Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Våran stora tjej ligger hela natten, helt still (nästan) vid mina fötter.

Lill-grabben, ligger en stund, men brukar gå ner till soffan efter ett tag, han tycker inte om att vara för varm. :)
Oftast går han ner när sonen kommer inknallandes nångång på natten!
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

hejsan min hund bernersenne 10 veckor ligger på golvet,har lagt ut filtar på golvet som han ligga på ,men icke sa nicke,han vill nog ha de svalt,på dagarna soffer han åp golvet vid altandörren svalt o skönt,har funderat på o köpa en hundbädd åt han.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Min hund sover alltid under täcket. Blir det för varmt ser man hur nosen kommer ut lite under täcket.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

min sover i köket på en säng som jag tillverkat av gammal madrass, den älskar hon ^^
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Min äldsta tik sover antingen i sin bia ute i vardagsrummet eller nedanför sängen, valpis får sova i sin bur om nätterna som hon faktiskt sover i självmant om dagarna också :p Den äldsta tiken vet att hundar är förbjudna i sängen (pojkvännen är pälsallergiker (inte mot hund, men varför anstränga honom)) men valpis har inte fattat det helt ännu, så hon hoppar ibland upp i sängen om man ligger och läser på kvällen eller så.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Min hund går runt i hela huset och sover nån timme i nästan varje rum. Ungefär vid den tiden han vet att jag vaknar kommer han upp i sängen och väntar, utan att väcka mig!
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Alla 9 hundar sover överallt(Vi har kennel) I stora hallen brukar 3 st sova. I mitt sovrum har jag alltid 3 hundar på nätterna och alla dem ligger i sängen, men 2 brukar oftast hoppa ner under natten medans en ligger kvar. Dem 2 valparna har vi i köket på nätterna. Våran gamla tik ligger antingen i storarummet eller under mammas säng. Men det är olika. Ibland har vi mer instängda i hallen och ibland kan ha jag bara två hundar, en gång hade jag fem st i sovrummet:p Men det är såå mysigt och tryggt. Så det är olika:D :p
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Han sover i sin korg i köket :)
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Min gamla dam börjar med att ligga på min sida i sängen.
När jag ska lägga mig så lägger hon sig på husses sida.
När husse ska lägga sig, så lägger hon sig i mitten.
Sen förflyttar hon sig till sin egen bädd, eller på golvet nedanför sängen, ibland på min sida & ibland på husses sida.
Eller så ligger hon vid väggen mot köket i hallen, eller så ligger hon på golvet i vardgsrummet, precis utanför sovrummet.
Hon har många platser! :D
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Min cocker sover alltid i sängen, ibland på matte:angel:

Rottisen ligger i soffan i samma rum och varierar lite med golvet eller på någon av deras fällar.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

I sängen,på täcket. Nu sover jag oftast själv i dubbelsängen så det finns gott om plats för oss båda. Är det för trångt i sängen kan han hoppa ner, men han är rätt bra på att ta plats själv:p
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

i min säng (fotändan), fast inte länge blir så varmt för hnm. oftast i sin egna lilla säng han har nedanför min säng... han är bra bortskämd om man säger så... :D
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

De sover i sängen. Den ena vill ligga bredvid min huvudkudde. Den andra vill ligga så att jag håller om henne med huvudet på min arm eller axel.

Sen om jag rör mig för mycket i sömnen kan de förflytta sig till husses del av sngen. Det brukar sluta med att husse vaknar ihopkrupen i ett hörn av sin säng. Och två små hundar har sträckt ut sig över den större delen av sängen.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Mina ligger oftast på golvet, ibland i soffan men oftast ligger de på golvet nedanför sängen =)
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Jag och min lilla delar säng (såklart).
Hon ligger alltid under täcket, trots att hjärnan kokar på henne under sommaren, på sin höjd sticker hon ut huvudet och pustar lite..:eek:

Hon vill lilla så nära som möjligt. Jag ligger ofta i fosterställning, då lägger hon såg mellan min mage och mina lår, tätttätt intill.
Helst nära huvudet vill hon ligga också.

Vi har det mysigast världen:banana:

Ibland får i sällskap av en liten till eller en stor hårig spaniel. Min lilla tycker att lillabrorsan är mysig, men stor klumpig spaniel..Nix:cool:

//Gilly
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Vi rottis sover alltid i köket, mellan ytterdörren och källartrappan, han har stenkoll, haha.. Nej men han gillar att befinna sig i "centrum" och det är där helt enkelt, känns dessutom betryggande när man sover.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Min hund sover i hallen med mina katter. Men om min pojkvän inte är hemma får han sova i sängen. Men det är en hemlighet! :angel:
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Min hund ligger på golvet vid fotändan av sängen i början av natten. Sedan någon gång framåt småtimmarna så går hon och lägger sig på "sin" plats i soffan. När sambon stiger upp för att gå till jobbet så brukar han bära in henne till mig i sängen och sedan ligger vi där och sover/myser tills det är dags att stiga upp!

Innan hade vi en biabädd bredvid sängen men hon använde aldrig den så därför fick den åka upp på vinden.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Mina två Bc sover över och under täcket, på mig, kors och tvärs och precis hur de vill.
De är ljuvliga att sova med! :love:
Mjuka, vänliga och goa.
 
Sv: Var sover din/dina hund/hundar på natten?

Min sover oftast på soffan, ibland i sin hundkorg. Han sov i sängen ända tills han blev c:a 1,5år sen bara slutade han tvärt med det när han blev runt 1,5år. det var som att han tyckte han hade blivit för stor för det. :p
Men han blev sjuk i somras och då ville han minsann sova i sängen ett par dagar, men när han blev bättre var det soffan som gällde igen. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 731
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 554
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 914
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp