Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Dagsfärska bilder på Skrugga!
127.jpg
[/IMG]
044.jpg
[/IMG]
Storasyster Brenna är med i bakgrunden!

Jag visar inte bilder på de andra;) Nä skämt åsido så är min andra 09a inte så fin just nu, hoppas han växer på sig. De andra är så fina, så fina (säger en mkt partisk matte)

kl

Hängde på mammas 09a igår (i hagen såklart, högst ovetenskapligt)
Haha, hon är helt underbar! Man kan lyfta och dra i ben, hänga, hoppa runt, ja allt möjligt med henne. Och vi har liksom mest bara tagit ut balar till hästarna. Hon kommer in när hon verkas och vaccineras, men aldrig annars.

kl.

Min 09:a e. Gneisti från Lermansbo u. Kára från Åker ue. Hyreygur från Smärslid

32265434.jpg

Nämen tack!!

Hon kom i förra veckan och jag är mer än nöjd hittills! Här kommer även en liten galoppbild. Framtida uppdateringar utlovas :D

32265436.jpg

Alltså, jag är sjukt avundsjuk på er som lyckas få så fina bilder.

Får väl försöka få in honom på ridbanan en dag och se om jag kan få lite fart på honom. De andra i stallet säger iaf att han rör sig väldigt fint och att de ev är intresserade av att visa honom om han fortsätter utvecklas på 'rätt' håll. (deras uppfödning som jag köpte direkt vid födsel)

Han är numera valack dessutom. Det var den första hästen på veterinärkliniken som vägrade gå ut därifrån...^^ Personalen hade dock gärna behållt honom som maskot, men det tyckte jag inte var en bra idé. ;)

Haha, vilka problem man kan ha med de små knasbollarna! :D

KL

Min är numera en utbrytardrottning. Eller ja, hon springer in i vår "bantarhage" och står där inne. Där finns inget gräs, och inte heller något vatten. Förstår mig inte på henne :crazy:
Hon bryr sig inte om strömmen alls. Måste kolla hur mycket fjong det är i tråden:devil:

Det är hur som helst sjukt jobbigt att VARJE DAG gå ut och laga staket. Och hästjäveln springer ju under, så inga sår alls (som tur är).

Jag vågar bara inte ha på henne en antenn...
Bushage/nyfikenhage.

Annars hade hon varit klädd i metall!!!!:devil:

Usch, sådant är så jäkla jobbigt! Rósa hade en sådan period i vintras, det slutade med att hon fick byta hage permanent för ingetning funkade för att hålla henne kvar i hagen hon skulle gå i, tråkigt sällskap och ransonerade fodergivor var nog anledningen då, men unghästar brukar ju få lite sådana idéer och för det mesta brukar det ju gå över bara man är mer envis än hästen :p

Ja, vi har en permanent hage som är delad på två. Dessutom finns en "bantarhage" liksom inbakad i den ena.
Hon gick först i vinterdelen, den med bantarhagen. Där sprang hon mellan staketen som en galning.
Igår satte vi över henne i sommardelen, för där finns ju gräs nu. Icke, hon var kvar där till runt 12 idag. Då sprang hon över till vinterdelen igen.

Man blir ju galen på galenpannan!

Hon har *peppar peppar* inte gått igenom ytterstaketet än, hon bara byter hage... Även om "mellanstaketet" håller samma kvalité som ytter.

Jag tycker det är konstigt bara, för hon har ju leksällskap så det räcker och blir över, hon har fri tillgång på mat, hon har kompisar och är inte utfryst på något sätt.

Nu ska hon i alla fall iväg till sommaren, så kanske hon lär sig veta hut :devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka