Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Rhinos det var lite pirrigt men ett bra tillfälle uppkom och det var roligt att få alla reaktioner, en efter en. Vi har en smsgrupp så alla såg inte direkt men inom iaf en kvart och alla var ju väldigt förvånade och glada. Nu förstår de varför jag varit megatrött och allmänt ur form senaste månaden.
 
Vi berättade tidigt, ser ingen anledning till att hålla det hemligt. Skulle det bli missfall så föredrar jag att de vet varför vi är ledsna.
Så inom 1 vecka från plus så visste närmsta vännerna och familj.
Idag berättade jag på jobb (vecka 12)

Denna gången känner jag inget behov att berätta på facebook, men vill gubben så blir det efter Rul övriga får veta :)
 
Vi berättar för familjen till helgen. Är då vecka 14. Nån på jobbet som vet, men blir nog officiellt till veckan. Facebook tar vi efter rul v. 18.

Annars har jag i dag reellt ont nere i ländryggen på vänster sida som stålar ut i benet. Hugger och värker. Skit också...
 
Vi berättade tidigt, ser ingen anledning till att hålla det hemligt. Skulle det bli missfall så föredrar jag att de vet varför vi är ledsna.
Så inom 1 vecka från plus så visste närmsta vännerna och familj.
Idag berättade jag på jobb (vecka 12)

Denna gången känner jag inget behov att berätta på facebook, men vill gubben så blir det efter Rul övriga får veta :)

Vi resonerade som er så familjen fick veta ganska omgående att vi väntar barn. Andra har jag berättat för lite omvartannat och nu är jag i vecka 12 och nu kommer jag inte dölja något på jobbet heller.
 
Idag var vi på infomöte om fosterdiagnostik. Vet inte om just den barnmorskan var ett undantag men jisses vilket meningslöst möte. Jag förstår att det är bra för de som inte ens vet om att det finns och vi ska vara tacksamma för den kostnadsfria mödravården, men på oss var det bortkastat.

Så nu ska vi boka tid för KUB, ska bli intressant!
 
Imorse gjorde jag vul och allt såg bra ut :) den sprattlade rätt mycket! 9+4 exakt som jag trodde!:)

Åh vad avis jag blir, vill också se om det är någon skrutt därinne. Då är du nästan exakt som mig, är 9+1 idag, vad jag och BM tror iaf. Jag ska på ul och kub v. 40. Nu på fredag är det inskrivning :).
 
Och jag sitter och muttrar här som vanligt :p

Inne i vecka 12 nu, och den trevliga appen påminner mig om "att för de flesta har illamåendet försvunnit helt nu". Jo, men tack. Jävla skitapp, jag har haft min sämsta vecka på länge :rage:

Vet ju att appen bara är generell, men va fan, har man inget annat att få ut sin frustration på så.... ;)

Inskrivning imorgon, får hoppas det är en bra bm. Och hoppas hon har en massa bra tips om allting :p Illamående, börjar redan vakna av ryggont under natten :eek: och tips om hur jag håller foglossningen borta så länge som möjligt (den började göra sig påmind under v. 16 förra gången, kunde knappt gå i slutet. )
 
Hoppar in i tråden jag med :)

Finns det någon som har tvillingar i släkten? Jag har tre par, min mamma, min morbror och mina bröder :)

Spännande att se hur många det blir ;)

BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
 
BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
22 april Snowwhite 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
 
BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet
31 mars, Vilse, 2a barnet

April
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
22 april Snowwhite 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
 
@Jazzen är det en eller tvåäggstvillingar? Två kan vara ärftligt, en tror jag inte är det :)
Min gammelmormor är tvilling, 4 generationer bort, men här är bara en liten i min mage ;)
 
Vad trååååkigt det är när man med mycket möda och stort besvär lagat något man tror ska falla magen i smaken- och så visar det sig att just denna mat är jätteäcklig för tillfället:wtf::cautious:
 
@Jazzen är det en eller tvåäggstvillingar? Två kan vara ärftligt, en tror jag inte är det :)
Min gammelmormor är tvilling, 4 generationer bort, men här är bara en liten i min mage ;)

Det är tvåäggstvillingar :) Det är ärftligt till viss del, sambon är lite orolig men å andra sidan vore det kanske lika bra att slå två flugor i en smäll ;)

Spännande ska det bli i vilket fall som helst :D
 
Jag är illamående i stort sett hela tiden, däremot har jag haft turen att inte kräkts en enda gång :P Får känna mig lyckligt lottad där! Förmodligen är det bara en men man kan ju inte låta bli att undra :)

Känner mig så där tung och plufsig, men det är nog ganska normalt som gravid va? :D
 
Jag har de senaste dygnen -går in på femte nu- haft en grym huvudvärk. Den går inte att beskriva och 6-8 citodon på ett dygn har inte hjälpt, jo efter ca en timme från intag så är jag lindrad ca 30-45 minuter sen är den där igen med samma intensitet. Enda gången någonsin jag kan jämföra är vid mina två lumbalpunktioner då jag fick sådan otrolig huvudvärk att jag seriöst var beredd att kliva ut genom fönstret på 6evåningen på sjukhuset -om jag hade klarat ta mig ur sängen ,vilket var något svårt då jag dessutom inte kunde gå.
Må envisheten segra så har pallrat mig till såväl skola som arbete, men igår fick även jag inse att gränsen är passerad med råge då jag har så ont att tårarna rinner utan att jag är ledsen. Valde att även kolla mitt blodtryck på jobbet innan jag ringde till bm för att höra. Har aldrig blivit så avsnäst någonsin tror jag. Först fick jag prata med en annan bm som inte ansåg mitt blt var nåt att fundera på även om det var högre än mitt normalt väldigt låga. Däremot noterade hon att blodvärdena vid inskrivningen var något låga, även depåerna. Hon ifrågasatte direkt: varför har du citodon hemma? Svarade med att det tänkte jag inte ens förklara utan vill hon veta så får hon läsa min journal. Så min bm skulle ringa upp under dagen.

Sagt och gjort, min bm ringer först kvart över tre och är så otroligt otrevlig så jag blev tvärförbannad och röt ifrån. Nähä jag har varken lågt blodvärde eller behövde grunna på blodtrycket. Ehm jag ringde pga huvudvärken och hade bara vänligheten nog att kolla trycket innan. Jag var inte orolig för trycket utan mer fundersam om det är min bindvävssjukdom som fått lite galopperande spratt. Ja vi tänker inte hjälpa dig för du är så tidigt i din graviditet så härifrån skriver vi ingen remiss utan det blir vårdcentralen du får prata med. De kan din sjukdom bättre. Sa då lite lagom irriterat att jasså, på vårt första möte sa du ni hade jättebra kunskaper om eds och kunniga läkare, för vc kan ingenting på den punkten. Hon talade ju även om att deras läkare tillhörande bm är duktigt kunnig i eds när vi var på inskrivningen... Fick en bokad läkartid till 23 sept då vi var på inskrivning och den ville läkaren boka av då hon inte ansåg jag behövde tidig konsultation pga min sjukdom då jag är omföderska, vilket jag höll med om. Nu fick jag istället slängt i facet av bm: är du orolig för att vi bokade av läkarbesöket? Ehhh vaaa?!!!!
Hon behandlade mig som en nojjig förstabarnsgraviditet (inget illa ment till er som väntar första, men jag har inte haft en enda fråga till henne under våra två möten, hälsosamtal samt inskrivning utan hon har bara försökt skriva på näsan om min egna sjukdom). Har nu i samråd med sambo bestämt att byta barnmorska för jag förväntar mig faktiskt bli bemött på ett respektfullt sätt.

Nåja, ringer ju direkt till vc efter detta samtal och får då, du får återkomma imorgonbitti för vi kan inte dela ut några akuttider idag gällande morgondagen. Då röt jag ifrån och sa att jag behöver träffa en läkare snarast och helst min egna då väldigt få öht ens kan uttala namnet på min sjukdom och vips efter att blivit lite arg (som inte gjorde huvudvärken bättre) så fick jag en tid till kvart i elva nu på fm -till min läkare. Men hur svårt kan det vara liksom?

Jag ser fortfarande mina stjärnor vilket jag nu gjort i flera veckor, de är där konstant oavsett om jag rör mig eller ej. Huvudvärken kom från en minut till en annan och är väldigt konstant och jag kan inte säga att jag har ont nånstans= inte sämre än vad jag annars är pga min sjukdom. Det är inte migrän och det är inte spänningshuvudvärk utan känns precis som när de tappar liqvor via lumbalpunktion vilket innebär att det blir typ tryckförändring mellan hjärna och hinnor eftersom vätskenivån sjunker och inte agerar stötdämpande för hjärnan typ...

Blir bara så less...
 
Fy vilket bemötande! :eek: Du gör nog rätt i att byta bm, efter det hade jag oht inte velat prata med de människorna igen.

Ang huvudvärk så tror jag det var @Zews som gick med konstant huvudvärk under hela graviditeten. Tror inte det var så intensivt som din, men hon kanske har några tips ändå?
 
Äntligen får jag också hänga med er! Har hoppats på en vårbebis och fick ett plus på stickan imorse :)
Har skaffat mig ett nytt konto eftersom flera av mina vänner finns på bukefalos, håller mig anonym ett tag innan jag växlar över till det rätta.

BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet
31 mars, Vilse, 2a barnet

April
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
22 april Snowwhite 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
19 maj, Lime, 1:a barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 283
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 314
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp