Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heheh, de där småttingarna är sällan logiska ;)
Skönt att du lyckas pumpa ut så mycket i varje fall, jag kom sällan över 50 ml förra gången, trots att jag hade massor av mjölk :(

Ja mängden mjölk är det inge fel på iallafall. Det var samma förra gången. Och då använder jag manuell pump.

Vad hade du för pump?
 
Idag är det fan inte kul. Det började redan igår, hur jag än sitter, ligger, står eller går så kan jag inte avlasta kroppen. Bäst är det när jag ligger, men det varar bara någon minut och sedan börjar det göra ont igen. Det konstiga är att det är ryggen som gör mest ont och den har jag inte känt av sedan nyår.

Fan vad jag är less nu...
 
@Tassetass
Känner igen det, och lider med dig. Till tröst kan jag bara säga att (åtminstone för mig), så kommer det och går det där. Hoppas det blir så för dig med :)
Jag har ju blivit frälst av akupunktur och massage - det är inget du testar/kan tänka dig testa för att få lite bukt med smärtan?
 
@Tassetass
Känner igen det, och lider med dig. Till tröst kan jag bara säga att (åtminstone för mig), så kommer det och går det där. Hoppas det blir så för dig med :)
Jag har ju blivit frälst av akupunktur och massage - det är inget du testar/kan tänka dig testa för att få lite bukt med smärtan?

Tack för sympatin, och jag hoppas att det släpper snart! Det är lite halvsvårt att koncentrera sig på tentaplugget när det hela tiden molar och värker överallt...

Maken masserade igår och det hjälper för stunden, ska leta fram vetekudden också. Akupunktur sitter tyvärr väldigt långt inne pga nålfobi...
 
Håller på att krevera här. Satans jävla människor det finns. :mad:

Jag skriver väldigt sällan på facebook, men när jag väl gör det så mynnar det ofta ut i att det är synd om min man :wtf:
Inte av mig då, utan av ett par andra.
När jag i vintras la upp bilder (sketchup) på blivande projekt, så var det synd om min man som fick slita med det.
Det är synd om min man som "inte får köra hoj".
Nu la jag upp att det var 7 dagar kvar till bf, då fick jag återigen att det var synd om min man.... På frågan "varför?" så blev svaret att han ju knappats kommer få sova någonting nu :banghead: (samtidigt fick jag förvisso ett pm om att det bara var på skämt, men ja, mina hormoner är inte på skämthumör.)

För tillfället vill jag bara kräka ut mig något jävligt sarkastiskt, men ja, det lär ju bara slå tillbaka och det blir ännu mer synd om min man som lever ihop med surkärring :grin:
 
Maken masserade igår och det hjälper för stunden, ska leta fram vetekudden också. Akupunktur sitter tyvärr väldigt långt inne pga nålfobi...
Boka massage hos en riktig massör som går igenom dig helt då! Brukar vara ofantligt skönt och nyttigt. :)
Annars kanske du kan låna/köpa en tens någonstans?
 
Håller på att krevera här. Satans jävla människor det finns. :mad:

Jag skriver väldigt sällan på facebook, men när jag väl gör det så mynnar det ofta ut i att det är synd om min man :wtf:
Inte av mig då, utan av ett par andra.
När jag i vintras la upp bilder (sketchup) på blivande projekt, så var det synd om min man som fick slita med det.
Det är synd om min man som "inte får köra hoj".
Nu la jag upp att det var 7 dagar kvar till bf, då fick jag återigen att det var synd om min man.... På frågan "varför?" så blev svaret att han ju knappats kommer få sova någonting nu :banghead: (samtidigt fick jag förvisso ett pm om att det bara var på skämt, men ja, mina hormoner är inte på skämthumör.)

För tillfället vill jag bara kräka ut mig något jävligt sarkastiskt, men ja, det lär ju bara slå tillbaka och det blir ännu mer synd om min man som lever ihop med surkärring :grin:

Jag älskar människor som omyndigförklarar andra på det sättet som dina bekanta gör med din man. För det är ju det de gör, de förolämpar honom verkligen genom sitt "inte får köra hoj" och stackars han som måste jobba med era projekt. Jag har fördomen att de som skriver sådär antingen hunsar själva eller blir hunsade och de vill att alla andra ska vara likadana så de inte behöver inse hur jäkla puckat det är...
 
Boka massage hos en riktig massör som går igenom dig helt då! Brukar vara ofantligt skönt och nyttigt. :)
Annars kanske du kan låna/köpa en tens någonstans?

Ska kolla om det finns någon bra massör i närheten, och jag ska till BM på torsdag så hon kanske kan hjälpa mig med en tens. :)
 
Jag älskar människor som omyndigförklarar andra på det sättet som dina bekanta gör med din man. För det är ju det de gör, de förolämpar honom verkligen genom sitt "inte får köra hoj" och stackars han som måste jobba med era projekt. Jag har fördomen att de som skriver sådär antingen hunsar själva eller blir hunsade och de vill att alla andra ska vara likadana så de inte behöver inse hur jäkla puckat det är...
Just det har jag börjat påpeka, då brukar det bli tyst... :grin:
 
Håller på atkonsekvenserna här. Satans jävla människor det finns. :mad:

Jag skriver väldigt sällan på facebook, men när jag väl gör det så mynnar det ofta ut i att det är synd om min man :wtf:
Inte av mig då, utan av ett par andra.
När jag i vintras la upp bilder (sketchup) på blivande projekt, så var det synd om min man som fick slita med det.
Det är synd om min man som "inte får köra hoj".
Nu la jag upp att det var 7 dagar kvar till bf, då fick jag återigen att det var synd om min man.... På frågan "varför?" så blev svaret att han ju knappats kommer få sova någonting nu :banghead: (samtidigt fick jag förvisso ett pm om att det bara var på skämt, men ja, mina hormoner är inte på skämthumör.)

För tillfället vill jag bara kräka ut mig något jävligt sarkastiskt, men ja, det lär ju bara slå tillbaka och det blir ännu mer synd om min man som lever ihop med surkärring :grin:
Sådana människor brukar jag plocka bort, eller strunta i konsekvenserna och svara nåt vasst:mad:. Länge sen jag såg nåt sånt faktiskt ;)
 
Jag har haft en ljuvlig morgon i solen :banana:. Red ut en timme och han var så fin trots att han vilat/skrittat några dagar. Igår stormade det som tusan här och han var mer i luften än på marken så jag insåg att såhär i v 39 kanske det är lämpligt att låta bli ;), men han skötte sig prima idag och jag är så fascinerad över att det fortfarande går. Börjar bli knivigt att ta sig av så snart blir det väl dags att låta honom (och mig) gå på vila.

Kan till min glädje dricka kaffe igen så efter turen fikade vi, jag och tillfälliga stallskötaren.

Ledigheten började tråkigt igår med spring i affärer och rastlöshet på kvällen så jag är glad att det vände idag och är än så länge en himla bra dag. Det känns som bebisen håller på att montera upp en byggställning i magen, inte helt bekvämt och hoppas det inte är så att hen vänt på sig :nailbiting:
 
Tack för sympatin, och jag hoppas att det släpper snart! Det är lite halvsvårt att koncentrera sig på tentaplugget när det hela tiden molar och värker överallt...

Maken masserade igår och det hjälper för stunden, ska leta fram vetekudden också. Akupunktur sitter tyvärr väldigt långt inne pga nålfobi...

Tens kanske?
 
Idag är det fan inte kul. Det började redan igår, hur jag än sitter, ligger, står eller går så kan jag inte avlasta kroppen. Bäst är det när jag ligger, men det varar bara någon minut och sedan börjar det göra ont igen. Det konstiga är att det är ryggen som gör mest ont och den har jag inte känt av sedan nyår.

Fan vad jag är less nu...
Åh, blä. Sympati härifrån också. Min rygg beter sig också lite så där ibland. Antar att dem har svårt att klara min viktuppgång. Helst vill jag ju bara röra på mig och värma upp den men då gör höfterna ont i stället!

Hoppas du får lindring av tens, massage eller nåt. Jag har tyvärr inte ett enda tips att komma med.
 
Jag har tränat bort amningsnapp två gånger.

Jag har börjat med att pumpa eller handmjölka bröstet så att det blir mjukt. Sen har jag tagit ena handen och tagit tummen och pekfingret ca 10 cm ifrån varandra och tryckt ihop bröstet så att det blivit platt med bröstvårtan längst ut. Bebisen behöver gapa stort (det funkar med en skrikande bebis ;)) och så har jag tryckt in så mycket bröst som möjligt i munnen. Nästan så man tror att bebisen ska kvävas men det gör den inte för de andas genom näsan. Sugreflexen sitter uppe i gomen så det är därför amningsnapp funkar så bra, den blir längre än bara bröstvårtan.

Tricket är alltså mjukt bröst och få upp bröstvårtan i gomen.

Prova varje gång du ammar. Ge det tio försök och funkar det inte så sätt på amningsnappen igen. Första barnet tog det ett par veckor. Andra barnet ett par dagar. Barn är olika och bröst är olika. Sen behöver du en rejäl portion tålamod men det har du nog redan insett :)

Lycka till!
Miks

Tack för jätte bra svar. Bra att höre från någon annan som fått till det. Jag har provat lite mer nu, men det är det och få nog med bröst inn i mun. Även om dom är mjuka så blir det inte så mycket då jag har båda små bröst och vårter. Men han fått tag nån gång, men släpper före han är klar. Tror nog också han tar lite snålt grepp, men det er ju som sagt svårt att få inn nog. Men det märker jag vel om det blir sår. Han gaper ju stort. Får bare fortsätta att prova och inte ha för bråttom.
 
Tack för jätte bra svar. Bra att höre från någon annan som fått till det. Jag har provat lite mer nu, men det är det och få nog med bröst inn i mun. Även om dom är mjuka så blir det inte så mycket då jag har båda små bröst och vårter. Men han fått tag nån gång, men släpper före han är klar. Tror nog också han tar lite snålt grepp, men det er ju som sagt svårt att få inn nog. Men det märker jag vel om det blir sår. Han gaper ju stort. Får bare fortsätta att prova och inte ha för bråttom.
Fortsätt prova! Om han tar det då och då så är han nog på väg! När han väl har ett bra tag ska hela bröstvårtan och en stor del av vårtggården vara inne i munnen. Även om brösten inte är så stora så kanske du kan klämma ihop så att det blir platt så att han får in mer i munnen. Vissa kallar det för hamburgergreppet för att bröstet blir som en hamburgare för barnet!

Kämpa på så lossnar det nog snart! Ni verkar vara på rätt väg!

Mvh Miks
 
Yey! Lillfröken fick utpumpad mjölk i flaska av pappa och somna i hans knä så jag fick skura klart golvet och sitta själv en stund :) Ska passa på att gå ut till hästarna nu för han har en till flaska att ta till om det behövs :)
 
Bm besök idag. v38+6.
Magmåttet minskat med 1 cm, troligen pga av att hon sjunkit ner ganska mycket. Men fortfarande inte fixerad :meh:
Akupunktur idag igen, fick två nålar fram, och 4 bak. Och jävlar vad de kändes idag :D Ett par rejält ömma punkter hon prickade in. Men det känns bra då jag redan nu känner att smärtan lättat i ljumskarna/undersida av mage.
Så skönt att kunna vara lite rörlig igen, även om det känns helknast att vara mer rörlig i v39 än vad jag varit från vecka 25 och fram till för två veckor sen :p
 
Bm besök idag. v38+6.
Magmåttet minskat med 1 cm, troligen pga av att hon sjunkit ner ganska mycket. Men fortfarande inte fixerad :meh:
Akupunktur idag igen, fick två nålar fram, och 4 bak. Och jävlar vad de kändes idag :D Ett par rejält ömma punkter hon prickade in. Men det känns bra då jag redan nu känner att smärtan lättat i ljumskarna/undersida av mage.
Så skönt att kunna vara lite rörlig igen, även om det känns helknast att vara mer rörlig i v39 än vad jag varit från vecka 25 och fram till för två veckor sen :p

Ujj jag får rysningar av att läsa om din akupunktur :nailbiting::nailbiting:

Mvh nålrädd :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
402
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 855
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 007
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 237
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp