Våra blivande dressyrhästar

Han var lite slängig med huvudet idag men nytt bett (gått från 3delat baucher till vanligt 2 delat tränsbett) och inte längre remont så han kollade väl läget med huvudet. I övrigt var han fin idag. I morgon ska hon sitta en kortis på honom med och på lördag blir det allvar ;) Räknar dock med att han gör slut med mig i morgon efter blivit badad och knoppad :rofl: Han var arg nog i tisdags efter kortat och tunnat manen ;)

Hoppas jag du har rätt i :) Får bildbomba Buke på lördag kväll sen. Hoppas lyckas filma med :)

Fint steg över bommarna, det kommer säkert gå bra :)

Tips om man vill fejka en snyggare överlinje - Gör knopparna lite glesare och få hästen sen att typ ta en godis från marken så de bullar upp sig lite :p Totilas-avkomman som Mattias Jansson visade körde den stilen och jag tror faktiskt man får lite mer poäng om det ser lite flott ut.

Va jag önskar att jag kunde göra sådana knoppar, men jag kan inte ens göra vanliga. Funderar på att byta gren, till "krypunderlitethinder" eller nåt.

Lycka till Ackio!

DSCF0237-Kopia2_zpsbcd7f85d.jpg

Slänger in en bild till på lillkillen. Faktum är att både mor och son är blivande dressyrhästar, mamman är enbart grundriden då hon bara är 4 år i år.
Va fin! Vad är det för stam? :)

@Ackio jag gillar verkligen din häst mer o mer för varje gång du lägger in nytt! superfin! Och glömmer aldrig första löshoppningsfilmen...harkel.. den gjorde min dag :rofl:

Stooooort lycka till imorgon!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka