Våra blivande dressyrhästar

Sv: Våra blivande dressyrhästar

Tack. Ja lite extra omslut kan vara bra:) Hoppas på att han grovnar något och blir lite mer häst när han blir äldre. Är mest långa ben just nu, ungefär som en älgåring:meh:

Fin kille och trevlig stam:) Spännande med 3års. Ska du visa honom själv? Min var så sen och dessutom inte riden vid tillfället så visades aldrig på 3års. Hoppas på kvalitets eller 4års ist. Men kommer inte visa själv:nailbiting:

Jag har en tjej som rider in honom och kommer visa :) Jag kommer åka med som nervös ägare och skötare i stället ;)

Han reds första gången förra fredagen. Löshoppad 2 ggr så vi är lite efter men han tar allt med ro. Så blir 3 års och sedan mysigt sommarbete :love:

Jag gillar verkligen din häst och måste tjata lite om film igen.;):D

*kl*

Vi är ju som sagt äntligen också lite på gång i alla fall..;) Dag 2 i projekt inridning gick lika strålande som dag 1 även om man märkte att han var lite trött av alla nya intryck. Så nu ska han få vila några dagar och smälta det nya. Vi lyckades också äntligen få till lite bilder så ni får se. Sadeln har åkt fram lite och han är lite fet men jag jämförde med bilder från i höstas och tycker han har maffat till sig rejält, en del är säkert fettman och mammutpäls men inte allt, tror jag.;)

Bild från i höstas så slipper ni leta.;)
GoumlsslundasRakas1_zps92b77516.png

Nya från igår.:D
CIMG4560_zpsc6421f86.jpg

CIMG4564_zps3b682a48.jpg

Ja han har biffat på sig lite. Han är fin och det ska bli väldigt spännande att följa er då jag är bekant med hans uppfödare så blir det ju extra kul.

Så kul o följa allas fina blivande dressyrpållar! :love:

Min giraff f. 2010 (e: JJ RayBan, u: "helsyster" med Briar(Charis-Magritte) kan snart räknas som inriden, eller mjaa gas, broms och styrning finns där iallafall :p Men jag är världens lyckligaste att äntligen få sitta högt där uppe, längtar tills vi kan komma igång och träna lite mer framöver :love:

1658227_10152247562026067_2096086828_o.jpg

882708_10152247571266067_1404395070_o.jpg

1956977_10152221047726067_1973730212_o.jpg

Tack! Jag hoppas att han fortsätter att utvecklas fint och att vi så småningom blir av med tjockismagen.;) Jag har faktiskt varit i kontakt med uppfödaren och berättat att jag köpt honom och lovat komma med lite uppdateringar. Har dock kännt att vi hittills inte har haft så mkt att berätta men hoppas att det ändras snart. ;)

Här kommer en presentation på min lille skrutt.
Valack född -11. Efter: Warsteiner- Amiral. Köpte honom för två månader sen och då var han inte mycket hanterad alls, hade inte ens varit uppbunden.

Vi tar det lugnt och i ett tempo där vi båda känner oss bekväma. Har mest pysslat med allmän hantering men även löshoppat en gång.
Han sköter sig men är väldigt vaken och alert...

Och som ljuvlig fölis:

det var en intressant stam minst sagt - hur är han i temperamentet i övrigt? :)

Ok :).
Även om han är vaken så är han lyhörd och faktiskt i grund och botten ganska cool.
Mer på mödernet är Indus- Piaff.
Hans mamma är en riktig allroundhäst. Gått relativt högt i alla discipliner.

Jag är novis på stammar...

Vad säger stammen dig? :)

ungefär det du redan presenterat honom. Du har nog en häst mkt hög i blod, åt det alertare hållet, och inte sällan med lite skalle så att säga/åsikter. Fina pampiga lätta avkommor brukar de bli, snygga att se på och röra sig mkt bra :) Temperamentkombon är väl det som signerar lite ibland vad jag vet som sagt :)

Tack!
Ungefär som löshoppningstränaren sa: "vackra men ibland vassa hästar...men den där verkar ju cool" :)

lånar knappen*

Vilka tjusiga ynglingar ni har allihop. håller med om att din blir spännande att följa, happyrider :) häftig stam!

Jag tragglar på med galoppörer, lägger kanske mest jobb på de som ska bli ridhästar.

Den (av de två vi ska sälja just nu) jag tror passar bäst just till riktig dressyr är denna

http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/chicosudd_zps90cd5785.jpg

suddig mobilbild, och jag sitter ju rent av katastrofalt (allt kan jag inte skylla på att det är svårt att dressyra i löpträningssadel tror jag) men jag tycker man ser att han har talang på den bilden... det känns iaf när man sitter på honom :D

På nästa bild vet jag att han kryper in, men väl nere på banan (här sällskap åt en tvååring) blir han lite för taggad och stark, och ska vi hålla ner tempot och se till att han inte byter i varje och sparkar ynglingen i huvudet får det bli det här viset. återigen vet jag inte vad jag hittar på i sadeln... :banghead:

http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/chicomeliz_zpsdd3dacff.jpg

Mitt lurvmonster till blivande dressyrponny växer och frodas. Kan knappt vänta tills vinterpälsen trillar av så att man kan se vad som finns där under!

1 år och 10 månader nu!

st6999999999999999_by_erehsidne-d77ipgb.jpg

Senast ändrad:

Vilka fina hästar ni alla har!! :love:

Här är min häst köpt som för hoppning men då det inte funkar fick han i juni förra året börja träna dressyr vilket funkar mycket bättre!

Han är e. Quite Easy ue.Walör tanken är att starta LA/MSV i år :)
a.jpg

Tack vad snäll du är!!:bow:
Tycker själv att han är lite väl tjock men vi jobbar på det och hoppas att vi kan jobba bort det med hjälp av finmaskigt hönät över balen i hagen samt så småningom mer motion när vi kommer igång ordentligt. ;)

Eventuellt, jag hade tänkt att göra det nu, men har inte motivation till det än. Förhoppningsvis växer hon 5-6 cm till och då är hon 142 cm.
Det vågar jag not rida på, för C-ponny på 138 cm har jag tävlat. :D

Så fin han har blivit:) Inte är han tjock ser bra ut tycker jag.

IronWill: En sån söt och fluffig:D Ser ut som att det blir en lagom häst för dig. Du ser intd så lång ut och hästen har massa.

karlsson: Trevlig häst:) Ålder?

Åhhhh fina Storm! :love:

Tror att du blir perfekt på henne, hon är ju redan riktigt rejäl! Tror att du är lite storleksblind, åk bort en vecka och titta på henne sen! ;):D

(Min donna såg jätteliten ut som 2 åring och jag tänkte att WHAAAAT hur ska denna LILLA kunna bära mig? Men så åkte jag bort en vecka och när jag kom tillbaka var hon helt plötsligt ENORM! Precis som alla andra också sa innan men jag som hanterade henne varje dag tänkte inte på det ;);):love:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka