Vår valp morrar när hom äter grisöron

Re: Självklart får hon morra!

:smirk:

Vad har Din hund för signal då som ingen annan hund har?

När jag skriver man menar jag som du skriver en obestämd person. Hade jag menat Dig hade jag skrivit det. När jag skriver en hund menar jag även där en obestämd hund och inte din hund, i så fall hade jag hade skrivit din hund.

Sen när jag skriver att nästa steg blir att hunden biter. Menar jag inte ordagrant att den kommer att bita Jag menar helt enkelt att nästa steg blir att den biter. Det är bara du som missförstått detta.

Med det du skrev så menar du alltså att om man tar bort morrningen från en hund så kommer den att bita som nästa "Steg" detta gäller då alla hundar.. Men tyvärr så är det inte så.. det gäller inte alla hundar..
Tror inte du förstår vad jag menar. Jag pratar om hundars signaler. När de har morrat så är nästa steg att bita eller fly, sen är det självklart från individ till individ när detta sker. Men att en hund biter om den blir tillräckligt pressad och inte har flyktmöjlighet är säker.

och varför jag nämde dina hundar var för att jag antog att du hade erfarenhet av det själv
Jag träffar väldigt mkt hundar varje dag då jag jobbar med det.

Titta hur du skriver nu..

Jag pratar om hundars signaler. När de har morrat så är nästa steg att bita eller fly, sen är det självklart från individ till individ när detta sker.

Du skriver det om och om igen.. den kommer att bita om man tar bort morrningen.. och detta gäller alla hundar eftersom att du använder obestämd person och hund..

Min hund fungerar inte på det sättet, jag har tagit bort morrningen när jag ska ta ben och dyl från den men den reagerar inte på det sättet att den måste bita mig utan den ger mig helt enkelt benet..

Och även fast du säger att du inte har skrivit att min hund kommer bita mig så har du skrivit indirekt att
ALLA HUNDAR SOM MAN TAR BORT MORRNINGEN IFRÅN KOMMER ATT BITA SOM NÄSTA STEG när du skriver att om du tar bort morrningen från en hund kommer den att bita.

Du kan inte komma ifrån att det du har skrivt gäller alla hundar eftersom att du använt obestämd hund och person, det hade varit en annan sak om du skrivit att de flesta hundar fungerar på det sättet om du tar bort morrningen..

Jag förstår hur du menar när du skriver om du tar bort morrningen så blir nästa steg att bita, jag förstår precis hur du menar men det gäller inte ALLA situationer och ALLA hundar..

Vad min hund har för signaler som ingen anna har.. tja alla hundar som jag sysslat med har inte bitit för att man fyat på den när den morrat om man ska ta benet utan dom har helt enkelt visat sig underlägsen och lämnat bort benet. Min hund litar på mig och han vet att om jag tar något från honom så är det för hans eget bästa eller så kommer han att får tillbaka det eller få något ännu bättre istället..

Jag har aldrig varit med om en hund som bitit istället för att morrat när man ska ta något från den om man sagt åt den att det är förbjudet att morra, så då frågar jag dig vad är det för hundar du har att göra med?

I just denna situation så gör inte alla hundar som du säger tyvärr och det gäller inte bara min hund..

Men visst i andra situationer så förstår jag ju att hundar kanske gör så.. jag vet att om en hund inte kan morra eller fly kommer den att bita i pressade situationer, men när jag tar ett ben från min hund så känner min hund inte det som en pressad situation.

<Jag har säkert skrivit sammasak flera gånger nu men jag hoppas du förstår.. jag ska sammanfatta..

Alla hundar reagerar inte likadant i alla situationer, när man tar bort morrningen så kommer inte alla hundar att bita som nästa steg.. även fast du skriver det..

Min hund frå inte morra när jag tar något av honom och jag kan lova dig att han aldrig skulle bita mig när jag tar ett ben av honom.. men däremot tvivlar jag inte en sekund på att han kan bita mig om han känner sig väldigt pressad eller så ja du förstår han är ju trots allt en hund.

Nu ids jag inte ens disskutera mera. Du har skrivit att hundar man tar bort morrningen ifrån kommer att bita. Jag vet att detta inte stämmer i alla situationer med alla hundar, men dock i vissa situationer och på vissa hundar. och inser inte du att hundar är olika så får jag beklaga din okunnighet. Jag tror nog att vi förstår varann ganska bra nu så nu och jag har en känsla av att denna disskution inte leder någon vart, orkar inte ödsla energi så tack för en trevlig disskution ;)

Vi pratar om helt olika saker, du har fortfarnade detta med din hund och din hund grisöra i tankarna. Jag pratar inte om dig eller din hund.

Jag pratar om hundar överlag och där är det följande som gäller. Tar man bort en morrning så är nästa steg att bita. Sen som du inte förstått så behöver det inte sluta i en bitning, det beror på individ och sitution.

Mina hundar har aldrig morrat åt mig i någon sitution, men om de skulle göra det när jag tar bort ett märgben från dem så är det helt ok, så länge det inte är en hotfull morrning utan en morrning som betyder att detta-ben-är-mitt-jag-vill-gärna-behålla-det.

Vi lägger ned.... ligger hemma i feber och orkar egentligen inte ens trycka på tangenterna.

Du ska inte "låta" valpen morra men du ska heller inte bestraffa en så liten valp som du beskriver att du gjort. Gör det till en lek istället. Träna med valpen att den ska släppa på ett lekfullt sätt.
Tänk på att vuxna hundar är mycket tålmodiga mot valpar och nästan alltid låter dem ta deras saker från dem. Att hålla på med dominans passar inte på en liten valp.
När valpen har örat, som den ju gillar, så ta örat från valpen. Bry dig inte om att den morrar utan ta bara örat lugnt och fint. Sedan ger du tillbaka örat efter att ha bett valpen ex sitta ner eller något annat "fint", be den alltså att sitta, beröm och ge sedan örat. Upprepa proceduren några gånger tills valpen snällt släpper örat. Håll inte på med bestraffningar av småvalpar det kan straffa sig i längden.

Jag för min del tycker inte att man skall ta ifrån hunden maten när den äter i lugn och ro. Jag har lärt min att han lugnar sej och sätter sej ner kort och så säger jag varsegod.....detta för att man skall hinna plocka upp fläskfilen liksom om den åker i golvet eller så. Att ta undan saker den inte får ha eller något den inte får äta, där tog jag strid med handskar på när han var liten. Inget problem nu, men man får ta i med röst och kroppsspråk. Att bråka om ett grisöra skulle jag inte göra, jag har ju gett det. Tycker jag.....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka