Våra blivande dressyrhästar

Sv: Våra blivande dressyrhästar

Haha! Jag är bara ute hos min Storm en gång per vecka redan. :p Hon går på lösdrift med sina polare och har det toppenbra.
Har en bit att åka och så tittar stallägaren till henne varje dag och fodrar och donar. Försöker komma ikapp med livet utanför stallet
för tillfället, har liksom aldrig haft tid att resa och ha mig. Så jag passar på innan hon är ridbar. ;) Men visst är hon rejäl och bred.
Som ett soffbord. :love:

Så fin han har blivit:) Inte är han tjock ser bra ut tycker jag.

Tack!:bow:

Har nu även suttit på honom själv för första gången sedan jag åkte av i mitten på oktober.. Och det gick jätte bra men vi hade hjälp av instruktör med lina på marken och det kändes tryggt. Måste erkänna att man börjar bli lite feg nu när man är äldre.. Konstaterade tyvärr att jag även måste ha gjort illa höften när jag åkte av för det högg s*tan när jag satt i sadeln.:meh: Så nu är sjukgymnast inbokad på tisdag för att kolla varför det gör så ont. Min helt egna teori är att jag sträckte ut något i höften när jag åkte av som nu har läkt ihop och blivit stelt.:mad:

Gå till en naprapat istället. sjukgymnastiken idag är sällan ngt att ha.

Jättefin häst:)
Vilken stam var det?

javisst blir man fegare när man blir äldre...och ändå går man o köper sig unghästar :D kommer nog skicka iväg min på inridning sedan,,,har alltid ridit in själv men känner att jag blivit för gammal för sånt där nu...;)

Jag försökte hitta en naprapat men det var knepigt att hitta någon i närheten. Den jag hittade hade i alla fall någon form av ortopedisk och idrottsmedicinsk utbildning samt akupunktur. På samma ställe fanns det även kiropraktorer som dom samarbetade med. Så jag testar och ser om det är ngt att ha. ;) Fick dock hoppa upp och rida en kompis häst i förrgår och då högg det i höften i början men jag red vidare och efter en stund så släppte det faktiskt lite. Är dock lätt stel idag.. Jisses vad otränad man är..:o

Tack igen!! Han är efter Skovens Rafael-Sunny Boy-Akzent II. Mamman är A-premierad. Och han är verkligen världens gosigaste häst.:love:

Ja det är så man skäms vad feg man börjar bli..:o Jag har aldrig tappat kontrollen på det sättet som jag gjorde när min nuvarande dängde av mig och det sitter tyvärr kvar lite. Nej jag hoppas att nuvarande kommer vara en frisk och kry häst så då blir det kanske ingen ny häst efter denna om han får leva ett fullt liv. Vem vet man kanske vill göra något annat då när man är pensionär..;)

KL

Måste visa vår juvel... :love:

img_92462_532c78fce087c340949fd5e6.jpg

11_532c78b1ddf2b34817391eaa.jpg

Jätte fin!! Våra pållar är ju släkt så det är lite extra kul att följa dina grabbar nu. Mysens pappa Skovens Rafael är ju efter Romanov.

Sommarminne: Har tyvärr inga bildbevis men förhoppningsvis så kommer det så småningom.;)

Happyrider: Japp han körde rodeo och kutade rakt in i väggen..:crazy:

Det är ju lite av ett skräckscenario... Min plan är att rida in min grabb i sommar och eftersom jag inte är 25 längre :o så ingår inte några skutt i den planen...

Kl
Igår hade vi ett litet framsteg dock. Linade honom i trav för första gången och han skötte sig riktigt bra!

Hu det där känner jag igen:o Hade en tokstolle för många år sedan som för det mesta stod på bakbenen. Lång tid efter att han såldes så fick jag ont i magen bara jag satt på en häst med samma färg som han hade:nailbiting:

happyride: Ja någon tuff ungdom är man inte längre:D Lämnade bort min för inridning.

Cashmir: Super läcker modell på din unghäst. Långbent och en riktig snygging:d

Cashmirs häst ser ganska ung ut så det är nog inte riktigt meningen att den ska se ut som ett fläskberg ;) Jag tycket den ser fin ut i hullet inga revben eller höftben som sticker it och den ser jämn ut i kroppen.

Cashmirs häst ser ganska ung ut så det är nog inte riktigt meningen att den ska se ut som ett fläskberg ;) Jag tycket den ser fin ut i hullet inga revben eller höftben som sticker it och den ser jämn ut i kroppen.

Han fyller 2 år till sommaren. Han är lite tunn nu men tror betet kommer att göra honom gott sen. Men väldigt lätt i typen, det är han ju (liksom helbror).
Vi tror väldigt mycket på honom :)

Ja det var faktiskt riktigt läskigt! När jag låg på backen så såg jag hovarna ovanför ansiktet oxå och det var även det en mindre trevlig upplevelse!!:nailbiting: Jag har varit i situationer förut där hästarna har bockat, stegrat skenat osv men har nästan alltid rett ut situationerna, men här var han fullständigt opåverkbar och då känner man sig liten efteråt! Eller jag gör det i alla fall.:o Jag hoppas du slipper liknande upplevelser för det kan man verkligen klara sig utan!! Fin häst har du i alla fall!!:d Ska bli kul att följa allas ungisar och se vad det blir av dom!!:D

TBT: Jag red oxå en häst för länge sedan där föregående ägare hade lärt den att stegra vilket inte var varken smart eller kul eftersom hästen använde det när det var något han inte ville göra..:banghead: Jag får hybris varje gång någon glatt berättar att dom håller på att lära sin häst att stegra osv..:yuck: Min förra var oxå tyvärr lätt i framdelen men där satte jag på en Gouge eller graman när vi skulle rida ut för det var för det mesta då han fick för sig sådana dumheter och det hjälpte enormt. När han kände att det tog emot så gav han upp på en gång men hur hindrar man en häst från att rulla in huvudet mellan frambenen och köra rodeo? Nu när vi rider in igen så är vi noga med att han inte får dyka och det blir ju lite dubbelt eftersom jag uppmuntrar att han söker sig framåt nedåt i tömkörningen och longeringen.. Men så får det vara just nu, han är dock mycket mer okänslig i munnen än så länge än mina föregående hästar som var hyperkänsliga, jag hoppas dock att det ger med sig med utbildning även om jag inte vill ha så extremt känslig mun som på föregående häst, lagom är bäst.;)

Delvis kl

Här kommer hela stammen om någon är intresserad. Jag har blivit lite stamnörd..:o

unnamed_zpsecb49221.png
[/URL][/IMG]

Ja känner jag mig det minsta tveksam kommer jag också att lämna bort för inridning. Men just nu känns det bra men vi ligger ju väldigt långt efter utbildningsmässigt. Men jag har inte bråttom så det får ta den tid det tar...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka