Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, vi ska ringa till henne när bebisen är född och uppge födelsevikt, så hon kan räkna ut ett tillverkningsdatum...
På pappret vi skrev på igår var datum för tillverkning någon gång mellan juli-oktober, "generöst satt" och vi hade ingenting att oroa oss över. Toppen :meh:
Vissa dagar hade det varit väldigt behändigt och bekvämt att vara gift...

Det sa dom inget till oss om. Fast det lär väl vara samma här då. Sicken prestationsångest att man lyckas göda ungen normalt i magen nu då, tänk om man tillverkar en heffaklump alt får en liten speta? :D:D:D
Blir vi åtalade för att ljuga om tillverkningen då? :D :banghead:
 
Det sa dom inget till oss om. Fast det lär väl vara samma här då. Sicken prestationsångest att man lyckas göda ungen normalt i magen nu då, tänk om man tillverkar en heffaklump alt får en liten speta? :D:D:D
Blir vi åtalade för att ljuga om tillverkningen då? :D :banghead:
Ja, men eller hur! RUL är ju annars ett säkert mått på när "tillverkningen" skett så förstår inte varför de inte kan gå på det istället om det nu är så himla viktigt ;).
 
Ja, vi ska ringa till henne när bebisen är född och uppge födelsevikt, så hon kan räkna ut ett tillverkningsdatum...
På pappret vi skrev på igår var datum för tillverkning någon gång mellan juli-oktober, "generöst satt" och vi hade ingenting att oroa oss över. Toppen :meh:
Vissa dagar hade det varit väldigt behändigt och bekvämt att vara gift...
Va? Det går till så? Hua
 
Och under avdelningen underliga gravidkrämpor så har mitt luktsinne blivit mer eller mindre galet igen, har ju haft några veckor där det var normalt. Men nu luktar allt rök igen, förutom mitt schampo som jag tycker luktar mögel...
Varför... :confused:
 
Shit vad jag ångrar att jag gått med på att hålla i ett pass på en utbildning efter lunch i dag. Har så sjukt ont i ryggen och så ska jag stå och prata inför folk! Det får bli värktabletter och vara glad att jag ska prata om saker jag kan väl... Och sen gå hem tidigt direkt efter och hälsa på massagekudden.
 
ka jag se tillbaka på förra graviditeten så var det precis likadant då, fick städdille och massa energi, höll i sig ett par dagar, sen blev jag trött och vilade = värkarna börjar någon natt där.
Så nu när mitt hopp jäääkligt stort om att inom en vecka ska det vara fixat och klart här samt bebis på rätt sida magen ;)
Så, jag är trött, deppad, och på dåligt humör.
Är här ingen bebis innan helgen så kommer jag säga upp detta kontraktet - jag vill inte mer :arghh::arghh::arghh:
 
Så, jag är trött, deppad, och på dåligt humör.
Är här ingen bebis innan helgen så kommer jag säga upp detta kontraktet - jag vill inte mer :arghh::arghh::arghh:
Såg BM någon förändring på tappen igår? Gjorde hon en hinnsvepning? Håller tummarna att det drar igång för oss båda två snart ;).
 
Jag har BF i juli och var idag och fyllde i pappren. Inget snack om födelsevikt, och inget mer kommer vi behöva göra efter födelsen heller, intygade hon. Konstigt att det skiljer sig!
 
Jag har BF i juli och var idag och fyllde i pappren. Inget snack om födelsevikt, och inget mer kommer vi behöva göra efter födelsen heller, intygade hon. Konstigt att det skiljer sig!
Vi kommer iofs inte heller behöva göra något mer framöver, men hon nämnde att de kommer sätta konceptionsdatumet efter födelsevikten, vilket känns helskumt :crazy:
 
För oss räckte det med "hade ni sex mellan maj och august" typ? Svar ja! Sen var det bara att skriva på papprena.
 
Såg BM någon förändring på tappen igår? Gjorde hon en hinnsvepning? Håller tummarna att det drar igång för oss båda två snart ;).
Hon tittade inte ens :meh: Helt plötsligt hette det att i deras riktlinjer stod det att hon inte fick göra hinnsvepning förrän i vecka 41 pga av att det var så många som ringde dagen efter till fl med pinvärkar....
Hon hade med sig en student igår, så vet inte om det var därför hon helt plötsligt ändrat sig...
Hoppas hon vill ta en koll på tisdag ivarje fall... (bf)

Har du fått några känningar än?
 
Nä inga känningar alls faktiskt vad jag vet om.... ;) tycker väl kanske om det nu är någon känning att det molar lite ibland men inte ofta alls....

Själv då @Rhinos ? Du har väl gått över några dagar nu va?
Ja, det är en vecka över tiden idag och känner inte heller något förutom lite molande. Tycker det kan sätta igång nu ;).
 
Hon tittade inte ens :meh: Helt plötsligt hette det att i deras riktlinjer stod det att hon inte fick göra hinnsvepning förrän i vecka 41 pga av att det var så många som ringde dagen efter till fl med pinvärkar....
Hon hade med sig en student igår, så vet inte om det var därför hon helt plötsligt ändrat sig...
Hoppas hon vill ta en koll på tisdag ivarje fall... (bf)

Har du fått några känningar än?
Trist. Din BM verkar ju annars vara ganska öppen med att prova olika saker. Har säkert med studentbesöket att göra :meh:.

Nej, inga känningar förutom lite molande då och då :arghh:. Börjar bli otålig :p
 
Beundrar att du verkar vara vid gott mod ändå :p
Har det börjat snackats något om igångsättning till nästa vecka?

Vi ska in på kontroll på fredag och då ska vi ringa förlossningen och boka igångsättning. Så tiden rinner ju ut sakta men säkert åtminstone :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
402
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 855
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 007
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 237
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp