Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har de där dagarna inte så stor skillnad, men tror mig, det är en ofantlig stor skillnad på v 39+0 och v 39+6 ;)
För att inte snacka om v40+1 och v40+2, v40+3 ect ect :D

(Mest pyskiskt sett då. Ser man till hur barnet utvecklas så händer det ju mest nu, och betydligt mindre senare)

Jag förstår att varje dag är en evighet i slutet, det gör jag verkligen! Men jag har svårt för petigheter som inte fyller något syfte. :p
 
För oss i dagligt tal så har de inget speciellt syfte, men kommer man in och ska kolla något på fostret så kan de d'r dagarna göra skillnad :) (kan se om de växer dåligt, utvecklas långsamt ect)

Jag brukar hålla mig till vilken vecka jag är i, ibland heter det v. 10, ibland v11 (är i 10+2), allt beroende på vilken siffra jag råkar komma ihåg :D (mao, jag har inte någon större koll på hur långt gången jag är om jag inte som nu kollar i appen ;) )
 
För oss i dagligt tal så har de inget speciellt syfte, men kommer man in och ska kolla något på fostret så kan de d'r dagarna göra skillnad :) (kan se om de växer dåligt, utvecklas långsamt ect)

Jag brukar hålla mig till vilken vecka jag är i, ibland heter det v. 10, ibland v11 (är i 10+2), allt beroende på vilken siffra jag råkar komma ihåg :D (mao, jag har inte någon större koll på hur långt gången jag är om jag inte som nu kollar i appen ;) )

Fast hur kan de bedöma t.ex. lagom tillväxt baserad på om man är i t.ex. 8+1 eller 8+6, då befruktningsögonblicket kan diffa lika många dagar? Jag har inte den blekaste om när jag har ägglossning, har aldrig någonsin känt av det så min lutealfas är helt okänd och den kan ju vara allt från 10-16 dagar.

Det finns säkert ett svar men jag förstår det inte och det irriterar mig. :D
 
Fast nu och fram till vecka 20 (tror jag det är), växer och utvecklas de i prinicp i samma takt. Det är därför de kan säga vecka + dag. Skulle det sedan visa sig att barnet avviker från det normala så blir det antingen missfall eller så märker man troligen det senare :)
 
@Siri Jag kan också tycka att det är lite konstigt om det nu är väldigt viktigt med veckorna eftersom uträkningen i början grundas på en standard"brunstcykel" (haha, är definitivt yrkesskadad, kom inte på ordet för människor :laugh:). Mångas ägglossning diffar ju några dagar varje cykel så det borde inte vara så superviktigt kan man tycka. Det är långt ifrån alla som går på ett VUL dessutom och då bestäms inte det exakta datumet förrän RUL, så embryot/fostret avvika från normalen är chansen ändå liten att det skulle märkas innan ett missfall uppstår. I alla fall är det så jag tänker, men det finns säkert en vettig förklaring ;).
 
Har börjat en ny kurs nu där jag ska skriva ett självständigt arbete. Det ska verkligen bli jättekul och är motiverad som bara den, men min trötthet har ju inte gett med sig så jag har nickat till flera gånger på kontoret - pinsamt! Har inte alls varit sugen på kaffe under graviditeten och har således i princip inte druckit något kaffe alls sen jag plussade, men nu får jag snällt hälla i mig lite för att inte somna. När det väl dricks känns det inte så farligt som tur är och det hjälper mot min insomnia ;).
 
Idag var jag på mitt första besök hos barnmorskan. Det gick bra, och jag är i v 10 enligt henne. Det enda jag tänkt på i efterhand är att de inte kollade att jag verkligen är gravid...har själv bara gjort ett test. Tänk om det är fel och jag bara är inbillningssjuk :o.
 
Idag var jag på mitt första besök hos barnmorskan. Det gick bra, och jag är i v 10 enligt henne. Det enda jag tänkt på i efterhand är att de inte kollade att jag verkligen är gravid...har själv bara gjort ett test. Tänk om det är fel och jag bara är inbillningssjuk :o.

Haha så var min tanke också när jag hörde att man inte tar graviditetstest ;-)
 
BF-Lista

Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet

Maj
 
Jag kände mig lönnfet tills igår när jag vägde mig hos BM och hade samma vikt som jag brukar :D
 
Idag var jag på mitt första besök hos barnmorskan. Det gick bra, och jag är i v 10 enligt henne. Det enda jag tänkt på i efterhand är att de inte kollade att jag verkligen är gravid...har själv bara gjort ett test. Tänk om det är fel och jag bara är inbillningssjuk :o.

Exakt så har jag med känt...tänk om man bara går runt och är trött för att man tror att man är gravid. Jag mår ju utmärkt förutom tröttheten och lite yrsel och har svällt lite runt magen men bara uppblåsthet dock.
Att testlagrets tester sedan visar supersvagt streck på test gör att jag blir ännu mer nojig, får nog köpa ett cb till för att kunna slappna av :p.

Jag har idag lyckats sy en body, ganska stolt över mig själv, som annars brukar få psykbryt på min symaskin och därför inte sytt så himla mycket sen jag fick den för över 10 år sedan :angel:. Vet att det är lite tidigt egentligen men tänker att det är en bra anledning att pyssla lite nu när jag ändå är lite seg och ville ha lite inomhusprojekt. Skulle det skita sig får dom väl ligga och vänta till nästa gång eller får man ge bort till någon annan.
 
@Lo_ Ja, trodde faktiskt att de skulle testa vid inskrivningen och blev lite förvånad när de inte gjorde det. Känns som att man just nu mest bara går och väntar tills de riktiga kontrollerna kommer göras. Men det är väl iofs skönt det också, att slippa åka fram och tillbaka till bm hela tiden. Blir nog tillräckligt med det framöver ändå ;).

Och lönnfet, ja, det kan jag ju skriva under på. Jag ser typ gravid ut (går dock att dölja med kläder och de flesta av mina byxor passar fortfarande, även om de börjar sitta lite tight) men tror att de ät pga viktuppgång och gasig mage :cautious:. Har inget emot att se gravid ut, men då vill jag ju att det är barnet som tar plats och inte något annat ;).
 
@Rhinos Jag trodde också de skulle testa, men dagens hemmatest är tydligen så bra att det nog inte tjänar något till för barnmorskorna att testa igen. För egen del hade jag testat två gånger, tänkte att jag kunde ha klantat mig första gången. :D

På mig syns det inte ett smack att jag är gravid, men jag har å andra sidan lite fett på magen redan (som jag tror har minskat i ungefär samma omfattning som livmodern vuxit). Har haft en riktigt varierande vecka, varit vansinnigt orkeslös vissa dagar och känt mig helt normal andra dagar (som idag). Har börjat bli hungrig igen vilket är jätteskönt och illamåendet har klingat av. Magen är inte helt i balans dock, jag sover helst elva timmar per natt och jag kan inte duscha vänd mot strålen för det gör så jävla ont när vattnet träffar brösten. :p

All in all känns det dock bättre nu än för någon vecka sedan, men jag är inte ett dugg glad över att det är 30 veckor kvar. Jag är väldigt glad över att vi ska ha barn men jag är redan less på att vara gravid, hade gärna lämpat över det på sambon om det hade varit möjligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 283
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 314
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp