Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi bestämt oss och vi kommer inte göra kub. Första magkänslan är nog bäst att lita på. :)

Någon måste förresten ha valt fel lista? Jag är borta och kanintant tillbaka (kanske ngt mer som jag inte märkt?)
 
Kan säkert vara jag som tog fel lista när jag helt oväntat fick hoppa in här istället för att vara i Vintertråden :) Trodde jag tog den sista som lagts in. Ändra gärna om den är fel.

Jag känner en otrolig lättnad att allt såg bra ut på rul igår och att jag känner bäbis sparka en massa. Ligger i sängen och känner det här och nu :love: Fick ett MA i våras som tog mig otroligt hårt psykiskt. Kände mig totalt grudlurad och har mått skit pga det. Kan inte prata om det än utan att börja gråta. En del av oron släppte när efter kub och vi såg att den levde! Magen växer och sen ett par veckor tillbaka har jag känt buffar som blir tydligare och tydligare. Nu efter rul la det sig ett lugn över mig och vi kan nu prata med dottern om att mamma har bäbis i magen:)
 
Jag har två dagar i rad orkat gå upp med tuppen och uppskattat morgonrundan med hunden. Det har jag verkligen saknat:banana::bump:, avskyr när sånt som vanligtvis är mina höjdpunkter känns som jobbiga måsten.
 
Kan listan stämma nu kanske? :)

BF-Lista

Mars
1 Mars, Lamborghini, 2:a barnet
2 Mars, FengurLaugar, 2:a barnet
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
4 april, Smulu, 2:a barnet
5 april, Glittra, 1:a barnet
8 april, Tassetass, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april Imogen, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet

Maj
7 maj, Magnum, 1:a barnet
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
 
Kan säkert vara jag som tog fel lista när jag helt oväntat fick hoppa in här istället för att vara i Vintertråden :) Trodde jag tog den sista som lagts in. Ändra gärna om den är fel.

Jag känner en otrolig lättnad att allt såg bra ut på rul igår och att jag känner bäbis sparka en massa. Ligger i sängen och känner det här och nu :love: Fick ett MA i våras som tog mig otroligt hårt psykiskt. Kände mig totalt grudlurad och har mått skit pga det. Kan inte prata om det än utan att börja gråta. En del av oron släppte när efter kub och vi såg att den levde! Magen växer och sen ett par veckor tillbaka har jag känt buffar som blir tydligare och tydligare. Nu efter rul la det sig ett lugn över mig och vi kan nu prata med dottern om att mamma har bäbis i magen:)
Härligt att det känns bättre!

Här går vi fortfarande på nålar trots att jag känner sparkar osv. Kan dock inte glädja mig åt graviditeten särskilt mycket eftersom det är så osäkert ännu. Det känns tungt eftersom vi är i v18. Kan dock glädja mig åt att mina blödningar verkar vilja ta en paus och det har inte kommit en endaste droppe senaste dygnet. Två långa veckor kvar till RUL dessutom eftersom vi får ett sent sådant.
 
Håller på att go bananas mitt i allt elände. Vi är ju belagda med sexförbud sedan 14 september och med tanke på alla blödningar innan dess, har det här sexlivet varit ganska sparsamt sen midsommar. Och jag som dels är van vid hmm sex typ varje dag, morgon och kväll känner mig helt knäckt. Inatt så drömde jag t o m att vi hade världens bästa sex -tills jag vaknade av att hela mitt vänstra ben hade kramp. Och så storgrät jag istället. Trots all närhet, ligga sked, myspys osv så känner jag mig så otroligt halv. -och patetiskt fjantig över att öht lipa över att behöva ligga med händerna på täcket ett halvår framöver när det kanske bara är det lilla som krävs för att det ska komma ut en liten knodd sen.

Idag, är en sån där låg dag. Idag är en dag då man får rota i sina djupaste skrymslen och vrår efter sitt sunda förnuft och inse att det är så här livet är just nu. Ibland måste man vara stark. Ibland måste man försöka lyfta blicken för att se förbi hindren. Idag är just en sån dag, som man drabbas av ibland.

-Känner mig som en obstinat men ledsen Lilla My. Så går och gör mig en kopp te och försöker fokusera på nåt som är vettigt att ojja sig över.
 
Hade sån fruktansvärd yrsel i natt, hade sovit på soffan ett par timmar och när jag la mig i sängen istället så började allt att gunga (kändes som jag kan tänka mig att det känns att sitta i en babysitter som nån gungar lite för hårt). Somnade till slut men var tufft att duscha i morse även fast jag snabbade mig. Hade ju varit trevligt att hinna tvätta håret nån gång utan att vara rädd för att svimma... inget jobb idag iaf

Nån mer som har yrsel?? Några tips på vad man kan göra?
 
Hade sån fruktansvärd yrsel i natt, hade sovit på soffan ett par timmar och när jag la mig i sängen istället så började allt att gunga (kändes som jag kan tänka mig att det känns att sitta i en babysitter som nån gungar lite för hårt). Somnade till slut men var tufft att duscha i morse även fast jag snabbade mig. Hade ju varit trevligt att hinna tvätta håret nån gång utan att vara rädd för att svimma... inget jobb idag iaf

Nån mer som har yrsel?? Några tips på vad man kan göra?
Dricker du tillräckligt? Lågt blodtryck? (det sänks gärna vid graviditet)
 
Håller på att go bananas mitt i allt elände. Vi är ju belagda med sexförbud sedan 14 september och med tanke på alla blödningar innan dess, har det här sexlivet varit ganska sparsamt sen midsommar. Och jag som dels är van vid hmm sex typ varje dag, morgon och kväll känner mig helt knäckt. Inatt så drömde jag t o m att vi hade världens bästa sex -tills jag vaknade av att hela mitt vänstra ben hade kramp. Och så storgrät jag istället. Trots all närhet, ligga sked, myspys osv så känner jag mig så otroligt halv. -och patetiskt fjantig över att öht lipa över att behöva ligga med händerna på täcket ett halvår framöver när det kanske bara är det lilla som krävs för att det ska komma ut en liten knodd sen.

Idag, är en sån där låg dag. Idag är en dag då man får rota i sina djupaste skrymslen och vrår efter sitt sunda förnuft och inse att det är så här livet är just nu. Ibland måste man vara stark. Ibland måste man försöka lyfta blicken för att se förbi hindren. Idag är just en sån dag, som man drabbas av ibland.

-Känner mig som en obstinat men ledsen Lilla My. Så går och gör mig en kopp te och försöker fokusera på nåt som är vettigt att ojja sig över.
Man får tycka synd om sig själv ibland *kram* Du har mycket skit som drabbat dig, och när även de små "glädjestunderna" försvinner så är det lätt att falla samman.
Älskar just dessa trådarna för att man kan just gnälla om både stora och små saker - utan att någon dömmer en. Att få gnälla av sig lite hjälper oftast så ofantligt mycket, livet utanför skärmen blir lite lättare att få ihop :)
 
Man får tycka synd om sig själv ibland *kram* Du har mycket skit som drabbat dig, och när även de små "glädjestunderna" försvinner så är det lätt att falla samman.
Älskar just dessa trådarna för att man kan just gnälla om både stora och små saker - utan att någon dömmer en. Att få gnälla av sig lite hjälper oftast så ofantligt mycket, livet utanför skärmen blir lite lättare att få ihop :)

Japp, idag orkar jag då inte gnälla.... Men det är så skönt att folk tillåts dela regn och sol..
 
Fick hem papper idag, RUL den 31 okt. Spännande även om vi sett den lille lite snabbt redan i vecka 8 :)
 
Spännande @vilse !

Vi har RUL på onsdag igen då jag blev flyttad så långt. 19+2 då.

Börjat äta Niferex och OJ vilken skillnad på tröttheten. Så skönt! Mina depåer låg på 12. Hb vet jag ej.

Har redan en jättefin mage tycker jag själv! :D Såg typ ut så i v. 28 förra gången. (Finns i magbilder-tråden)
 
Gör ni ett till RUL för att fastställa att bebis verkligen växer som den ska - eller man kunde inte se allt pga av att det var för tidigt sist?


Har som jag skrivit innan äntligen börjat må bättre, haft någon dag utan tabletter till och med. Kräker väl ca 1 gång i veckan nu. Men har senaste månaden kunnat äta normalt (eller snarare, konstant...) hela dagarna. Så räknade med att vikten var tillbaka på +- 0 nu, ev även något viktuppgång.
Käftsmäll delux blev det, ligger fortfarande 1.5 minus. dvs samma som i 10-11.... (tror jag varit nere på -3-4 kg, men vägde mig aldrig då - ville inte veta :p) Men sen vecka 10-11 har vikten alltså stått still... (går in i vecka 16 imorgon)

Nu gör det egentligen inte så mycket, jag ligger på 57 kg nu till mina 165 cm, så jag är ju inte underviktig eller så pass smal att det är risk för barnet. Men det stör mig något enormt att min kropp inte fattar att jag äter bra och mycket nu och därmed borde gå upp i vikt :cautious:
 
På tal om vikt så går jag in i v 20 i morgon och har gått upp 3-4 kg. Känns helt okej. Vet inte vad mycket jag gått upp vid den här tiden med dottern. (Man glömmer fort!) Slutade på 17 kg med henne och från v 38 gick jag inte upp mer utan stannade på +17 kg då.

Annars så är allt bra fortfarande! Har någon konstig förkylning i kroppen som gör mig väldigt trött. Ont i halsen och ibland får jag febervärk men har ännu inte haft någon feber utan orkar jobba. Har blivit lite vab däremot för dotterns feber vill inte släppa taget riktigt utan kommer och går. Jag och min man är duktiga på att dela all vab så ingen av oss kommer efter på jobbet alltför mycket. Funkar bra!

Red lektion i lördags! Det känns att magmusklerna inte orkar lika mycket som innan :p Men kul var det! Och min häst är ju bara helt underbar!

Berättade för fler på jobbet i torsdags att vi ska ha ett barn till. Dom blev jätteglada för vår skull! Underbara människor!
 
@FengurLaugar känns betryggande att du rider i v 20. Jag är i v 15 och har anmält mig till två dagskurser i november, jag hoppas och tror det kommer gå bra. Än så länge rids det obehindrat, men i övriga livet tycker jag det är störandeatt bli tjockare. Känns otympligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 289
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag väntar nu mitt andra barn och är i v 13, beräknad i mitten på mars. Jag hoppas att det är fler gravida som vill följas åt! Jag...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
107 315
Senast: Micks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp