Värdelösa filmer (lista)

Sv: Värdelösa filmer (lista)

KL
Austin Power-filmerna
Star Wars
Mumien-filmerna
Twilight (det sämsta som någonsin hänt filmvärlden :p )
Django Unchained
Trainspotting
Book of Eli
Robin Hood - men in tights
The shining
The Stig-Helmer story (visst heter den så?)

Avatar var en för lång och modern variant av braiga Pocahontas. Fin gjord dock.
Cloverfield var dötrist samt Hugo Cabret

Thankskilling. Där går gränsen för vad jag klarar av att genomlida i TV-soffan.

kl

Finns en massa ruttna komedier och b/c/d/...filmer men en film jag hade bra förväntningar på var Pans labyrint som visade sig vara ett riktigt bottennapp. Har försökt se den 3 gånger men aldrig nått särskilt långt innan jag stängt av.

Rätt kul vad olika smak man har, flera filmer som nämnts tycker jag är bra :p

Haha vad tusan, den är jättebra ju. :D Om än rätt hemsk!

Just nu kommer jag bara på Sagan om Ringen-filmerna. Bedrövligt dåliga! Jag såg alla tre på bio (blev bjuden på samtliga) men somnade. De enda gångerna jag somnat på bio.

Åter igen - bra filmer ju! :p Fast nu har jag sett dem så många gånger att jag inte har nån större lust att se dem igen på ett bra tag.

Ah men det är ju värsta kultklassikern Hotet från underjorden! Jag älskar den:D!!

Haha jag tänkte samma sak! Jag tycker nästan Mars Attacks hamnar lite på samma nivå hehe... Har dock inte sett den sen jag var typ 10 år. :p

Jag kommer bara på gamla dåliga filmer nu... Som The Brady Bunch och Serial Mom.
Samt Old Boy. Se inte den. Stark rekommendation.

Old Boy är väl bra? Varför gillade du inte den?

Just nu kommer jag bara på Sagan om Ringen-filmerna. Bedrövligt dåliga! Jag såg alla tre på bio (blev bjuden på samtliga) men somnade. De enda gångerna jag somnat på bio.

Va? :O De som är de vackraste och bästa filmerna som någonsin gjorts på de bästa böckerna! :O

Oj, såg nu att den fått 8,4 på IMDB?! Jag såg den på bio för ungefär jättelängesen så jag minns inte så mycket. Förutom att jag inte hörde ett enda positivt ord om den efteråt när man lämnade biografen, jag var lite äcklad (en av få detaljer jag minns från filmen) och jag uppskattade den inte... Men kanske borde se om den?

se om den! jag minns den som bra, många koreanska filmer är lite svåra men grymt bra ändå.

ska nog också se om den tror jag :D

Ja jag har klassat den som sämsta ever, är alltid den jag först tänker på när ämnet är dålig film... :p Känns onekligen som om jag har riktigt dålig filmsmak när Imdb säger så tvärt emot, haha!

KL

Sämsta filmen jag någonsin sett är Taxidermia. En ungersk film:

Gyorgy Palfi's grotesque tale of three generations of men, including an obese speed eater, an embalmer of gigantic cats, and a man who shoots fire out of his penis.

Lätt det skabbigaste jag sett. Nånsin. Det var inte ens scenen med snubben som knullade en död gris som var den äckligaste utan snarare när speed eatern åt - FY FAN SÄGER JAG BARA.

Borde fattat att jag inte skulle gå och se den när min kompis frågade mig "Har du sett trailern för Taxidermia som filmklubben visar? Inte? Bra! För alla som sett den vägrar gå med mig". IDIOTNIPHREDIL.

Senast ändrad av en moderator:

Eller så har imdb fel! Jag minns den som bra. Vi får bägge se om den och återkomma :idea: :D

KL

Den första Hamiltonfilmen. Jag somnade i biosalongen.
Har inte sett uppföljarna av förklarliga skäl..

King Arthur, såg den på bio och va nära att gå därifrån.

Sämsta filmen all times är The Room. den är så ofantligt dålig att man inte tror att den existerar. Som tur är så behöver man inte se hela filmen för att njuta av detta lågvattenmärke inom filmhistoria, man kan titta på den här istället

http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/thatguywiththeglasses/nostalgia-critic/25743-the-room[/URL]

YOU ARE TEARING ME APART LISA!
http://www.youtube.com/watch?v=Tng4OluHqsk - Måste ses! (Klippet alltså)

Matrix-filmerna är sjukt dåliga. Har försökt se en hel film av dom men varje gång somnar jag efter ca 20 minuter(till min dåvarande sambos stora förtret)
Bang bang boomerang Svenska film med Mikael Persbrandt. Var för just honom jag trodde den skulle vara bra man ack va jag bedrog mig....
Stieg Larsson-trilogin Jag klarar inte av han som har huvudrollen(kommer inte ens ihåg namnet nu). Och så var böckerna såå mycket bättre.
Jurkyrkogården Blev sjukt besviken när jag såg den på bio efter att ha läst boken innan.
Sex and the city-filmerna Serien var sju mil bättre..minst...

Jo, försökte se Tinker, taylor, soldier, spy. Efter en halvtimme tittade min kompis på mig och sa: -du tycker också det här är helt värdelöst va? Vi stänger av. Gärna, var min enda kommentar. Det fanns absolut ingenting som fångade mitt intresse i den.

Ni missade absolut ingenting. Önskar jag hade gjort det samma. :p Det var en enda scen som berörde, och den får mig fortfarande att gråta hysteriskt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka