Våra blivande dressyrhästar

@Fenestra precis som för din HC är det bara manen som är blond! Svansen är iofs blandad men luggen har alltid varit fuxfärgad..

Jag tror att hon blir normal fux som äldre, tyvärr, för det klär henne :D

@sassiball tack! det känns som om hon har slutat dra iväg så fort på höjden nu och växer i lagom takt, resultatet blir en jämnare och rundare häst :banana:

Din fölis är bedårande!

Ja mamman är född 2010, det stämmer. Det är jätteroligt med föl ;) men lite nervöst också, man är livrädd för att de ska drabbas av något.

@Gimlan hihi det är underbart :D men han både galopperar och travaren en ur sadeln!:angel: Blir mycket träning för matte :D
Haha, herregud, jag förstår inte hur man ens kan lära sig att sitta i traven på en sådan stor häst... Jag är imponerad - det har jag sagt förut och jag lär säga det igen. ;)

*kl*

Min "blivande dressyrhäst" verkar bli... blivande hopphäst... :banghead: Hon är visserligen jättefin att rida när hon är på plats - men det vore lögn att säga att hon visar lika mkt kapacitet för krumelurer på backen som för hoppning än så länge... Nåväl, kommer väl ha ännu en hopphäst att slösa bort på dressyrridning framöver gissar jag. :D

Hon kan dock se dressyrig ut när hon vill...

Prick3.jpg

Helst gör hon dock det här:

Prick2-1.jpg

Treårs närmar sig - så nu börjar det bli lite nervöst faktiskt. Har aldrig visat unghäst tidigare så känner mig rätt nollad...

@SaraMara haha nä just nu undrar jag detsamma:nailbiting: Red barbacka häromdagen ute i skogen(eller hade en barbackapad ju) o skulle trava, herregud så svårt det var, tur jag har en så snäll häst :o Är en riktig barbacka-Nisse i har alltid ridit barbacka på min förra gigant på 185+ cm, men Royal har mycket mer gång, så det blir en större utmaning tror jag minsann :D

Hon är jättefin! Dressyr som hopphäst
:love:

@SaraMara haha nä just nu undrar jag detsamma:nailbiting: Red barbacka häromdagen ute i skogen(eller hade en barbackapad ju) o skulle trava, herregud så svårt det var, tur jag har en så snäll häst :o Är en riktig barbacka-Nisse i har alltid ridit barbacka på min förra gigant på 185+ cm, men Royal har mycket mer gång, så det blir en större utmaning tror jag minsann :D

Hon är jättefin! Dressyr som hopphäst
:love:

Haha, du lär bli sjuuukt vältränad. ;) Men att rida barbacka på en ungis i den storleken. Har du ingen insikt om att du är dödlig människa? :P

@SaraMara Haha kanske väger upp med så mycket onyttigheter jag stoppar i mig jämt då :angel::up:
Hihi jodå, kanske glömmer det ibland :devil:, men det känns som att allt är möjligt med denhär hästen!:love:

Haha, herregud, jag förstår inte hur man ens kan lära sig att sitta i traven på en sådan stor häst... Jag är imponerad - det har jag sagt förut och jag lär säga det igen. ;)

*kl*

Min "blivande dressyrhäst" verkar bli... blivande hopphäst... :banghead: Hon är visserligen jättefin att rida när hon är på plats - men det vore lögn att säga att hon visar lika mkt kapacitet för krumelurer på backen som för hoppning än så länge... Nåväl, kommer väl ha ännu en hopphäst att slösa bort på dressyrridning framöver gissar jag. :D

Hon kan dock se dressyrig ut när hon vill...

Prick3.jpg

Helst gör hon dock det här:

Prick2-1.jpg

Treårs närmar sig - så nu börjar det bli lite nervöst faktiskt. Har aldrig visat unghäst tidigare så känner mig rätt nollad...
Snygg häst. Ser äldre ut än sina 3år:)

Nu börjar min 4åring kännas som en riktig dressyrhäst;) Fick hjälp av en duktig unghästutbildare med ridningen och både jag och hästen fick en skjuts framåt.
Behövde börja våga kräva mer av hästen även om han är en "yangster". Helt plötsligt har jag en riktigt trevlig 4åring med en ridkänsla jag inte hittat hos någon annan häst innan:love:

Återkommer med bilder....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka