Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Mina hundar sover i hallen på bottenvåningen.De är stora hundar + att de ska vakta lite.:)
Men faktum är att jag för min del tycker att det är ofräscht att ha en hund i sängen.......
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

kl

Mina hundar har alltid fått sova var de vill, oftast har det blivit under täcket med mig. För 3 veckor sedan flyttade jag in hos min kille + hans 4-årige son så nu har hundarna fått vänja om sig. Sängen är 140 cm och vi är väl inte de minsta människorna så de får helt enkelt inte plats. Sedan har vi bestämt att vi inte vill ha hundarna i sovrummet på natten då sonen har kattallergi, men känner inte av hundarna något alls som tur är.

Nu sover de i köket, precis utanför den öppna sovrumsdörren, i sina piléklädda biabäddar med varsin filt över sig. De lärde sig på 2 nätter att inte komma in i sovrummet och hoppa upp i sängen, jag blev positivt överraskad av hur smidigt det gick! Om någon av dem vill nåt (kissa etc) så står de i dörröppningen till sovrummet och gnäller - går oftast inte in.

Mattes duktiga vovvar :love: , den ene har lärt sig väldigt snabbt att det är tillåtet att komma in och dra sig i sängen efter att vår väckarklocka har ringt. :smirk:
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

*kl*

Mina pinschrar sover i sängen, lillen(snart 5 mån) alltid så nära mig som möjligt, ibland under täcket. Stora, snart 4 år, antingen nära mig han med(då ligger man som en ostbåge) eller på andra sidan dubbelsängen, i någon av bäddarna eller i soffan i vardagsrummet, lite olika.. Men oavsett så kommer han alltid & myser en stund på morgonen när man börjar vakna till:D

Min stora kan man ju säga till att han inte får vara i sängen, då kommer han bara in på morgonen, lilla har jag väl tänkt att lära det med. Men är singel nu & inte van att sova ensam:angel:
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

I hallen :D Han är lite vaktig av sig, så han tycker det är skönt och ligga så att han har koll på hela "flocken". Vi har fixat en liten dyna till honom också, men an tycker nästan att det är lika skönt att sova på golvet :rofl:
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

I mor och fars säng, gärna i knävecken under täcket så att enbart nosen sticker fram. Eller på huvudkudden :D Blir det för varmt i sängen så går hon till sin egen som står brevid. Hon har en likadan som mamma och pappa fast i barnmodell. Svart järnsäng med guldknoppar :D:D:D
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

När det är bara hon och jag, sover hon på andra halvan av min säng.
När pojkvännen sover på den halvan sover hon i soffan istället. :D
Ibland händer det att hon sover i sin Bia-bädd (som annars används mest dagtid) eller på en matta och om det är riktigt varmt ute så sover hon direkt på golvet.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Min sover oftast på soffan, ibland i sin hundkorg. Han sov i sängen ända tills han blev c:a 1,5år sen bara slutade han tvärt med det när han blev runt 1,5år. det var som att han tyckte han hade blivit för stor för det. :p
Men han blev sjuk i somras och då ville han minsann sova i sängen ett par dagar, men när han blev bättre var det soffan som gällde igen. :D


Och den som lägger sig i den soffan får akta sig, för han ska ligga där då också! :D :rofl:
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Haha, vilket fint inlägg jag hade skrivit då. :p Och mitt på dan var det också så jag kan inte ens skylla på att jag var trött.

Men soffan har han tagit som hans och får han inte plats där så kommer hundögonen med stort H. :crazy:
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Våran jr sover alltid i sängen, på husses ben :love: . Med mig sover hon bara när husse är bortrest :(
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Jag vill inte ha djur i mitt sovrum då jag egentligen är pälsdjursallergiker. Så min hund sover på en madrass utanför mitt rum, han vill sova så nära mig som möjligt.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

I sängen eller soffan sover hon :smirk:
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Våran sover i sängen under täcket, ALLTID!
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Mina hundar är portade i mitt sovrum, då 2 hermelinkaniner råkar ha sitt residens just där. Den ena brukar sträcka ut sig bäst hon kan i soffan, medan den andra rullar ihop sig till en liten boll i ena fåtöljen. Jag är sååå glad att jag slipper sova med tiken då hon är en riktig mardröm att ha som sängpartner om det gäller sovmorgnar. Hon hör på andetagen när man börjar vakna till liv, och skulle man (Gud förbjude :eek: ) råka fladdra till med ett ögonlock så är det kört. Då hör man svansen gå igång för fullt och sedan kastar hon sig över en i hysterisk lycka. "Är du också vaken? Vad kuuul! Nu pussas vi tills matte drunknar i all saliv!" :smirk: Ingen hit ifall man vill rulla runt och slagga vidare..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 731
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 554
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 914
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp