Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni som rider börjat känna av något i ridningen än?
Jag var och tävlade i söndags (dressyr) och fick ta kisspaus i framridningen.
Sen fick jag lite håll när jag hoppade upp på grannens häst en kort stund i måndags.
Men igår kunde jag rida hela lektionen utan problem men vi jobbade mest i galopp så det kanske hjälpte lite :)
Hoppas att hållen kan hålla sig borta ett tag till, tävling igen i helgen och jag vill inte ha det då!
Annars börjar ju kavajen bli ett litet problem :p

Jag känner inte av det mer än att jag ogärna sitter ner i traven, galoppen går hur bra som helst. Är fortfarande med på hopplektionerna 1 gång i veckan och det går bra. På dressyren så rider jag lätt när vi jobbar i trav. Jo, jag har fått väldig dålig kondition känner jag, blir andfådd av minsta lilla....
 
Har ni som rider börjat känna av något i ridningen än?
Jag var och tävlade i söndags (dressyr) och fick ta kisspaus i framridningen.
Sen fick jag lite håll när jag hoppade upp på grannens häst en kort stund i måndags.
Men igår kunde jag rida hela lektionen utan problem men vi jobbade mest i galopp så det kanske hjälpte lite :)
Hoppas att hållen kan hålla sig borta ett tag till, tävling igen i helgen och jag vill inte ha det då!
Annars börjar ju kavajen bli ett litet problem :p

Häromdan när jag tog en tur i skogen barbacka gjorde de ont i både rygg och mage, men med sadel inga problem :)
 
Jag rider fortfarande dagligen. Red barbacka på en mycket het häst i förrgår och det var lite jobbigt men annars tycker jag det fungerar bra. Hoppas på att kunna fortsätta så länge jag tar mig upp och av.
 
Jag rider fortfarande dagligen. Red barbacka på en mycket het häst i förrgår och det var lite jobbigt men annars tycker jag det fungerar bra. Hoppas på att kunna fortsätta så länge jag tar mig upp och av.
haha ser framför mig en lift som lyfter på och av dig. Förlåt :D, men jag fortsatte rida i ren envishet efter min ridolycka, då jag fortfarande satt i rullstol och då tvingades jag bli upplyft på hästen.. Så har ett å annat minne om några fadäser eftersom balansen var bra kass :angel::laugh:
 
BF-Lista
Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
2 Mars, FengurLaugar, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet
April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
4 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet
Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet

Hoppas in hos er efter att ha varit på RUL idag :) Har hängt i Vinterföräldrar med hemligt nick ett tag men blev idag flyttad så jag hamnade här istället! Allt såg bra ut på RUL och bäbis visade upp sig riktigt och fick att allt finns på plats och ser mycket bra ut.
 
Välkommen!


Här svär jag idag..
Samtidigt som jag får fler och fler bra dagar - så kräker jag oftare :confused: Och det är inte de tablettfria dagarna jag kräker - utan de dagar jag jag känner är "en dålig dag" (dvs svårt att äta, "vet" att jag kommer ta tabletter/har tagit tabletter ect)
Idag hann jag ta tabletten, och 30 sek senare är jag på toa... :(

Måtte detta inte hålla i sig hela graviditeten, för då kommer jag skicka in en ångerblankett snart... :(
 
Välkommen!


Här svär jag idag..
Samtidigt som jag får fler och fler bra dagar - så kräker jag oftare :confused: Och det är inte de tablettfria dagarna jag kräker - utan de dagar jag jag känner är "en dålig dag" (dvs svårt att äta, "vet" att jag kommer ta tabletter/har tagit tabletter ect)
Idag hann jag ta tabletten, och 30 sek senare är jag på toa... :(

Måtte detta inte hålla i sig hela graviditeten, för då kommer jag skicka in en ångerblankett snart... :(

vad jobbigt men ger inte illamåendet med sig efter du kräkts?
 
Har ni som rider börjat känna av något i ridningen än?
Jag var och tävlade i söndags (dressyr) och fick ta kisspaus i framridningen.
Sen fick jag lite håll när jag hoppade upp på grannens häst en kort stund i måndags.
Men igår kunde jag rida hela lektionen utan problem men vi jobbade mest i galopp så det kanske hjälpte lite :)
Hoppas att hållen kan hålla sig borta ett tag till, tävling igen i helgen och jag vill inte ha det då!
Annars börjar ju kavajen bli ett litet problem :p

Är i v 19 nu och rider fortfarande som vanligt :) Men vissa dagar kan det kännas lite i nederdelen av magen vid nedsutten trav eller om vi intensivt tränar tölten eller så då det krävs mycket ridning och aktivt säte. Men annars inget! Red till v 30 med dottern, får väl se hur länge det går den här gången :)
 
vad jobbigt men ger inte illamåendet med sig efter du kräkts?
Ibland. Oftast inte. :(

Tog en ny tablett som börjat verka, s¨å inget illamående nu. Har fått i mig lite sallad, det brukar hjälpa ibland. Men den där jobbiga klumpen i magen som hela tiden säger "passa dig - jag tar mig snart upp" ligger kvar. :meh:
 
Haha @Girasol jag är inte alls främmande för någon form utav lift, däremot är hästen av det mer skeptiska slaget så när jag inte tar mig upp per egen maskin är det nog dags att pausa ;)
 
Här svär jag idag..
Samtidigt som jag får fler och fler bra dagar - så kräker jag oftare :confused: Och det är inte de tablettfria dagarna jag kräker - utan de dagar jag jag känner är "en dålig dag" (dvs svårt att äta, "vet" att jag kommer ta tabletter/har tagit tabletter ect)
Idag hann jag ta tabletten, och 30 sek senare är jag på toa... :(

Måtte detta inte hålla i sig hela graviditeten, för då kommer jag skicka in en ångerblankett snart... :(

Är i v.14 nu och har mått så ruskigt illa denna graviditet. Förra hade jag knappt nån sådan dag. Inte verkar det bli så mycket bättre fast veckirna går heller. Har inte behövt spy så fasligt mycket men haft fruktabsvärt illamående hela dagarna sen v.7 ungefär, men nu har morgonen blivit ett helsike. Måste kräkas för att sen må bättre. Nå hoppas det går över...
 
Vissa dagar är mitt illamående mycket bättre. Däremot blir mina eksem bara värre och värre... Jag har atopiskt eksem även i vanliga fall och nu verkar hormonerna göra att de breder ut sig (och kliar) mer och mer.
 
Är i v.14 nu och har mått så ruskigt illa denna graviditet. Förra hade jag knappt nån sådan dag. Inte verkar det bli så mycket bättre fast veckirna går heller. Har inte behövt spy så fasligt mycket men haft fruktabsvärt illamående hela dagarna sen v.7 ungefär, men nu har morgonen blivit ett helsike. Måste kräkas för att sen må bättre. Nå hoppas det går över...

Jag har inget att jämnföra med men mitt illamående verkar ha gått över nu *peppar, peppar, ta i trä* och jag är nu i vecka 15 (14+4). Trodde verkligen att jag skulle må piss hela graviditeten.... hoppas att det håller i sig nu bara.
 
En annan fråga; hur ser era magar ut? jag tycker att min sitter så högt upp??!!?? Ska försöka fota den.
 
Min mage finns redan i Magtråden, men postar den här också :).
Känner mig mest också bara plufsig men jag känner livmoden och den har definitivt växt (tursamt nog ;) ).
Min BM sa i v. 12 att även om livmodern inte är så pass stor ännu att den trycker upp magen så slappnar magmusklerna av så att det ändå ser ut som att man är gravid. Inbillar mig att det är så åtminstone ;).
Såhär ser jag ut, är i v. 16.

mage.jpg
 
Har ni som rider börjat känna av något i ridningen än?
Jag var och tävlade i söndags (dressyr) och fick ta kisspaus i framridningen.
Sen fick jag lite håll när jag hoppade upp på grannens häst en kort stund i måndags.
Men igår kunde jag rida hela lektionen utan problem men vi jobbade mest i galopp så det kanske hjälpte lite :)
Hoppas att hållen kan hålla sig borta ett tag till, tävling igen i helgen och jag vill inte ha det då!
Annars börjar ju kavajen bli ett litet problem :p

Det jag känner av är väl främst att jag inte KAN rida jättemycket eftersom jag ska må så illa hela tiden:( Ridbyxorna får vara uppknäppta :angel: och så är ju kondisen under noll... Sen får jag lättare kramp och spänningar. I övrigt känner jag ingen större skillnad än.
Var ändå iväg på en träning i helgen och det gick riktigt bra, provade de flesta ridbyxor jag hade för att kunna hitta ett par som jag åtminstone kunde knäppa under träningen :o
 
Haha @Girasol jag är inte alls främmande för någon form utav lift, däremot är hästen av det mer skeptiska slaget så när jag inte tar mig upp per egen maskin är det nog dags att pausa ;)

Jag har en hög pall så jag behöver bara lägga över benet. Men min blir lite väl glad på vintern så jag hoppas att jag törs rida henne då. Vill nog helst rida henne iaf en eller två gånger i veckan så länge som möjligt den här gången. Förra gången lät jag en medryttare ha henne helt när det var ca 2 månader kvar och fick se hur fort det går att rida sönder en häst ungefär :grin: Men får se hur det blir för egentligen ska hon säljas då jag varken kommer ha ekonomin eller tiden :cry:
 
Välkommen!


Här svär jag idag..
Samtidigt som jag får fler och fler bra dagar - så kräker jag oftare :confused: Och det är inte de tablettfria dagarna jag kräker - utan de dagar jag jag känner är "en dålig dag" (dvs svårt att äta, "vet" att jag kommer ta tabletter/har tagit tabletter ect)
Idag hann jag ta tabletten, och 30 sek senare är jag på toa... :(

Måtte detta inte hålla i sig hela graviditeten, för då kommer jag skicka in en ångerblankett snart... :(

Fy vad jobbigt! Hoppas verkligen att det går över.

Själv har jag inte kräks något den här veckan fast jag blir fortfarande illamående om jag blir för hungrig vilket händer typ jämt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 288
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 315
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp