Eftersom reglerna sa från 1 mars och framåt, och jag är i full gång med att läsa, så kan jag kryssa en del rutor och direkt få ett bingo
Ignorera svengelskan och de inte helt lyckade illustrationerna i bokbingorutorna
För rutan med en bok som är i en serie med minst 3 delar - "Skinwalker", av Faith Hunter. En urban fantasy bok fylld med vampyrer, skepnadsändrare och häxor, och med en, boktavligt talat, kick-ass heroine. Det vill säga liknande med t.ex. Ilona Andrews och Patricia Briggs, för de som gillar den typen av böcker (jag gör det i alla fall
). Det är första boken jag läser av Hunter, men det kommer troligtvis bli fler.
För rutan med en bok som utspelar sig före 1900 - "Bringing Down the Duke", av Evie Dunmore. En historical romance som utspelar sig i England på viktoriansk tid. Definitivt läsvärd om man gillar regency historical romance, t.ex. Julia Quinn eller Lisa Kleypas. Det var hennes första bok, så det blir intressant att se hur hennes framtida böcker blir.
För rutan med en bok som har minst 6 ord i titeln - "Cloudy with a Chance of Witchcraft", av Mandy M. Roth. En paranormal romance publicerad i år, även det en debutroman. Boken har ett liknande upplägg som Kristen Painter's böcker, med en värld där det finns övernaturliga väsen vilket vanliga människor inte vet om, och att det finns en stad där en hel del övernaturliga är bosatta och som använder det som tema för att gömma sig in plain sight. Trevlig, men inte något underverk precis och jag får se om jag kommer läsa mer av henne i framtiden.
För rutan med en bok där någon dör - "Lake Silence", av Anne Bishop. Det är del 6 i hennes serie "The Others", och den första boken med nya huvudkaraktärer där de tidigare huduvkaraktärerna bara är med som biroller. Det är en urban fantasy av ett lite mörkare slag, men väldigt bra böcker (även enligt mig som avskyr allt som har med skräck att göra
). Dock inte riktigt i nivå med första och andra boken i serien, vilka jag tycker ha varit bäst hittills (kanske jag kan läsa om igen för krysset för omläsning av gammal favorit?)
Och sista rutan som ska kryssas nu, och då även första bingot, en bok där en verklig person figurerar på något sätt - "Red, White and Royal Blue", av Casey McQuiston. En mycket bra och trevlig romance-bok, där sonen till USA's president blir kär i en av Englands prinsar. Den hamnade på min att-läsa lista efter att jag scrollade igenom förra årets Goodreads Choice Awards på jakt efter bra böcker, och den här vann då romance-kategorin. Vilket jag förstår helt och hållet nu efter att ha läst den! Som sagt - mycket bra och trevlig bok, vilket passar mig perfekt