Vårdbidrag...hrm..

Sv: Vårdbidrag...hrm..

Man får det för att inte ha barnet inom barnomsorgen.
Hur man löser det på annat sätt är upp till en själv.

Så dels får man 3000:- och dels så sparar man 1200:- på dagisavgifterna.
Jobbar man några nätter eller helger på det så går det nog runt för många.

Jippie, då kan det alltså bli dyrt för min kommun att INTE ge mig dagisplats :p
 
Sv: Vårdbidrag...hrm..

Jippie, då kan det alltså bli dyrt för min kommun att INTE ge mig dagisplats :p

Det beror ju på om din kommun väljer att införa vårdnadsbidraget eller inte. Det lär ju bli vanligare att borgerliga kommuner inför det här än att sossestyrda gör det.
 
Sv: Vårdbidrag...hrm..

KL

Nu måste jag tillägga(om jag inte redan gjort det), att detta troligtvis inte kommer gälla hela landet, tydligen är det de kommuner som vill införa vårdnadsbidrag som kommer göra det, inte de som inte vill.
Det är alltså helt frivilligt & en kommun kan bestämma sig för att de inte vill införa detta.
Alltså kan nog de som bor i sosse styrda kommuner glömma att kunna ta del av vårdnadsförslaget.
Det är ju synd, vi hade bestämt att jag skulle vara hemma med barnet & sambon skulle jobba, men tyvärr bor vi just i en sossestyrd kommun så det kommer nog inte att gå.
 
Sv: Vårdbidrag...hrm..

kl
detta kommer de som har det välställt kunna nyttja. de som ite tjänar så bra kommer troligen INTE ha råd att nyttja detta.

men det är ju som de flesta saker som denna regeringen gör... gynna de rikaste...
 
Sv: Vårdbidrag...hrm..

kl
detta kommer de som har det välställt kunna nyttja. de som ite tjänar så bra kommer troligen INTE ha råd att nyttja detta.

men det är ju som de flesta saker som denna regeringen gör... gynna de rikaste...

Fast dte blir ju minst skillnad i inkomst om de mindre välbetalda utnyttjar det. Och som sagt man får arbeta, men inte nyttja dagis. Jag kommer nog att försöka arbeta tidiga mornar innan sambon gått (man kan ju dela ut morgontidningar), alt. arbeta extra på helger och kvällar. Det går om man vill, men vissa säger snabbt "att de bara gynnar de rika", det tycker jag är svagt!
 
Sv: Vårdbidrag...hrm..

Fast dte blir ju minst skillnad i inkomst om de mindre välbetalda utnyttjar det. Och som sagt man får arbeta, men inte nyttja dagis. Jag kommer nog att försöka arbeta tidiga mornar innan sambon gått (man kan ju dela ut morgontidningar), alt. arbeta extra på helger och kvällar. Det går om man vill, men vissa säger snabbt "att de bara gynnar de rika", det tycker jag är svagt!

fast de som är mindre välbeställda har svårt att nyttja detta.
 
Sv: Vårdbidrag...hrm..

Det beror ju på om din kommun väljer att införa vårdnadsbidraget eller inte. Det lär ju bli vanligare att borgerliga kommuner inför det här än att sossestyrda gör det.

Ja precis, och jag har ingen aning om hur det är i min kommun....

Jag jobbar så jag tjänar ca 3200 efter skatt varje månad och jag har INTE dagisplats till mina barn då min kommun envisst vägrar att ge mig en 5h/dag 3dagar/ vecka plats och bara erbjuder dagis tre timmar om dagen på tider som krockar med min arbetstid.

Min mamma och min syster passar mina barn när jag jobbar. Har funkat så i snart 2 år, men det ÄR kämpigt att hitta någon som kan och vill ta hand om dem när jag jobbar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 788
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Queen
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 077
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp