Här kanske vi kan vara med, tanken är i alla fall dressyr i framtiden. Jag har en new forest född -10 som jag tänkte tävla mot de stora hästarna, hon är aldrig mätt mer än av mig på hemmaplan, och det resultatet vågar jag inte ge mycket för, men skulle tippa på att hon ligger någonstans mellan 1,40-1,45, den lite mer grova modellen på ponny. Tråkigt nog är hon aldrig visad på några premieringar, jag köpte henne som ett- och ett halvt-åring, och uppfödaren hade inte direkt prioriterat henne, och vi kom aldrig riktigt ifatt till treårstesten, men jag har inte helt avskrivit planerna på kvalitén i höst.
Själv är jag egentligen helt grön inom dressyr, gammal hoppryttare på ponny som trillade av och aldrig riktigt kom tillbaka på samma nivå i hoppningen igen efter det, så jag bestämde mig för att satsa på dressyren istället. Nuvarande har ett helt okej steg vad jag som total lekman kan se, och går i hyfsad form i skritt och trav, galoppen börjar komma igen efter vintervilan. Vi kommer aldrig tävla några högre klasser, mest på grund av hennes storlek och min okunskap, men skulle gärna vilja komma ut och nosa litegrann på tävlingslivet i alla fall.