Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Nu hoppas vi att det tar sig lika fort nästa gång. Sedan hoppas jag att jag slipper illamående nästa gång också och att bristen på illamående inte bara berodde på att det inte gick vägen.


Det gör det säkert! Ska hålla tummarna! Jag mår ju inte illa o har inte gjort hittils och sålänge inget hänt efter v 10 är jag fortfarande gravid (vul då ju), så vissa verkar slippa illamåendet!
 
Gjorde KUB i går och fick ett beräknat datum 4/4 :) ( nån som sitter vid en dator får gärna uppdatera listan:)

Alla siffror var bra :)

Illamående hänger i trots lergigan. Så då middagen kom upp så ska jag se ifall en piggelin vill stanna kvar nere.
 
Lycka till du med!!

Tack! Nu hoppas vi att det tar sig lika fort nästa gång. Sedan hoppas jag att jag slipper illamående nästa gång också och att bristen på illamående inte bara berodde på att det inte gick vägen.
Gjorde KUB i går och fick ett beräknat datum 4/4 :) ( nån som sitter vid en dator får gärna uppdatera listan:)

Alla siffror var bra :)

Illamående hänger i trots lergigan. Så då middagen kom upp så ska jag se ifall en piggelin vill stanna kvar nere.

Härligt att allt gick bra med ditt kub :)
 
Trist kanintant, men skönt ändå att du verkar ta det så pass bra ändå :)
Håller tummarna för att det tar sig snabbt så du kan starta upp en sommartråd :)
 
Trist kanintant, men skönt ändå att du verkar ta det så pass bra ändå :)
Håller tummarna för att det tar sig snabbt så du kan starta upp en sommartråd :)

Ja trist men det hjälper inte att gräva ner sig tänker jag. Brukar försöka vara positiva i de flesta lägen.

Tack, hoppas också det går fort :)
 
Gjorde KUB i går och fick ett beräknat datum 4/4 :) ( nån som sitter vid en dator får gärna uppdatera listan:)
Sådär! :)


BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
4 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
@Kanintant Usch, vad ledsen jag blir för din skull :(. Nu säger du att du hade det på känn och du låter så positiv trots allt i tråden, :bow:, men kan bara föreställa mig hur det skulle kännas om BM häver ur sig att "du är inte alls gravid" efter så pass relativt lång tid ändå. Håller tummarna som bara den att det tar sig fort, men inte fortare än att du och sambon hinner med allt ni planerat (har tjuvläst "vi som vill bli gravida"-tråden ;) ).
 
Jag tror förresten att jag hade sammandragningar idag (kan man ens få det i v. 16 förresten?) Kändes typ som en plötsligt knipande mensvärk och tryckte på ganska intensivt några sekunder för att sedan släppa lika fort igen. Kände av det 3-4 gånger under förmiddagen.
 
Jag tror förresten att jag hade sammandragningar idag (kan man ens få det i v. 16 förresten?) Kändes typ som en plötsligt knipande mensvärk och tryckte på ganska intensivt några sekunder för att sedan släppa lika fort igen. Kände av det 3-4 gånger under förmiddagen.

Japp det är helt normalt! Dessutom, för varje graviditet så blir sammandragningarna mer och mer kännbara. Mina kan nu med femte faktiskt göra ont ibland. Det är livmordern som förbereder sif för vad som komma skall.

Likadant med eftervärkar, efter förlossningen. De gör betydligt ondare efter några ungar än efter de första :/ Diskuterat detta både med omföderskor och barnmorskor som håller med. Jisses när jag fick fyran så hade jag sånna sammandragningar första två dygnen då jag la till för att amma så jag trodde jag skulle krevera av smärta -i livmodern. Må hända det gör ondare eftersom jag är snittad. Men det var överjävligt. Så när jag första dygnet ändå skulle få lite starkare smärtstillande så väntade jag och pinade mig och tryckte på klockan och bad om påfyllning (fick intravenöst då dels min bindvävssjukdom spökar om jag får subcutant/intramuskulärt + att jag endast tål ett fåtal sorters anestesi) så jag var ordentligt smärtstillad då dottern ville ha från bröstet.

Nu med femman vet jag inte hur det blir, är ju 9 år sedan sist men nog känner jag av sammandragningarna rejält redan (v.17) och ibland gör de som sagt var ont.
 
Vad snöpligt @Kanintant , hoppas det blir graviditet när ni vill försöka igen.

Jag hade det lite tufft på jobbet igår, arbetskläder som inte är så förlåtande och i det stadiet att folk förmodligen börjar fundera på om jag är tjock eller gravid. Och jag är verkligen inte redo att börja prata om det, så jag drabbades av lite lätt panik och känslan av att sitta på ett skenande tåg....
 
Vad snöpligt @Kanintant , hoppas det blir graviditet när ni vill försöka igen.

Jag hade det lite tufft på jobbet igår, arbetskläder som inte är så förlåtande och i det stadiet att folk förmodligen börjar fundera på om jag är tjock eller gravid. Och jag är verkligen inte redo att börja prata om det, så jag drabbades av lite lätt panik och känslan av att sitta på ett skenande tåg....
Ta det lugnt, och låt folk undra :) Frågar de och du inte är redo att berätta ännu så svara bara lite käckt "jaså, tycker du att jag blivit tjock? ;) " Efter att en person frågat och fått det svaret så lovar jag att det sprider sig att du nog bara ätit lite för mycket ;)
 
Och kan du inte få nya kläder på jobb? Det lär ju behövas, men om du redan nu beställer nya så är det ju bara att skämta lite om att "de gamla måste krympt i tvätten"
 
På inskrivningen igår ställde barnmorskan frågan om KUB. Vi såg rätt frågande ut eftersom vi var så inställda på att vi inte ens skulle få frågan. Det slutade med att vi skulle fundera i ett par dagar och sedan höra av oss om vi bestämmer oss för att göra testet.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag tycker. Eftersom jag är under 30 så var man tydligen tvungen att få en läkarremiss till KUB. Bm kunde inte skriva en då. Jag har väldigt svårt att se att vi skulle gå vidare och göra fostervattenprov eller moderkaksprov eller vad man gör om det inte var extremt dåliga resultat på KUB. Så jag vet inte riktigt vad jag skulle göra med resultatet.. Samtidigt lockar det väldigt mycket att får ytterligare en bekräftelse på att allt gått bra hittills...

Kunde bm inte bara bestämt åt oss vad vi skulle göra? :p
 
Den person som var djärv (ostrategisk) nog att peta på magen och fråga fick svaret att jag bara är tjock men det såg jag att hon vare sig nöjde sig med eller trodde på. Men kommer köra på det och hoppas folk kan respektera att jag är lika privat rörande detta som med det mesta annat.

Kläder beställer inte jag utan då måste jag berätta för personalchefen och det är jag minst lika osugen på:grin:. Däremot finns det ett stort antal storlekar att gå upp till, som redan finns hemma:up:
 
@Imogen vi valde att inte göra det trots att jag är 33. Resonerade som så att jag är frisk och kry, och att det finns så många sjukdomar som det inte går att testa för så bestämde oss för att hoppas på det bästa. Ville heller inte ställas inför att val som kändes baserat på vaga grunder.
 
På inskrivningen igår ställde barnmorskan frågan om KUB. Vi såg rätt frågande ut eftersom vi var så inställda på att vi inte ens skulle få frågan. Det slutade med att vi skulle fundera i ett par dagar och sedan höra av oss om vi bestämmer oss för att göra testet.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag tycker. Eftersom jag är under 30 så var man tydligen tvungen att få en läkarremiss till KUB. Bm kunde inte skriva en då. Jag har väldigt svårt att se att vi skulle gå vidare och göra fostervattenprov eller moderkaksprov eller vad man gör om det inte var extremt dåliga resultat på KUB. Så jag vet inte riktigt vad jag skulle göra med resultatet.. Samtidigt lockar det väldigt mycket att får ytterligare en bekräftelse på att allt gått bra hittills...

Kunde bm inte bara bestämt åt oss vad vi skulle göra? :p
Vi valde inte heller att göra det. Är också yngre än 30 och är inte i någon riskgrupp så såg ingen anledning att göra det. Känner också lite som du att jag ändå inte vet hur jag ska hantera resultatet så då får det vara :).
 
Japp det är helt normalt! Dessutom, för varje graviditet så blir sammandragningarna mer och mer kännbara. Mina kan nu med femte faktiskt göra ont ibland. Det är livmordern som förbereder sif för vad som komma skall.

Likadant med eftervärkar, efter förlossningen. De gör betydligt ondare efter några ungar än efter de första :/ Diskuterat detta både med omföderskor och barnmorskor som håller med. Jisses när jag fick fyran så hade jag sånna sammandragningar första två dygnen då jag la till för att amma så jag trodde jag skulle krevera av smärta -i livmodern. Må hända det gör ondare eftersom jag är snittad. Men det var överjävligt. Så när jag första dygnet ändå skulle få lite starkare smärtstillande så väntade jag och pinade mig och tryckte på klockan och bad om påfyllning (fick intravenöst då dels min bindvävssjukdom spökar om jag får subcutant/intramuskulärt + att jag endast tål ett fåtal sorters anestesi) så jag var ordentligt smärtstillad då dottern ville ha från bröstet.

Nu med femman vet jag inte hur det blir, är ju 9 år sedan sist men nog känner jag av sammandragningarna rejält redan (v.17) och ibland gör de som sagt var ont.
Oj, såpass. Då har jag en del livmoderkontraktioner att se fram emot då ;). Känns iofs bra att det är lite liv därinne och att livmodern gör sitt jobb, och än så länge kommer de inte särskilt ofta.


Kräktes för första gången idag, jättemärkligt eftersom jag inte mått illa alls under den mest kritiska kräkperioden :S. Det hände när jag borstade tänderna så måste ha triggat någon kräkreflex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 286
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 315
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp