Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Meyja född-09. e: Sedill frá Holum

photo.php

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Jag har ju faktiskt också en -09, fast hon står fortfarande på Island. Blaedís frá Vogum:
blaedisfeb-11.jpg

Egentligen har jag haft planer på att sälja henne, men eftersom marknaden är så övermättad kanske jag behåller henne i alla fall och plockar hem henne om något år.

Vilken söting! Vad är det för färg? Är det henne du har till salu?

Ja, hon är supersöt! :love: Tror hon är brunskimmel, men jag och färger är ingen bra kombination. ;) Ja, det är henne jag har till salu om rätt köpare dyker upp..

Himla fin som sagt! Får man vara nyfiken och fråga varför du funderar på att sälja henne?

Himla fin som sagt! Får man vara nyfiken och fråga varför du funderar på att sälja henne?

Pga ekonomin, men eftersom den delen är ev på väg att lösa sig så kanske jag behåller henne och plockar hem henne om ett år! :laugh: Fast jag hade helst velat ta hem henne nu! :d

Aha! Förstår att du vill plocka hem henne på studs, känner likadant för min, men henne tänkte jag ha kvar 2 år till och passa på att få henne inriden innan flyget, om jag nu inte säljer henne innan. Just nu lutar det mer åt att behålla, men det kan ju hända så mycket på 2 år :crazy:

Aha! Förstår att du vill plocka hem henne på studs, känner likadant för min, men henne tänkte jag ha kvar 2 år till och passa på att få henne inriden innan flyget, om jag nu inte säljer henne innan. Just nu lutar det mer åt att behålla, men det kan ju hända så mycket på 2 år :crazy:

Ja, mycket kan hända på 2 år.. Smart att göra så, få henne inriden innan du plockar hem henne alltså! :) Jag vill ju rida in min själv, så jag tar nog hem henne lagom tills hon ska ridas in :)

Spännande! :) Har du ridit in många hästar? Det hade varit kul att rida in själv, men jag känner ändå att jag nog vill överlåta det åt någon annan (som det känns nu i alla fall). Jag gjorde ju så med min Rósa och det blev lyckat så därför tänkte jag att det nog vore smidigast att göra detsamma med Blaedís :)

Jag har ridit in några hästar själv, utbildat några och hjälpt till med inridningen på några. Gick dessutom unghästinriktning på Wången som gav mig en god grund. Sen finns det många hästkunniga häromkring med just unghästvana som man kan bolla idéer och tankar med. :)

gaski - Jag har två galoppbilder på damen, från när hon var liten fölunge.

Gillar hennes mor, hon ser lite "typisk" islandshäst ut! :) Blir hon 4 eller 5gångare?

Okej, då förstår jag att det är mer lockande att rida in själv :) Någon gång ska jag också försöka mig på ett sådant projkt, men det får bli när jag har mer kunskap i bagaget. Vad är det tänkt att det ska bli av lilltösen sen? Framtida tävlingshäst? :)

Ja, hennes mor är jättefin! :) Enligt uppfödarna har hon visat alla 5 gångarter :)

Pyrniros - Jag tycker det är jättekul att få vara med från början och forma hästen själv! :) Jag har många planer med damen, vill gärna bedöma henne och avla i framtiden. Och eftersom min valack inte kommer komma ut på tävlingsbanan nå mer troligtvis så kommer hon bli min nya tävlingshäst. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka