Ulrika

Trådstartare
Jag har alltid tyckt att våren är den finaste årstiden på åren. Jag mår bra i hela min själ av våren snart är här på riktigt och att blommorna börjar knoppa och fåglarna kvittra igen! Det känns som en nystart, vintern i år har känts väldigt mörkt och tung i år för mig.

Men nu börjar jag blomma ut igen till den person jag egentligen vill vara året runt!

Jag ser fram emot många sena kvällar ute i värmen och att grilla!

Någon mer här som älskar våren? Någon som kanske redan hunnit tända grillen och börjat frö nya växter i rabatten?

Allt det bästa till er!

Sv: Våren

Nä.

Jag gläds åt att det börjar gönska, men blir låg av omvälvningen från mörkt till ljust.
Jag gillar svala somrar och jag älskar hösten med färgerna, ljuset, de mognande grönsakerna och frukterna.

Grillen? Inte den heller. Jag bor ensam och att ödsla en massa kol på att hetta upp en ensam pyttig köttbit kostar mer än det smakar. SÅ gott är inte det grillade.

Men ni grillfrälsta vårdyrkare får gärna försöka omvända mig. Känner mig lite ensam i den här vårantipatin. ;)

Jag älskar också våren! Det är så härligt med ljuset, att det händer så mycket i naturen, att det är lagom varmt och att det är enklare att vara ute längre.

Nä.

Jag gläds åt att det börjar gönska, men blir låg av omvälvningen från mörkt till ljust.
Jag gillar svala somrar och jag älskar hösten med färgerna, ljuset, de mognande grönsakerna och frukterna.

Grillen? Inte den heller. Jag bor ensam och att ödsla en massa kol på att hetta upp en ensam pyttig köttbit kostar mer än det smakar. SÅ gott är inte det grillade.

Men ni grillfrälsta vårdyrkare får gärna försöka omvända mig. Känner mig lite ensam i den här vårantipatin. ;)

Men åh, grillat är ju faktiskt väldigt gott. Du kan ju köpa en Gasolgrill istället för kol då så blir det kanske lite mer sparsamt. Men ibland får det goda kosta lite kan jag tycka =) Man måste unna sig, och så är det ju så härligt att äta ute och det är själva grillningen i sig som är mysig tycker jag. Att laga mat utomhus är så härligt!

Jag älskar också våren! Jag har blivit med trädgård och springer runt med stor förtjusning och kollar på allt som kommer upp. :) Det kommer bra mycket mer påskliljor än jag hade trott, och krokusar och snödroppar precis överallt! Jag planterade lite lökar förra året och väntar med spänning. Många är på väg upp, dock vet jag inte alls hur det går för kvicklöken och hyacinterna ännu...

Spanar noga på påskliljorna och hoppas den första vill blomma till helgen när det blir lite varmare och soligare igen! Det är såååå nära och jag är fånigt spänd av förväntan. Jag vet ju hur en påsklilja ser ut... men ändå. :D

Men åh, grillat är ju faktiskt väldigt gott. Du kan ju köpa en Gasolgrill istället för kol då så blir det kanske lite mer sparsamt. Men ibland får det goda kosta lite kan jag tycka =) Man måste unna sig, och så är det ju så härligt att äta ute och det är själva grillningen i sig som är mysig tycker jag. Att laga mat utomhus är så härligt!

Aha - jag inser att jag är räddningslöst förlorad.

Avskyr att sitta ute och ÄTA. Sol i ögonen eller flugor överallt. Gärna en fika men att sitta med sås och kött bland insekter i solgasset - näe vet ni vad. Så äckligt!

Aha - jag inser att jag är räddningslöst förlorad.

Avskyr att sitta ute och ÄTA. Sol i ögonen eller flugor överallt. Gärna en fika men att sitta med sås och kött bland insekter i solgasset - näe vet ni vad. Så äckligt!

Grillat i kolgrill är ju såååå gott! Om det görs rätt..
Gasolgrill är ingen höjdare däremot.

Vart sitter du ute för att ha flugor överallt? Det är inget jag haft problem med.
Jag älskar att sitta ute och äta men vill inte ha solen i ögonen, lagom skuggigt är skönt :)

Till TS jag älskar alla årstider men vår och sommar lite extra, jag älskar ljuset och den fräscha vårluften.
Grönska och bara härligt :)

Men jag gillar hösten och en riktig vinter med en massa snö också.
Däremot gillar jag inte mörkret det för med sig.

Vart sitter du ute för att ha flugor överallt? Det är inget jag haft problem med.
Jag älskar att sitta ute och äta men vill inte ha solen i ögonen, lagom skuggigt är skönt :)
.

Överallt.
Flugor, steklar, allt möjligt. Dessutom har alltid en av personerna solen i ögonen om man sitter runt ett bord. Antingen får man kisa mot solen eller så bränner den på ryggen. Dessutom blåser servetten bort.

Att sitta med en tallrik - det gör man inomhus. Vindstilla, utan solgass, utan insekter.
Basta!

(nä, picnic är inte nåt för mig heller ;) )

Överallt.
Flugor, steklar, allt möjligt. Dessutom har alltid en av personerna solen i ögonen om man sitter runt ett bord. Antingen får man kisa mot solen eller så bränner den på ryggen. Dessutom blåser servetten bort.

Att sitta med en tallrik - det gör man inomhus. Vindstilla, utan solgass, utan insekter.
Basta!

Haha tjuriga gamla tanten :D

Det är ju skuggigt och skönt och man sitter i tex en mysig Syrén berså, annars finns det ju olika sorter av parasoll ;)
Strunta i servetten så kan den inte blåsa bort :)

Var långt från dyngstacken så är det inte en massa flugor och insekter ;)

Om du ändå någon gång skulle få för dig att sitta ute med mat, använd tunga linneservetter. De flyger inte bort. :)

Överallt.

Basta!

Åh, äntligen en som resonerar som jag! :banana::banana:
Har väldigt svårt att få någon som helst förståelse för det i min familj; de vill helst äta ute så snart det är plusgrader och inte regnar... :yuck:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 679
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 340
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 137
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Diabetes typ 1, hur stöda?
  • Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCVIII