Jag vet en man i min yttre bekantskapskrets som enligt andrahandsinfo reste utomlands årligen för att köpa sex. Han var i 40-årsåldern, ensamstående och framstod som rätt ”vanlig”, välvårdad och möjligen lite excentrisk. Men absolut inte den klassiska ”sexköparen som snuskgubbe”, han ville gärna framställa sig själv som gentleman (hans framtoning var sådan). Jag flyttade från den orten för ett bra tag sedan. Men jag tänker på det ibland och undrar om det var sant eller rykten. Men med tanke på statistiken är det rimligt att det var sant. Kan ju inte säga att min magkänsla sa ”wow vilket kap” om honom. Men min magkänsla är rätt effektiv och selektiv. Det är bra att det blir fokus på att sexköpare kan vara ”Paolo Robertosar” och inte ser ut som nidbilden. Det är svårt att föreställa sig att män med väl utvecklad empati och sund kvinnosyn köper sex. Det borde vara helt främmande för alla med förmåga att sätta sig in i en annan människas situation.
Om de inte rättfärdigar det med ”men jag är ju snäll och kärleksfull, så jag är inte som andra torskar”....
Om de inte rättfärdigar det med ”men jag är ju snäll och kärleksfull, så jag är inte som andra torskar”....