Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur mycket olja tänkte du använda? Jag har en petflaska och en tratt som jag häller överbliven olja i. Sen skruvar jag på korken. När den är full åker den ut i förrådet i väntan på transport till återvinningen.
Alltså matolja - raps, oliv eller solrosmodellen skulle jag helt enkelt hälla ut utomhus. Det finns väl inget som helst farligt i det?
Mja går väl åt ett par liter i en kastrull?! Och dessutom måste man ju köpa en tratt
Nä brukar ju inte hälla olja i petflaskor så oftaÄger du inte en tratt? Ja, då är det nog på tiden att du köper en .
Rapsoljan - i en genomskinlig plastflaska till återvinningscentralen.
Parfym - farligt avfall (återvinningscentralen.
Nu har jag verkligen lärt mig nåt nytt idag. Hade NOLL koll på att parfym är farligt avfall..
Alltså, lita inte för mycket på mig. Jag kan ingenting om saken, men jag googlar och frågar på återvinningscentralen om allt jag är osäker på. Förut ringde jag min mamma och frågade "var ska man slänga x?". Och hon svarade alltid typ "äh släng den bland brännbart". Nu har jag genomskådat henne, hon svarar nämligen "brännbart" på ALLT .
Vad ska man göra med gamla hårspraysbehållare? Jag använder ganska mycket torrschampo och har en hel kasse med använda, tomma sådana
Okey! Lät jobbigt haha! Jag vill testa fritera hemma men är för lat att laga mat om det blir bökigt, vilket ja tycker det blir om man behöver åka till återvinningen efter att maten är klar
Antar att samma gäller spraygrädde, har du koll?Man lämnar den på bemannad återvinningscentral som farligt avfall. De får absolut inte läggas bland hushållssopor och/eller brännbart.
Man lämnar den på bemannad återvinningscentral som farligt avfall. De får absolut inte läggas bland hushållssopor och/eller brännbart.
alla sprayflaskor....Antar att samma gäller spraygrädde, har du koll?