Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är en vecka över tiden idag och känner inte heller något förutom lite molande. Tycker det kan sätta igång nu ;).

Usch men säger som vilsen att du verkar vara vid gott mod :):up:

Tycker också att det kan sätta igång nu. Har i alla fall tid bokad med BM på onsdag nästa vecka för kontroll så får vi se om den kommit innan dess. Min kompis som ska ha ungefär samtidigt har fått värkar nu, inte alls avundsjuk på det ;)
 
Usch men säger som vilsen att du verkar vara vid gott mod :):up:

Tycker också att det kan sätta igång nu. Har i alla fall tid bokad med BM på onsdag nästa vecka för kontroll så får vi se om den kommit innan dess. Min kompis som ska ha ungefär samtidigt har fått värkar nu, inte alls avundsjuk på det ;)
Jo, det är inte så farligt som jag hade inbillat mig att gå över faktiskt :). Vet att det inte är långt kvar nu.

Hoppas att du och din kompis är lite synkroniserade med förlossningen, lite som synkroniserad mens hos nära vänner ;).
 
Skönt att kunna få en sista datum :) Även om vi såklart hoppas att det drar igång innan!
Tack :D! Hoppas också det drar igång av sig självt men det är som sagt skönt att ha ett sista datum att blicka fram mot :).

Min käre mor är dock helt säker på att bebisen kommer på lördag, hoppas hon har rätt.
 
Jo, det är inte så farligt som jag hade inbillat mig att gå över faktiskt :). Vet att det inte är långt kvar nu.

Hoppas att du och din kompis är lite synkroniserade med förlossningen, lite som synkroniserad mens hos nära vänner ;).

Haha ja, vi brukar skämta om det att vi synkade oss bra för vi bodde nämligen ihop i några månader för några år sen :D
 
Jag har BF i juli och var idag och fyllde i pappren. Inget snack om födelsevikt, och inget mer kommer vi behöva göra efter födelsen heller, intygade hon. Konstigt att det skiljer sig!

Mycket märkligt! Det borde ju vara samma papper som samtliga skrivit under på?
Nej, vi är tvungna att ringa när ungen är ute och skulle vi glömma det kommer hon att ta kontakt med oss för att få reda på vikten. Ska se om jag lyckas prestera en bebis om 3500 gram som hon efterfrågade igår ;)
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Mycket märkligt! Det borde ju vara samma papper som samtliga skrivit under på?
Nej, vi är tvungna att ringa när ungen är ute och skulle vi glömma det kommer hon att ta kontakt med oss för att få reda på vikten. Ska se om jag lyckas prestera en bebis om 3500 gram som hon efterfrågade igår ;)

Ja så märkligt att det skiljer sig åt så mycket! Vi tog bara med intyg från BM till medborgarkontoret och så skrev vi på papper om att vi levde tillsammans. Dom får information automatiskt när hon är ute och ser då till att min sambo registreras som pappa genom att dom skickar in papprena vart det nu är dom ska. Tror att det hela kanske underlättades av att vi är skrivna på samma adress, men det antar jag att dom flesta här i tråden är med dom blivande fäderna....
 
Ja så märkligt att det skiljer sig åt så mycket! Vi tog bara med intyg från BM till medborgarkontoret och så skrev vi på papper om att vi levde tillsammans. Dom får information automatiskt när hon är ute och ser då till att min sambo registreras som pappa genom att dom skickar in papprena vart det nu är dom ska. Tror att det hela kanske underlättades av att vi är skrivna på samma adress, men det antar jag att dom flesta här i tråden är med dom blivande fäderna....
Fast vi behövde inte ha med några papper från barnmorskan ens, de litade på vårt ord om BF ;) Verkligen lustigt att det skiljer sig. Pappren ska ju till skatteverket så man kunde tro att det skulle vara samma i hela landet.
 
Tvistar över från höstföräldrar -14 tråden. Hos oss blev det ju en massa töser på A, o ni på E, undrar vad sommarbebisarna får heta då :D:p
 
Här blir det också en eventuell flicka på L, om det blir en pojke är namn ytterst oklart. Men det lutar åt två som båda börjar på A.
 
Jag hade ingen äggvita i urinen men vita blodkroppar, vilket kunde indikera en infektion. Så jag är väl bara lite krasslig :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
402
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 855
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 007
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 237
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp