Kan vi inte diskutera det här?
Paolo Roberto åkte fast för sexköp. Farmen-Paolo åkte fast med att ha förgripit sig på en kvinna från Europas fattigaste land. En våldtäktsmän. Jag är chockad.
Jag läste på aftonbladet att var tionde man någon gång har köpt sex! Herregud och jag som naivt trott att det är kanske en av tiotusen.
Har ni sett intervjun med Paolo om det hela? Tror inte att han ångrar sina handlingar utan bara försöker rädda sitt eget skinn.
Jag mår illa.
Jag tror inte för en sekund att det var första gången. Och jag är tveksam till att han känt någon större ånger om han inte åkt fast. Det är möjligt att han nu känner viss ånger även gentemot den unga kvinnan. Men jag tror det hade varit ngt han lätt skakat av sig om inte det här hänt.
Jag tycker intervjun var en katastrof i hans fall. Han satt där i sin sura, blöta offerkofta och pratade om hur synd det var om honom. Och att han gjorde det här pga hur synd det är om honom. Att det blev så liksom. Inte att han tar ansvar för vad han gjort.
Det finns ju gott om folk som mår fruktansvärt dåligt som inte köper sex av folk i utsatt situation.
Om man inte kan låta bli att skada andra med sitt dåliga mående så får man väl för fan söka hjälp!
Att istället försöka legitimera sexköp av någon som i Paolos egna ord är tvingad/inte vill/etc säger ju väldigt mycket om någon som person.
Det är så himla vidrigt att mäns vilja att ha sex ska trumfa kvinnors hälsa/vilja etc. Och hur alla de jävla gnällhögarna sen ska tycka synd om sig själva för att de köpt sex, trakasserat, våldtagit, varit otrogna, brukat våld mot kvinnor etc.
Bara ta på era grown up pants och ta något jävla ansvar känner jag!
Ta ansvar för ditt eget mående, ta ansvar för vad du gör, ta ansvar för att inte skada din omgivning etc.