Våra blivande dressyrhästar

Sv: Våra blivande dressyrhästar

Storm fick åka och springa över några bommar för första gången idag. Ett år till treårs, så det är väl dags att börja öva nu!

ututuitir67868686868_by_erehsidne-d7d43cc.jpg

808078978979789_by_erehsidne-d7d438d.jpg

Spänd liten ponny, men hon skötte sig fint. Första gången hon är iväg från gården sedan 8 månaders ålder, och då åkte vi till Ultuna. :p
https://www.youtube.com/watch?v=7Pvf8MxwaL4&feature=youtu.be

Men det är även en mycket söt liten ponny :D

Poletten har ramlat ner och ridningen fungerar riktigt bra på min blivande 3 åring.
Ska bara bli lite mer självgående så ryttaren slipper driva så mycket.

10155337_443488989087659_1992104528_n.jpg

Tack så mycket och det samma till din!
Å visst är det skönt att vara hästägare och stå på marken medans någon annan gör underverk med ens häst ;)

Oh ja ;) Bara stå där och sträcka på sig haha. Vara mallig över hur fin häst man har. Men det kliar lite i fingrarna ;) Vill upp på min häst! :D

Precis :D
Mmm, jag är lite sugen på att sitta upp men blir livrädd bara av tanken.
När jag fått ordning på alla gravid/mamma-hormoner så sitter jag upp å skrittar ett varv eller två. Sen tror jag mina hjärnspöken släpper (hoppas jag i alla fall)

Mina spökar än. Mer oron för OM jag skadar mig allvarligt, hur blir det med barnen :o Samtidigt som jag har en så snäll unghäst så skritta ett varv nog inte är ett problem men visst, vad som helst kan ju hända :) Men svurit på inte sitta upp förrän efter sommaren och sommarbetet. Dels för jag håller på att muskla mig själv med och träna för stärka balans mm :)

så fin han ser ut Vimsan! Kul!!

KL.
Idag var det visning på gården, vilket gjorde att jag hoppade över 5åringen idag, SÅ kul ska vi inte ha det! :o;)

... vi hann med min lillfröken innan dock :love: Under töm för ca femte gången. Tiden går så fort, svårt att förstå att jag ska sitta på henne i höst... om hon känns klar.
(finns en film i filmtråden, så lägger en annan här)

https://www.youtube.com/watch?v=zkPhVoLK7ko

Känner igen migO_o man blir helt klart fegare efter barnafödande:crazy: Inte så konstigt egentligen man har ju inte bara sig själv att tänka på längre.

Kl
Min 10 blev inriden i december och började ridas igen i mars. Har inte vågar rida ut själv utan fegat i ridhuset:meh:
Har promenerat i backarna och tömkört ut i skogen, så han har varit ute en del ändå.
Men i måndags fick jag med mig min gamla trygga, med sin nya matte, så vi skrittade ut en sväng. Lillkillen skötte sig galant fick A+ i betyg:D
DSC_0123_zpsuvpbl6uh.jpg

Pållen har varit riktigt trevlig att rida och bjudningen är mer jämn nu. Men har lite problem med galoppen, speciellt vänster. Höger fattar han efter lite smackande men han har svårare med vänster:( Han fattar vänster på töm men blir gärna förvänd där också.
Tips mottages gärna:p

Har en Arab (med lite inslag av welsh) d-ponny som jag ska tävla dressyr på mot storhästarna är det tänkt ;) ca 145 cm hög.

Hon är född våren 2010 så snart 4 år gammal! Har dock haft väldig otur med henne.Först blev hon sjuk i ett virus som tog ca en vecka innan hon blev frisk när hon var 2,5 år gammal. Sen en "senskada" som visade sig inte vara en senskada i höstas (första veterinären hade fel) och nu så har hon varit snubblig bak så vi var in och röntgade halskotpelaren för att se om hon hade någon förskjutning. Verkar dock inte vara så. Nu får hon metacam i 14 dagar för att bli bättre. Ska sedan lugnt sätta igång. Fortsätter hon vara snubblig så ska vi röntga resten av ryggen....

Hon är inriden i alla gångarter och påbörjad utbildning. Har tagit det väääldigt lugnt med henne pga alla "skador" och att hon växt väldigt mycket.

img_2493_531b8a1cddf2b31444af84f0.jpg

Bilden är tagen för ca 1 månad sedan. Och ja, hon är lurvig som en boll och jag red i mjukisbyxor och för stor väst ;)

Så! Nu är det gjort.
Jag blev upplurad i mysbyxor och lånehjälm... :o

10001438_706158302756387_5496490274465135303_n.jpg

Jag har skrittat på min yngling för första gången (visserligen med fegissnöre) :D

Hihi hurra i andra tråden med för dig! Åh så avis!! Vill oxå!

Min bebis får sadel i helgen. Äntligen hittat en som passar rätt bra (inte hittat nån som passar 100%) så känns skönt slippa låna olika sadlar för B ska kunna ens rida på honom. Vill bara klättra upp på hans rygg. Men jag vill ner först. På tok för tung för honom. Så välmusklad är han inte än :eek:

Ja hon är söt när hon vill. :love:

Lilltrollet idag! Hade ingen lust alls till att hoppa dike först, men när hon väl insett att det var roligt så hoppade hon som en toka. Haha!
8888888888890000000000000000099999_by_erehsidne-d7e63rg.jpg

haha lika envis som vanligt? :p

Har testat diken med min med ( vill ju befästa det vi har lärt oss hos er) och hon har kanske inte den bästa tekniken över, men hon tvekar inte! :D

Det var R som höll i henne. Då måste man vägra för att se vad som händer. ;) Hon hoppade fint sen. Odjuret. :D Men ja envis som vanligt. :D

Kul att ni fortsätter med övningarna! Blir det bete i sommar? :)

Jippie.
Grattis o vad roligt:)

+ mimus

Taaack!! Det är en häftig känsla att äntligen kunna sitta upp även om det var nervöst.
I helgen vågade jag till o med trava :o

1554345_447123812057510_8367249097905418629_n.jpg

10150539_447123808724177_7273920928348801718_n.jpg

Men jag låter nog "min" ryttare rida honom på treårstestet.
Det räcker att jag ska visa honom för hand :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka