Sv: Vara borta från jobbet pga sjuk häst???
Jag skulle ringa mitt jobb och säga som det är, min häst står med fång och jag har ringt på jourveterinär. Jag kan inte komma som läget ser ut nu men jag hör av mig eller kommer in så fort jag vet mer. Punkt!
Detta har faktiskt en arbetsgivare frågat mig på en arbetsintervju någon gång när jag berättade att jag hade en häst och att det var mitt "allt" just då.
"Om hästen blir sjuk, skulle du åka från jobbet då?"
Jag svarade "Utan att tveka en sekund! Men jag vet hur man prioriterar och hittills på de 10 år jag haft hästen så har jag aldrig behövt göra det. Men visst, ringer dom och säger att min häst är ute och springer på E18, nog 17 åker jag från jobbet direkt!"
Och vet ni, jag fick det jobbet efter att arbetsgivaren haft över 50 intervjuer under 2 veckors tid!
Det lönar sig att vara ärlig! Och hur jag löser den dagen borta sedan blir ett senare problem men antingen med flextid eller semesterdag skulle jag tro. Jag har aldrig sjukat mig själv för att åka och ta hand om hästen, däremot har jag gått tidigare från jobbet och tagit ut komptimmar men då har det varit planerat.
Akut från jobbet har jag, tack och lov, aldrig behövt åka än så länge!