Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att de inte var värre!
Kommer du få extra kontroller nu, eller bm var inte orolig?
De skickade iväg provet på odling för att kolla efter streptokocker som tydligen inte var bra men nej hon verkade inte så orolig :-). Blodtrycket var fortfarande oförändrat och jag ska dit om en vecka igen. Hjärtslagen var fina.
 
De skickade iväg provet på odling för att kolla efter streptokocker som tydligen inte var bra men nej hon verkade inte så orolig :-). Blodtrycket var fortfarande oförändrat och jag ska dit om en vecka igen. Hjärtslagen var fina.

Skönt att höra!

Dock verkar inte extrakontroller och oro nödvändigtvis hänga ihop, det känns som att det ganska ofta är båda hängslen och livrem, vilket förstås är jättebra. Jag går på extra kontroll en gång i veckan nu för att jag vid ett par tre tillfällen under några veckors tid fått lite flimmer och dansande prickar framför ögonen. Trots exakt noll andra symtom vill de kolla blodtryck och urin lite oftare just "för säkerhets skull" eftersom jag står på blodförtunnande.
 
Skönt att höra!

Dock verkar inte extrakontroller och oro nödvändigtvis hänga ihop, det känns som att det ganska ofta är båda hängslen och livrem, vilket förstås är jättebra. Jag går på extra kontroll en gång i veckan nu för att jag vid ett par tre tillfällen under några veckors tid fått lite flimmer och dansande prickar framför ögonen. Trots exakt noll andra symtom vill de kolla blodtryck och urin lite oftare just "för säkerhets skull" eftersom jag står på blodförtunnande.
Och jag känner mig överdrivet orolig som gått dit två gånger nu, dels idag och dels en gång när jag inte tyckt mig känna bebisen på ett tag. Ska bli så skönt att slippa oroa sig för någon annan (gör man säkert tillräckligt ändå med bebis på utsidan) men annars ligger det inte för mig att gå och känna efter och fundera på olika fysiska symptom så jag blir hemskt frustrerad av allt detta ansvar :nailbiting:. Överallt står det att det alltid är bättre att ringa en gång för mycket och att man ska lyssna på sin instinkt... Vet inte hur många gånger jag funderat över om jag har någon instinkt eller om det är just det jag har :confused:.
 
Och jag känner mig överdrivet orolig som gått dit två gånger nu, dels idag och dels en gång när jag inte tyckt mig känna bebisen på ett tag. Ska bli så skönt att slippa oroa sig för någon annan (gör man säkert tillräckligt ändå med bebis på utsidan) men annars ligger det inte för mig att gå och känna efter och fundera på olika fysiska symptom så jag blir hemskt frustrerad av allt detta ansvar :nailbiting:. Överallt står det att det alltid är bättre att ringa en gång för mycket och att man ska lyssna på sin instinkt... Vet inte hur många gånger jag funderat över om jag har någon instinkt eller om det är just det jag har :confused:.

Jag har på känn att man oroar sig betydligt mer när ungen är ute. :crazy:

I brist på instinkt tror jag man kommer långt på sunt förnuft, och du verkar ju vara en högst normal förnuftig människa. :)
 
Jag har på känn att man oroar sig betydligt mer när ungen är ute. :crazy:

I brist på instinkt tror jag man kommer långt på sunt förnuft, och du verkar ju vara en högst normal förnuftig människa. :)
Säkert :-D.

Ett av våra två pojknamn blir detsamma som efternamnet, tänk typ "Erik Eriksson". Visst är det konstigt? Förtar liksom det fina med just det förnamnet.
 
Säkert :-D.

Ett av våra två pojknamn blir detsamma som efternamnet, tänk typ "Erik Eriksson". Visst är det konstigt? Förtar liksom det fina med just det förnamnet.

Otur när det slumpar sig så med namnen. Min karl heter tacksamt nog Nydén i efternamn, finns inte många namn som krockar där. :p
 
Ett av våra två pojknamn blir detsamma som efternamnet, tänk typ "Erik Eriksson". Visst är det konstigt? Förtar liksom det fina med just det förnamnet.
Så hade vi med vårt första förslag på tjejnamn, men just för att det lät knast (enligt mig :p ) och jag tycker att vi borde kunna ha lite bättre fantasi så får det bli mellannamnet istället (är ett gammal släktnamn - inget som går i tradition dock)

Lite surt med tanke på att vi har ett holländsk efternamn som är så långt ifrån ett "son" namn man kan komma :p
 
Senast ändrad:
Jag har så många bra förslag på namn men vi måste tydligen vara överens :grin:. Kan ju tycka att dessa nio månader ger en viss veto-rätt ;)
 
Jag har så många bra förslag på namn men vi måste tydligen vara överens :grin:. Kan ju tycka att dessa nio månader ger en viss veto-rätt ;)

Haha vet vad du menar ;) Jag hade ett pojknamn klart för mig länge men min man gilla det inte. Så det var tur att det blev en tjej för det var vi överens om :p
 
Vår namnlista är fortfarande en meter lång känns det som, men vi har några gemensamma favoriter.
Jag tror att vi kommer välja att ha ett förnamn och ett mellannamn och de två ska ju passa ihop också.
 
Ååhhh, vad jag är besviken!!:arghh:

Igår när jag la mig så började benen klia rejält = de svullnar. Brukar aldrig hända i sängen, utan tvärtom så brukar det försvinna då.
Hade även en väldig annorlunda känsla i kroppen, kan inte förklara på vilket vis dock...

Hoppet om att något var på g ökade när jag fick ett par rejäla SD med 15 min mellanrum...
Somnade, för att vakna 30 min senare, av vad jag misstänkte var en lätt värk. Får ytterligare en väldig lätt värk 10-15 min senare...
Somnar igen.

Vaknar ett par timmar senare och allt är som bortblåst. Inte ett tecken till att det skulle fortsätta :arghh:
Usch och blä för att luras så...
 
Hoppas det tittar ut fler bebisar snart här :)
Vilse kanske?:bump:


Vi funderar fortfarnade kring namn, har ett ev två flicknamn. Men inget pojknamn...:nailbiting: Avundas er med långa listor :D


Går omkring med mensvärk och stundtals ett enormt tryck på blåsan. Kissa lättar en aning men jag blir galen! Så fort jag gör nåt drar det igång och ger sej först efter en låång stund= jag tar mej inte för nånting...

Stressen över ekonomin gör ju inte vardagen roligare heller. Första utbetalningen med gravpenning ligger på mindre än hälften än vad jag brukar få ut. =back. Sambo stöttar ju upp men roligt är det inte :(
Blä!
 
Hoppas det tittar ut fler bebisar snart här :)
Vilse kanske?:bump:


Vi funderar fortfarnade kring namn, har ett ev två flicknamn. Men inget pojknamn...:nailbiting: Avundas er med långa listor :D


Går omkring med mensvärk och stundtals ett enormt tryck på blåsan. Kissa lättar en aning men jag blir galen! Så fort jag gör nåt drar det igång och ger sej först efter en låång stund= jag tar mej inte för nånting...

Stressen över ekonomin gör ju inte vardagen roligare heller. Första utbetalningen med gravpenning ligger på mindre än hälften än vad jag brukar få ut. =back. Sambo stöttar ju upp men roligt är det inte :(
Blä!
Hur kan det bli så lite? Får man inte ungefär 80 % av vad man tjänar? Finns inget värre än att oroa sig över ekonomin:down:
 
Ååhhh, vad jag är besviken!!:arghh:

Igår när jag la mig så började benen klia rejält = de svullnar. Brukar aldrig hända i sängen, utan tvärtom så brukar det försvinna då.
Hade även en väldig annorlunda känsla i kroppen, kan inte förklara på vilket vis dock...

Hoppet om att något var på g ökade när jag fick ett par rejäla SD med 15 min mellanrum...
Somnade, för att vakna 30 min senare, av vad jag misstänkte var en lätt värk. Får ytterligare en väldig lätt värk 10-15 min senare...
Somnar igen.

Vaknar ett par timmar senare och allt är som bortblåst. Inte ett tecken till att det skulle fortsätta :arghh:
Usch och blä för att luras så...
Stackars dig som väntar så. Här är det 10 dagar till BF och inte en tillstymmelse till att något skulle vara på gång. Tror knappt ens jag fått sammandragningar av att promenera 4 km på sistone och det fick jag alltid förut. Den trivs nog väldans bra där inne, och ännu bättre sedan jag slutade jobba som det verkar.
 
Mina händer och fötter samarbetar mindre och mindre med mig, och framför allt med varandra känns det som :p

Fötterna svullnar under dagen, men jag har inte ont och det ställer egentligen inte till några problem mer än att jag fått sluta använda en del skor. Har stödstrumpor på mig jämnt.

Händerna däremot är värst på morgonen. Fingrarna kan nästan vara domnade på morgonen och det tar kanske en timme innan händerna helt vaknat till liv. Sen är det inga problem resten av dagen, mer än att fingrarna är en aning svullna.

Inte en helt smidig kombination på morgonen när man ska sätta på sig stödstrumpor, inte helt lätt med bortdomnade fingrar! O_o
 
Dagens plan är att ta det lugnt: ska baka bullar, gå ut med hunden och sen se på film och äta nybakade kanelbullar.

Var på fotvård igår och det var superskönt!
 
Hur kan det bli så lite? Får man inte ungefär 80 % av vad man tjänar? Finns inget värre än att oroa sig över ekonomin:down:
Jo, om man tar ut fullt antal föräldradagar. Vi kommer att snåla första året (då man får vara hemma och ta ut färre dagar utan att SGI påverkas), så jag och maken som brukar ha separat ekonomi (och ett delat konto för gemensamma utgifter) kommer att behöva slå ihop våra inkomster.
 
Hur kan det bli så lite? Får man inte ungefär 80 % av vad man tjänar? Finns inget värre än att oroa sig över ekonomin:down:
Jo så ska det väl vara,
Nu fick jag inte för en hel månad första gången förvisso. Hoppas det blir mer nästa gång.
Hormonerna spelar säkert in, men att räkna ören för att det ska finnas tillräckligt till bara nödvändiga räkningar, det var jag faktiskt inte riktigt redo på. Suck:cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
402
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 854
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 007
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 235
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp