier kvar då, ja, då får vi se hur jag gör...


(och förresten, min sömn har tydligen redan börjat klabba :cry: varit vaken sen 5 och kan inte somna om... Detta "ska" komma först längre fram tycker jag. Blä)
 
@vilse vilket besvär! Hoppas du blir av med det utan medicin. Min sömn är också lite knasig, men det blir den i regel om jag har mycket att fundera på.... Nattens ämne: bebis i magen OCH tävling imorgon ;)
 
Läkaren gjorde en grundlig genomgång av mig och enda fynd var att jag är öm mellan 3-4 nackkotor men det förklarar inte huvudvärken. I övrigt sa hon att jag ser stelare ut än jag någonsin gjort men att min överrörlighet maskerar det, samtidigt brukar mina muskler vara mer i olag än nu. Mitt hb låg på 117 så det har gått upp ordentligt, blt bra. Så det blev naprapaten, som egentligen är stadens fotbollslags sjukgymnast och naprapat. Av med kläderna och en koll. Han hittade en massa konstigheter men det primära var första och andra nackkotan som låst sig helt. Med ett flin sa han bara: det här kommer du inte gilla och tog ett tag om nacken uppe i hårfästet och njäe det gjorde ju inte gott precis. Så upp på bänken och knäckte till mig både här och där och huvudvärken började minska med en gång för att idag mer ge en känsla av trötthet. Tyvärr så har resterande lägesrättningar i kotpelaren mer eller mindre skramlat tillbaka i sina fellägen. Men huvudvärken är åtgärdad. Han hade velat göra mer men vill inte bråka med en gravid kropp i onödan -förståndig man!

Värst nu är att axlarna protesterade efter att nacken blivit tilljoxad, så är rejält öm och irriterad i musklerna, men det är ju ingenting vs huvudvärken....
 
@Elisha ja jag har häst, en häst som misskötte sig grovt på tävling förra helgen så nu har vi tränat lydnad hela veckan till hans stora förvåning och missnöje. Blir intressant att se hur det går imorgon.

Jag hoppas kunna rida långt in i graviditeten. Han har ett förflutet med spändhet och tendens till sken men nuförtiden litar jag på honom mycket. Kan dock tänka mig att andra i min närhet kommer ifrågasätta att jag rider honom med bebis i magen. Hussen och sambon är nog inte en av dem.
 
Huuungriiiig och mår skitilla :( så det tar emot att ställa sig vid spisen och laga till något.
Kanske kräkas lite först? Och dottern verkar sjuk, sover fortfarande och är varm om pannan.
 
Jag har ingen pålle och har inte ridit på flera år, men jag gillar dem och saknar goset och pysslet ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 283
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 314
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp