Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Siri , Japp här är fortfarande stjärnor. Oh fortfarande konstigt nog mest då jag sitter och ökar inte vid rörelse. Mycket märkligt.
 
@Siri Så skönt!

@Girasol har du pratat med bm om det? Nu tror jag ju inte det är något akut farligt så ringa är nog inget man (jag) hade gjort, men tänkte att du kanske haft något inbokat besök ;)
 
Var på inskivning idag. Fick en väldigt trevlig och pratglad barnmorska som vi säkert kommer trivas bra med :). Har även bokat in UL i slutet av oktober. Längtar dit väldigt mycket redan, men får snällt vänta :).
 
@Siri , Japp här är fortfarande stjärnor. Oh fortfarande konstigt nog mest då jag sitter och ökar inte vid rörelse. Mycket märkligt.

Totalt skott i mörkret för jag vet snudd på ingenting om varken det ena eller det andra, men det skulle inte kunna vara graviditetsdiabetes (obehandlad diabetes kan ju ge synstörningar)?
 
En fråga; har ni någon gravidapp och vad använder ni för någon i så fall?

Vill ju gärna ha en bra :)
 
Uppdaterar:


BF-Lista
Mars
10 Mars, Girasol, 5:e barnet
14 Mars, Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet

Maj
 
Jag är nu i v 10 (9+4) och har en tid hos barnmorska på torsdag. Hur tänker ni om KUB? Jag är 33 år, i mitt län görs det rutinmässigt fr.o.m. 35 års ålder. Det görs på egen bekostnad om man vill ha det gjort innan man fyllt 35.

I övrigt håller illamåendet i sig och tröttheten är massiv. Väldigt frustrerande att behöva vila mellan hundpromenad/ridning/jobb....det flyter liksom inte på som det brukar livet. Blir regelbundet galen på sambon som kommer med käcka tillrop och idéer om vad jag borde äta. Han verkar ta det med ro.
 
Jag är nu i v 10 (9+4) och har en tid hos barnmorska på torsdag. Hur tänker ni om KUB? Jag är 33 år, i mitt län görs det rutinmässigt fr.o.m. 35 års ålder. Det görs på egen bekostnad om man vill ha det gjort innan man fyllt 35.

I övrigt håller illamåendet i sig och tröttheten är massiv. Väldigt frustrerande att behöva vila mellan hundpromenad/ridning/jobb....det flyter liksom inte på som det brukar livet. Blir regelbundet galen på sambon som kommer med käcka tillrop och idéer om vad jag borde äta. Han verkar ta det med ro.

I mitt landsting erbjuds alla KUB. Vi kommer att göra det, mest för att sambon vill (för mig kvittar det).

Nämnda sambo har för övrigt den goda smaken att inte komma med några käcka tillrop överhuvudtaget, han vet att jag inte är bra på att ta emot råd jag inte bett om. :angel: :devil:
 
Och så blir det ännu ett deppinlägg från mig :( Ni får ursäkta mig, men ni har blivit min gnällkanal. Så slipper de här hemma höra, det räcker de ser eländet....

Haft en toppendag idag egentligen. Igår glömde jag ta med tabletten tillmatsalen under lunchen - men klarade ändå av att äta. Fick förvisso ta tabletten lite senare, men såg ändå det som en stor seger!
Idag hade jag med tabletten under lunchen, men valde medvetet att inte ta den. Har efter det inte heller mått dåligt, så har inte tagit någon tablett alls idag :eek: snacka om seger!!!
Trodde jag.. vid halv 4 tvärvände det. Från inget illamående alls, till panik till toa för att kräka. Sätter mig vid skrivbordet ett par minuter för att sen behöva rusa en gång till.
Bestämmer mig för att åka hem, vilket resulterar i ytterliggare en kräkning halvvägs hem.... :(

Nu ligger jag på soffan och väntar på att magen ska lugna sig något så jag kan ta en tablett. Tar jag den nu lär jag kräka igen....

(Tabletten jag har nuhar så snabb verkningstid så den ska tas när jag är illamående. Att ta vid bestämda tider för att "underhålla" är inte lönt)
 
@vilse Gnäll på så mycket du vill! Om jag var du skulle jag försöka ta en måltid i taget, går det bra att äta så är det gott så och så lägger du den måltiden till handlingarna. Går det åt fanders så suger det och sen lägger du den måltiden till handlingarna.

Och även om det kanske bara är slumpmässiga ordval du gör, så se det inte som en "seger" om du inte kräks, för någonstans tyder det att det är en "förlust" eller ett misslyckande om du mår dåligt. Det du går igenom är kämpigt, men det är ingen kamp med en namngiven fiende, det är bara din kropp som just nu inte mår bra på grund av alla hormoner.

STOR kram till dig!
 
Hoppar in här. Länge sen jag hängde på Buke men nu känns det aktuellt igen :-) skönt att kunna prata med andra i samma sits! Var på UL idag och såg ett litet hjärta :heart Annars mår jag mest pyton men hoppas det ger med sig snart!!

BF-Lista
Mars
10 Mars, Girasol, 5:e barnet
14 Mars, Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet

Maj

 
Jag är nu i v 10 (9+4) och har en tid hos barnmorska på torsdag. Hur tänker ni om KUB? Jag är 33 år, i mitt län görs det rutinmässigt fr.o.m. 35 års ålder. Det görs på egen bekostnad om man vill ha det gjort innan man fyllt 35.

I övrigt håller illamåendet i sig och tröttheten är massiv. Väldigt frustrerande att behöva vila mellan hundpromenad/ridning/jobb....det flyter liksom inte på som det brukar livet. Blir regelbundet galen på sambon som kommer med käcka tillrop och idéer om vad jag borde äta. Han verkar ta det med ro.
Jag är i v 9 och är 23 år men i mitt landsting Sthlm får alla göra det. Får se hur jag gör!
 
Haha, ja, dessa hormoner:rofl: Det kom både en och två tårar när jag läste ditt inlägg @Siri
Men du har helt rätt, jag ser det som en stor förlust när jag kräker. Ska försöka ändra mitt tänk där lite :)
Tack för peppet, det var väldigt välbehövligt :)
 
Jag är nu i v 10 (9+4) och har en tid hos barnmorska på torsdag. Hur tänker ni om KUB? Jag är 33 år, i mitt län görs det rutinmässigt fr.o.m. 35 års ålder. Det görs på egen bekostnad om man vill ha det gjort innan man fyllt 35.

I övrigt håller illamåendet i sig och tröttheten är massiv. Väldigt frustrerande att behöva vila mellan hundpromenad/ridning/jobb....det flyter liksom inte på som det brukar livet. Blir regelbundet galen på sambon som kommer med käcka tillrop och idéer om vad jag borde äta. Han verkar ta det med ro.
I mitt landsting är det likadant som för dig - erbjuds alla men i första hand kvinnor över 35. Är man yngre får man betala själv. Jag kommer inte göra det (är 25 år) eftersom jag inte bedömer risken vara så stor.
 
I jönköpings län erbjuds alla KUB, de som inte vill ha test erbjuds bara ultraljud i v. 12. Man behöver inte bekosta själv. *glad* Jag kommer göra testet, vi ville båda två, jag är 32 år.
 
VUL är gjort och det visade ett litet pickande hjärta. Jag är i mitten av vecka åtta, så vi kan känna lugnet inför KUB. :)

Eller, det där kanske blev fel, ska man säga mitten av vecka nio? 8+5 ska det vara idag i alla fall enligt han som gjorde ultraljudet.

(För övrigt har jag svårt att begripa den där petigheten med "+5", vi vet ju för fanken inte ens precis när ungen blev till, det kan ju teoretiskt sett ha skett under en ganska lång period... :p )
 
Nu har de där dagarna inte så stor skillnad, men tror mig, det är en ofantlig stor skillnad på v 39+0 och v 39+6 ;)
För att inte snacka om v40+1 och v40+2, v40+3 ect ect :D

(Mest pyskiskt sett då. Ser man till hur barnet utvecklas så händer det ju mest nu, och betydligt mindre senare)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 283
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 314
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp