Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ujj jag får rysningar av att läsa om din akupunktur :nailbiting::nailbiting:

Mvh nålrädd :D
Jag är/var också nålrädd, men har sen förra graviditeten lyckats övervinna en stor del av rädslan. (så länge jag inte ser nålarna så går allt bra)

Träffar hon en öm punkt så gör det jäkligt ont - men smärtan håller bara i sig i 1-3 sekunder. Sen kan det göra lite ont när hon är och snurrar på nålarna, men oftast inte lika illa.

Och med tanke på vilken nytta de jäkla nålarna gör, så står jag gladeligen ut med den korta extrasmärtan :)
 
Åh min älskade sambo har masserat mina underben i två timmar medan vi tittade på film :love: Min RLS blir inte direkt bättre av den här viktuppgången och allt stillasittande men nu klarade jag faktiskt att titta på en hel film utan att bryta ihop :) känner mig mer avkopplad än på länge och hoppas på att det ska leda till en hel natts sömn!
 
@Melisen Åh fy för rls! Det går liksom inte att förstå hur jobbigt det är om man inte haft det själv. Jag bröt också ihop när vi kollade på film. Ingenting hjälper ju liksom! Mitt rls har nästan försvunnit efter att bebisen kommit. Hoppas ditt blir bättre!

Mvh Miks
 
@Melisen Åh fy för rls! Det går liksom inte att förstå hur jobbigt det är om man inte haft det själv. Jag bröt också ihop när vi kollade på film. Ingenting hjälper ju liksom! Mitt rls har nästan försvunnit efter att bebisen kommit. Hoppas ditt blir bättre!

Mvh Miks

Ja det är verkligen en värdelös åkomma! Men peppar peppar så har inte graviditeten medfört så mycket extra problem förrän nu sista tiden, var rätt orolig för det innan...
 
Igår hade jag heldag på stan vilket var lite optimistiskt, somnade strax efter 21 och idag ska jag bara ta det lugnt hemma. När maken kommer hem ska vi göra våfflor och sen ska jag iväg på fotvård :)

Efter igår känns det extra välbehövligt att få fötterna masserade och fixade.
 
Igår hade jag en riktigt bra dag! Kände mig pigg och stark trots bula och alla extrakilon, det var upplyftande :D
På eftermiddagen var vi inne och skrev på faderskapspappren, så nu har bebisen fått en pappa. Hon vi var i kontakt med var jättetrevlig, men jag kan inte låta bli att tycka det blir stolpigt att hon ska sitta och beräkna konceptionstid efter födelsevikt...

Vi hade fått svar på vattenprovet från brunnen vi tog igår också. Allt såg bra ut bortsett från att flourid-halten var lite för hög - gränsen gick vid 1,3 och vi hade 1,6. Läste att vid 1,5 skulle vattnet inte ges till barn under halvåret och för 1,6 inte till barn under 1,5 års ålder. Någon som har erfarenhet? Sambon hade läst att de sänkt halten för flourid för inte så länge sedan.
I huset jag växte upp i var flourid-halten också lite för hög och jag vet att min mamma fick köra hem dricksvatten i dunkar till mig. Jag har fått vita pigmentfläckar på mina tänder i alla fall och det är ingenting som stör (brukar tvärtom få frågan hur jag gjort för att få så vita tänder ;)).
 
Puttar upp så den är hyffsat lätt att hitta igen :p


MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka flicka 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Namn klart :)
 
På eftermiddagen var vi inne och skrev på faderskapspappren, så nu har bebisen fått en pappa. Hon vi var i kontakt med var jättetrevlig, men jag kan inte låta bli att tycka det blir stolpigt att hon ska sitta och beräkna konceptionstid efter födelsevikt...
Visst känns det jättemärkligt att de ska räkna ut det efter födelsevikten! Det kan ju skilja sig jättemycket mellan bebisar. Och vad spelar konceptionstiden för roll egentligen? Känns så löjligt att de ska räkna ut när vi hade sex tillsammans ;).
 
Jag har haft ett tilltagande illamående sedan sent igårkväll och det är tydligen ett symptom på havandeskapsförgiftning så nu väntar jag på att bli uppringd av min BM. Kräks inte men går oftare på toaletten än vanligt men illamåendet består. Känner mig en smula febrig så kanske är jag "bara" sjuk. Oroligt är det hur som helst. Gillar inte att inte må bra och framförallt inte att inte ha koll på varför.
 
Jag har haft ett tilltagande illamående sedan sent igårkväll och det är tydligen ett symptom på havandeskapsförgiftning så nu väntar jag på att bli uppringd av min BM. Kräks inte men går oftare på toaletten än vanligt men illamåendet består. Känner mig en smula febrig så kanske är jag "bara" sjuk. Oroligt är det hur som helst. Gillar inte att inte må bra och framförallt inte att inte ha koll på varför.
Isch.
Har du några andra symptom på havandeskapsförgiftning? Huvudvärk, ont under revbenen, yr?
Hur har ditt blodtryck varit innan?

Det behöver inte vara så illa, bara så du vet. Jag har gått med illamående från och till senaste veckorna, det kommer oftast när hon ligger och trycker till mot magsäcken (tror jag....)
 
Jag har lite huvudvärk/tryck över ögonen men det kan likväl vara stress och oro. Mitt blodtryck har legat bra fram till de sista två kontrollerna då det tydligen stigit. Trodde jag ätit för mycket chips ;-), men det håller i sig oavsett byte av ställning/rörelse/frukost.
 
Jag har lite huvudvärk/tryck över ögonen men det kan likväl vara stress och oro. Mitt blodtryck har legat bra fram till de sista två kontrollerna då det tydligen stigit. Trodde jag ätit för mycket chips ;-), men det håller i sig oavsett byte av ställning/rörelse/frukost.
Isch, låter ju som om du skulle kunna ha flera symptom då... Håller tummarna för att det inte är något!
 
Igår hade jag en riktigt bra dag! Kände mig pigg och stark trots bula och alla extrakilon, det var upplyftande :D
På eftermiddagen var vi inne och skrev på faderskapspappren, så nu har bebisen fått en pappa. Hon vi var i kontakt med var jättetrevlig, men jag kan inte låta bli att tycka det blir stolpigt att hon ska sitta och beräkna konceptionstid efter födelsevikt...

Här var det inget prat alls om födelsevikt kontra tillverkningsdatum...? Eller kommer det hem något papper efter födseln där man ska uppge födelsevikten och sedan så sitter någon på ett kontor någonstans och försöker räkna ut vilket datum tillverkningen skedde? Till vilken nytta då? Löjligt, det verkar ju skilja en hel del på hur stora bebisar är när de föds... :confused:
 
Här var det inget prat alls om födelsevikt kontra tillverkningsdatum...? Eller kommer det hem något papper efter födseln där man ska uppge födelsevikten och sedan så sitter någon på ett kontor någonstans och försöker räkna ut vilket datum tillverkningen skedde? Till vilken nytta då? Löjligt, det verkar ju skilja en hel del på hur stora bebisar är när de föds... :confused:

Ja, vi ska ringa till henne när bebisen är född och uppge födelsevikt, så hon kan räkna ut ett tillverkningsdatum...
På pappret vi skrev på igår var datum för tillverkning någon gång mellan juli-oktober, "generöst satt" och vi hade ingenting att oroa oss över. Toppen :meh:
Vissa dagar hade det varit väldigt behändigt och bekvämt att vara gift...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
402
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 855
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 007
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 237
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp