Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kräver att min sambo ska vara med på allt hos bm osv. För vi är två om barnet i magen och de har den enkla vägen ;) dessutom så har ju jag fyra och han inga barn sen tidigare så känner att jag liksom springer ifrån honom även om jag försöker informera så mycket jag kan. Men lite därav vill jag han ska vara med, samt att det är inte säkert det blir fler barn här... I tanken javisst, men kroppen är inte lika säker på att den vill detta några fler gånger. Så vill inte känna att han ansåg han missade något liksom.
 
@Girasol ursäkta att jag hoppar in i er tråd, men jag var också gravid med ivf-tvillingar varav den ena klarade sig, och min graviditet påminde mig om din...bara jag skrattade kom det blod....men det gick bra till slut i alla fall. Men du har all min sympati, fan vad jobbigt det var med alla blödningarna! Nu smyger jag ut härifrån igen.
 
Nu börjar det bli officiellt IRL att vi väntar barn så det är väl dags att krypa fram även här. ;)

Gjorde KUB-test idag och fick "låg risk" vilket känns som en liten lättnad, även om det inte är någon garanti. Den lilla sprattlade som tusan och allt såg prima ut.

BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Kom på en annan sak.. Under mina tidigare graviditeter så har jag nästan helt slutat tappa hår (normal fällning) men inte denna gång, fäller precis lika mycket jag alltid gör varje höst... Jag som hade sett fram emot att få en rejäl tjock kalufs, men icke.
Jag hoppas verkligen jag kan få komma ikapp med lite hår nu ;-)
har blivit av med ungefär halva håret av det lilla och tunna jag hade :'( jag är allvarligt rädd att jag ska tappa FÖR mycket... Dock troligtvis stressorsakat..
 
Jag vaknar för femte dagen i rad strax efter 05, denna morgon ännu mer i onödan än annars eftersom min sambo också jobbar kväll (annars börjar han 06 så då väcks jag av hans väckarklocka). Har senaste dagarna varit brutalt kissnödig, av sådan sort att det inte går att ignorera, och när jag väl gått upp är det ännu svårare, faktiskt omöjligt, att somna om. Så jag och diverse djur kollar på morgonteve, dricker te och läser bytesannonser för lägenheter. Vi borde verkligen flytta till större men det tar emot för det funkar verkligen bra att bo här med både katt och hund. Egen uteplats och grannar som gillar den katt som är ute och inte drar sig för att hänga sig på andras ytterdörrars handtag när vi inte är hemma... Men det är redan trångt för tre boendes här och fyra blir nog lätt kaotiskt gissar jag.
 
Smått irriterad idag.. så där så jag snart börjar lipa i frustration kombinerat med graviditetshormoner. Har äntligen fått fatt i gyn som något förvånande var extremt träig. För det första kräver ssk att jag ska dra hela historien -läs journal. När jag således säger att min sjukskrivning går ut i dag och jag blöder fortfarande av och till beroende på om jag vilar eller rör mig men att jag hela tiden behöver använda skydd då det blir minst en femkrona av antingen blod eller diverse gammalt blod (brunt, till bruna flytningar till små klumpar av levrat blod). Ja jag har sammandragningar men inte mer än jag hade när jag kom in den 14e och ja de gör ont men det finns ingen mätbar cykel i frekvens och sammandragningar i sig är mer kännbara för varje graviditet som man har. Jaha svarar hon då, du kanske ska vända dig till barnmorskemottagningen? Inte en chans i havet efter bemötandet jag fick där sist och kunde jag skulle jag inte ens gå dit resten av graviditeten. De tydliggjorde att de inte vill ta emot mig. Hon skulle återkomma när hon pratat med någon av läkarna, för han som sjukskrev mig är inte där på några dagar nu.
 
Nu ringde samma ssk igen, hon har pratat med överläkaren (som jag träffat förr under tidigare graviditeter. En skön människa som även jobbat i afrika med att förlösa kvinnorna vid vägkanterna typ...) Läkaren bestämde att jag inte ska in igen men var irriterad över att mottagningen som även ansvarar för RUL gav mig en tid till 16/10 då jag var in för blödningar 14/9 så jag kommer kallas på kontroll innan dess och kommer vara sjukskriven tills dess dvs en-två veckor till i alla fall. Förvånande hur fort saker svänger. Men de ville ha undersökning av läkare och inte bara av bm vilket sker vid RUL och det känns ju bra med tanke på läget.

Suckar lite och känner hur allt dränerar mig på energi. Är det inte det ena så är det, det andra. Äldste sonen fick stryk i skolan igår -igen. Tredje händelsen den här terminen = tredje polisanmälan, samt in till jourläkarcentral (fick pappan ta då det är hans vecka) för att dokumentera. Polissamtal, samtal med rektor och nu få skäll av sonens pappa för att jag efter dialog med sonen igår som hade ont då han andades pga misshandeln tyckte det var skäligt att han inte deltar i skolans orienteringsdag då de dels ska förflytta sig fyra km och sedan springa en orienteringsbana och sedan ta sig tillbaka till skolan. Tyckte han kunde stanna i skolan och plugga och meddelade såväl barnafader som rektor detta igår via sms och mail. Så vad händer idag då? Jo får en rejäl skopa skit av barnafadern.... Blir så jäkla trött på allt.
Så nu när jag ändå är i farten så kan jag pipa lite till. Har en kompis som lånat ett välstammat hblsto av mig, var outbildad då hon tog henne förra hösten då hon haft föl och dessutom växte upp som tvillingföl ( född solo men fick en surrogattvilling vid sidan då det fölets mor dog) så inte haft brådska med henne av flera orsaker. Visat sig vara ett sto med mycket känslighet och nu vill kompisen lämna tillbaka henne för hon klarar inte av att rida henne, det går inte att trycka till den här hästen för då sätter hon sig på tvären och resulterat i att kompis blivit rädd för henne. Så nu står jag här med en 6 årig häst som flera gånger varit iväg hos inridaren som klarar rida henne men som visat sig att hon däremellan fått stå (vilket inte framkommit tidigare) och jag som inte ens kan gå ut och klappa på mina ens nu typ. Känns förjävligt, hästen har syskon som varit finalist i breeders i Falsterbo liksom deltagit i unghästvm osv.

Går och tar mig en dusch och lipar lite över livets vedermödor och orättvisor.
 
Nu ringde samma ssk igen, hon har pratat med överläkaren (som jag träffat förr under tidigare graviditeter. En skön människa som även jobbat i afrika med att förlösa kvinnorna vid vägkanterna typ...) Läkaren bestämde att jag inte ska in igen men var irriterad över att mottagningen som även ansvarar för RUL gav mig en tid till 16/10 då jag var in för blödningar 14/9 så jag kommer kallas på kontroll innan dess och kommer vara sjukskriven tills dess dvs en-två veckor till i alla fall. Förvånande hur fort saker svänger. Men de ville ha undersökning av läkare och inte bara av bm vilket sker vid RUL och det känns ju bra med tanke på läget.

Suckar lite och känner hur allt dränerar mig på energi. Är det inte det ena så är det, det andra. Äldste sonen fick stryk i skolan igår -igen. Tredje händelsen den här terminen = tredje polisanmälan, samt in till jourläkarcentral (fick pappan ta då det är hans vecka) för att dokumentera. Polissamtal, samtal med rektor och nu få skäll av sonens pappa för att jag efter dialog med sonen igår som hade ont då han andades pga misshandeln tyckte det var skäligt att han inte deltar i skolans orienteringsdag då de dels ska förflytta sig fyra km och sedan springa en orienteringsbana och sedan ta sig tillbaka till skolan. Tyckte han kunde stanna i skolan och plugga och meddelade såväl barnafader som rektor detta igår via sms och mail. Så vad händer idag då? Jo får en rejäl skopa skit av barnafadern.... Blir så jäkla trött på allt.
Så nu när jag ändå är i farten så kan jag pipa lite till. Har en kompis som lånat ett välstammat hblsto av mig, var outbildad då hon tog henne förra hösten då hon haft föl och dessutom växte upp som tvillingföl ( född solo men fick en surrogattvilling vid sidan då det fölets mor dog) så inte haft brådska med henne av flera orsaker. Visat sig vara ett sto med mycket känslighet och nu vill kompisen lämna tillbaka henne för hon klarar inte av att rida henne, det går inte att trycka till den här hästen för då sätter hon sig på tvären och resulterat i att kompis blivit rädd för henne. Så nu står jag här med en 6 årig häst som flera gånger varit iväg hos inridaren som klarar rida henne men som visat sig att hon däremellan fått stå (vilket inte framkommit tidigare) och jag som inte ens kan gå ut och klappa på mina ens nu typ. Känns förjävligt, hästen har syskon som varit finalist i breeders i Falsterbo liksom deltagit i unghästvm osv.

Går och tar mig en dusch och lipar lite över livets vedermödor och orättvisor.

Åhhh vad jag lider med dig! Dels allt under graviditeten,och sen nu detta också? Har du dina på stall eller lösdrift?
 
sitter på jobb så kan bara svara snabbt...

Men lider verkligen med dig, du går verkligen igenom plåga för plåga. Och sen en drös hormoner ovanpå det...
Om det hjälper, så gjorde du helt rätt i att låta sonen stanna i skolan idag. :)

Stor kram, hoppas sambon din kan trösta lite :)
 
Åhhh vad jag lider med dig! Dels allt under graviditeten,och sen nu detta också? Har du dina på stall eller lösdrift?
Lösdrift tackolov, men tänker tjura lite för jag sa redan då hon lånade henne att jag kan inte bara ta emot henne på kort varsel utan kan behöva någon månad på mig och nu behöver jag verkligen det....
 
sitter på jobb så kan bara svara snabbt...

Men lider verkligen med dig, du går verkligen igenom plåga för plåga. Och sen en drös hormoner ovanpå det...
Om det hjälper, så gjorde du helt rätt i att låta sonen stanna i skolan idag. :)

Stor kram, hoppas sambon din kan trösta lite :)

Tja vad är väl livet utan lite motgångar? Tycker dock de börjar lägga sig på hög...
 
Nu börjar det bli officiellt IRL att vi väntar barn så det är väl dags att krypa fram även här. ;)

Gjorde KUB-test idag och fick "låg risk" vilket känns som en liten lättnad, även om det inte är någon garanti. Den lilla sprattlade som tusan och allt såg prima ut.

BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
Åh vad kul :) Stort grattis! :)
Kram!
 
Lösdrift tackolov, men tänker tjura lite för jag sa redan då hon lånade henne att jag kan inte bara ta emot henne på kort varsel utan kan behöva någon månad på mig och nu behöver jag verkligen det....

Galet trist! Du har inga planer att sälja/låna ut igen?
 
Galet trist! Du har inga planer att sälja/låna ut igen?
Jo om jag hittar någon som är intresserad så vill jag helst låna ut henne på lång tid och till tävlingsintresserad. Men jag är inte beredd att betala någon för att rida min häst utan det är som foderhäst med full tävlanderätt (och förköpsrätt om hon nu skulle säljas.) Men det vill jag inte för hennes mamma dog alldeles för ung hos mig, snubblade i galopp, gick omkull och bröt nacken. Såg hela händelsen då det var mig hon kom galopperandes mot då jag stod vid grinden och ropade. Jag vill ha möjligheten att kunna ta ett föl om 10 år drygt. Stammen skäms liksom inte för sig (Irco Mena -Calido- Calando) ca 165 i mkh. Så känner du någon så hojta till.
 
Nu ringde de igen från gyn. Ändrat i tankegången.. sjukskriven till 23/10 och då ska jag träffa läkare på barnmorskemottagningen för vidare bedömning. Oj, känns långt till allt med tanke på att jag har RUL 16e. Tur man inte är helnojjig :crazy:
 
http://www.angel-sounds.se/GenderMaker__Boy_or_girl__k_nsindikator/p1550630_10889793.aspx
Kolla in det här.... Jag är efter min tid uppenbarligen! Känns ganska hmm tja jag vet inte, men det ger ju inga garantier. Men i min galet nyfikna värld så hade jag kunnat tänka mig att testa bara för att se om det stämmer -samtidigt det är ju hög sannolikhet för att det stämmer 50/50 liksom...
Hade jag inte varit så snål så hade jag lest köpt ett sånt :D haha
Men som du säger, det är 50% chans... Innan jag skulle ge mig på att köpa något sånt vill jag läsa vetenskapliga rapporter på att det fungerar :angel:
 
Nu vågar nog till och med jag smyga mig in här. Har varit lite nojig över det med tanke på hur det har gått tidigare. Men nu har jag kommit till vecka 11 (10+0) iaf. Var på inskrivningssamtal idag bäst av allt att vi lyckades höra hjärtljud! Bara att veta att det finns någon som lever där inne lugnar mycket. Än är jag ju inte förbi vecka 12 men jag inbillar mig själv att ha hört hjärtljud i vecka 11 kan ju inte vara ett dåligt tecken iaf!

BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Jaha så fick jag mina misstankar besannade, det fanns inget i magen idag på ul. Jag hade ju en väldigt stark känsla där i vecka 6-7 när jag fick en mini-liten blödning och efteråt kände mig väldigt ogravid, jag kunde nästan ta på det. Men BM tyckte att det var så lite så att jag skulle slappna av och efter ett tag hade jag ändå börjat tänka att jag nog bara var nojig iaf.

Nåja, det är som det är, jag känner mig mest lurad av min kropp som fortsatt med vissa symptom även efteråt. Jag blev dock glad att allt såg fint ut, dvs inga som helst rester eller liknande (gjorde även VUL), äggstockarna såg också fina ut och hon kunde inte se några tecken på utomkveds heller. De tog ett blodprov också för att säkert veta att inga hormoner skulle vara kvar, syntes inget i urinet iaf. En lättnad att det "bara" är att försöka igen. Vi vet ju nu att vi kan bli gravida och att allt ser bra ut.

Det känns inte som jag sörjer eftersom det hela tiden känts så overkligt och lite på "låtsas" efter blödningen men det tar ändå lite tid att ställa om hjärnan. Rent praktiskt är det egentligen bättre vad gäller både mitt jobb och att vi ska ta över ett jordbruk vid nyår och därför får en minst sagt stressig vår. Man får helt enkelt se det positiva i det. Nu kanske jag hinner få fast jobb också, det vore väldigt skönt.

Läkaren sa att vi bara kunde vänta på första mensen och sedan försöka igen. Jag hade en pytteliten blödning förra veckan, trodde det berodde på att vi haft sex kvällen innan men misstänker nu att det kanske var mens, vilket vore skönt för då är kanske systemet igång som det ska igen.

Nästa gång ska jag lyssna på min magkänsla och inte på BM, min magkänsla brukar (tyvärr bekräftat även denna gång) vara väldigt träffsäker.

Lycka till önskar jag er andra, jag hinner inte med att komma tillbaka i denna tråden men är positivt inställd på att komma in i sommartråden.



BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Jaha så fick jag mina misstankar besannade, det fanns inget i magen idag på ul. Jag hade ju en väldigt stark känsla där i vecka 6-7 när jag fick en mini-liten blödning och efteråt kände mig väldigt ogravid, jag kunde nästan ta på det. Men BM tyckte att det var så lite så att jag skulle slappna av och efter ett tag hade jag ändå börjat tänka att jag nog bara var nojig iaf.

Nåja, det är som det är, jag känner mig mest lurad av min kropp som fortsatt med vissa symptom även efteråt. Jag blev dock glad att allt såg fint ut, dvs inga som helst rester eller liknande (gjorde även VUL), äggstockarna såg också fina ut och hon kunde inte se några tecken på utomkveds heller. De tog ett blodprov också för att säkert veta att inga hormoner skulle vara kvar, syntes inget i urinet iaf. En lättnad att det "bara" är att försöka igen. Vi vet ju nu att vi kan bli gravida och att allt ser bra ut.

Det känns inte som jag sörjer eftersom det hela tiden känts så overkligt och lite på "låtsas" efter blödningen men det tar ändå lite tid att ställa om hjärnan. Rent praktiskt är det egentligen bättre vad gäller både mitt jobb och att vi ska ta över ett jordbruk vid nyår och därför får en minst sagt stressig vår. Man får helt enkelt se det positiva i det. Nu kanske jag hinner få fast jobb också, det vore väldigt skönt.

Läkaren sa att vi bara kunde vänta på första mensen och sedan försöka igen. Jag hade en pytteliten blödning förra veckan, trodde det berodde på att vi haft sex kvällen innan men misstänker nu att det kanske var mens, vilket vore skönt för då är kanske systemet igång som det ska igen.

Nästa gång ska jag lyssna på min magkänsla och inte på BM, min magkänsla brukar (tyvärr bekräftat även denna gång) vara väldigt träffsäker.

Lycka till önskar jag er andra, jag hinner inte med att komma tillbaka i denna tråden men är positivt inställd på att komma in i sommartråden.



BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet


Lycka till du med!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 285
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 315
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp